Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی صنعت برق گفت: امروز دمای هوا در برخی استان‌ها به ۴۷ درجه و بیشتر رسیده و در تهران هم یکی از روز‌های گرم سال را می‌گذرانیم که تجربه آن را در دوره فعلی نداشتیم؛ به طوری که امروز میزان مصرف برق، ۹ هزار مگاوات نسبت به زمان مشابه سال قبل بیشتر است. گروه نفت و انرژی بازارنیوز- بهزاد قبادی؛ مصطفی رجبی‌مشهدی، سخنگوی صنعت برق کشور، در گفتگو با بازارنیوز پیرامون قطعی برق امروز درشهرک‌های صنعتی تهران و برخی استان‌ها و گلایه آن‌ها به دلیل عدم اطلاع رسانی قبلی، اظهار کرد: امروز اول خرداد است و شهرک‌های صنعتی جزو طرح‌های مدیریت مصرف ما هستند و طبق توافقات بین صنعت برق و این شهرک ها، باید نسبت به کاهش مصرف یا قطعی آن اقدام شود و واحد‌های تولیدی باید، فعالیت خود را در ساعات غیر از اوج مصرف یا روز‌های تعطیل انجام دهند که برای این واحدها، طرح‌های تشویقی در نظر گرفته شده و این‌ها می‌توانند از این طرح‌ها بهره‌مند شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: قطعا اگر خاموشی برای این شهرک‌ها لازم باشد، از قبل به آن‌ها اطلاع رسانی خواهد شد، ولی اگر موردی بوده که قطعی اطلاع‌رسانی نشده، به ما اطلاع دهند تا موضوع را پیگیری کنیم.

سخنگوی صنعت برق درباره علت قطعی‌های ناگهانی امروز تصریح کرد: امسال هم گرمای هوا و هم خشکسالی داریم که باعث افزایش بار مصرف دستگاه‌های سرمایشی شده و کولر‌ها زودتر از مدت مشابه سال قبل وارد مدار شده‌اند. امروز دمای هوا در برخی استان‌ها به ۴۷ درجه و بیشتر رسیده و در تهران هم یکی از روز‌های گرم سال را می‌گذرانیم که تجربه آن را در دوره فعلی نداشتیم؛ به طوری که امروز میزان مصرف برق، ۹ هزار مگاوات نسبت به زمان مشابه سال قبل بیشتر است که تامین آن کار راحتی نیست.

وی اضافه کرد: حدود ۲۵۰۰ مگاوات از زمان پیک مصرف سال قبل تا به حال نیروگاه جدید ساخته و نیروگاه‌های موجود را ارتقاء توان دادیم، اما به دلیل گرمای شدید و افزایش زودهنگام مصرف، دچار افزایش شدید مصرف شدیم. همچنین علاوه بر این، استخراج غیرمجاز رمزارز‌ها هم در کشور فراگیر شده و طبق برخی آمارها، حدود ۲ هزار مگاوات مصرف برق فعلی مربوط به ماینر‌های غیرمجاز است که نسبت به شناسایی و جمع‌آوری آن‌ها اقدام خواهیم کردیم.

رجبی مشهدی در پایان پیرامون احتمال ارائه جداول قطعی برق گفت: در صورتی که میزان مصرف استان‌ها از سقف تعیین شده، کمتر باشد، نیاز به محدودیت و قطعی نیست، اما برای استان‌هایی که نتوانند طرح‌های مدیریت مصرف را به طور کامل اجرا کنند و مجبور به اعمال محدودیت برای مشترکان باشند، اطلاعات مربوط به قطعی را از طریق سامانه «برق من» یا سایت شرکت برق منتشر خواهیم کرد.

پایان پیام// برچسب ها: شهرک های صنعتی ، قطعی برق ، برق ، رجبی مشهدی لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000OIw

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: شهرک های صنعتی قطعی برق برق رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق قطعی برق استان ها شهرک ها سال قبل طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۸۶۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید هیأت تجاری هرمزگان از نمایشگاه بین‌المللی صنعت شیشه چین

ایسنا/هرمزگان امروز هیأت تجاری و اقتصادی استان هرمزگان در سومین روز از سفر خود از نمایشگاه بین المللی صنعت شیشه چین بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار ایسنا در هرمزگان، عادل شهرزاد معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان امروز، ۸ اردیبهشت در این بازدید با اشاره‌ به اهمیت جذب سرمایه‌گذار برای شهر شیشه هرمزگان گفت: نیاز است به موازات امور زیربنایی شهر شیشه، صنایع پایین دستی این صنعت بزرگ نیز در استان راه‌اندازی شود و امروز فعالان تجاری و اقتصادی هرمزگان در نمایشگاه صنعت شیشه کشور چین با تکنولوژی روز دنیا جهت ایجاد طرح‌های پایین دستی این صنعت آشنا شدند.

وی حضور شرکت‌های ایرانی دراین نمایشگاه را مزیت خوبی دانست و افزود: شیشه فلوت کاوه، شیشه اردکان و شیشه سهند در این نمایشگاه بین‌المللی درکنار رقبای خود حضور داشتند و فرصت مناسبی برای هیأت تجاری هرمزگان جهت مذاکرات فراهم شد. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بازدید هیأت تجاری هرمزگان از نمایشگاه بین‌المللی صنعت شیشه چین
  • توسعه صنعت نوغانداری، نیازمند تغییر الگوی مصرف 
  • مسمومیت ۵۳ نفر با قارچ وحشی
  • مصدومیت ۶ نفر در پی تصادف تریلی و پراید
  • مسمومیت ۵۳ نفر با قارچ وحشی/ اورژانس هشدار داد
  • مسمومیت ۵۳ نفر بر اثر مصرف قارچ وحشی/ رشد سه برابری مسمومیت با قارچ وحشی
  • افزایش ۲.۵ درصدی مشترکان برق
  • افت شدید فشار آب شهرستان رودبار، امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • صنعت نفت و گاز پیشتاز مسیر حرکت به سمت دانش‌بنیان شدن
  • ضربه سنگین خودروهای بی‌کیفیت تولید داخل به تشدید ناترازی بنزینی و کسری بودجه ارزی کشور