Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری گفت: سند سه پلاک ۶۷، ۶۸ و ۶۹ کوه دماوند به نام سازمان جنگل‌ها بازگردانده شد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، «مسعود منصور» در نشستی خبری با بیان اینکه سند کوه دماوند و جنگل‌های آق مشهد نمی‌تواند از مالکیت سازمان جنگل‌ها خارج شود، افزود: دو پلاک ۳۵ و ۳۷ در انتظار اقدامات ثبتی از سوی سازمان ثبت اسناد کشور است که با پیگیری معاون اول ریاست جمهوری انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی اضافه کرد:اکنون کار‌های مقدماتی کوه دماوند انجام شده است و تلاش داریم تا دو ماه آینده ستد آن صادر شود.

سازمان جنگل‌ها یک لحظه از انجام وظایف قانونی و حفاظتی خود در زمینه جنگل‌های آق مشهد، کوه دماوند و تالاب‌ها سهل انگاری نمی‌کند تا تعیین تکلیف قضایی انجام شود.


سند مالکیت تالاب انزلی به نام سازمان جنگل‌ها است


رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور درباره سند تالاب انزلی و سایر تالاب‌های کشور اظهارداشت: یک سندی به استثنا برای تالاب انزلی صادر شد که اشتباه بود بنابراین با سازمان ثبت اسناد کشور هماهنگی‌های لازم انجام شد و استدلال ما را پذیرفتند.

وی بابیان اینکه سند تالاب‌های کشور نمی‌تواند برای دستگاه‌های دیگر یا حتی سازمان محیط زیست صادر شود تصریح کرد: در واقع سند مالکیت تالاب انزلی به نام سازمان جنگل‌ها است و سازمان حفاظت محیط زیست می‌تواند تالاب را مدیریت کند.


بستر رودخانه‌های درجه یک تا ۵ و آبراهه‌ها مربوط سازمان جنگل‌ها است


منصور درباره سند مالکیت رودخانه‌ها و آبرراهه‌ها گفت: طبق تفاهمی با وزارت نیرو، مالکیت بستر رودخانه‌ها تا درجه پنجم و آبراهه‌ها به نام سازمان جنگل‌ها است و رودخانه‌های درجه ششم به بعد به نام وزارت نیرو صادر شده است.

وی درباره حضور بسیج در حفاظت جنگل‌های هیرکانی افزود: سازمان جنگل‌ها در برخی گلوگاه‌ها نیروی انسانی کمی دارد بنابراین ما طی تفاهمی از بسیج خواستار شدیم تا در بازرسی کارخانجات و صنایع چوب، صلاحیت و نحوه کارکرد شرکت‌ها و تمدید قرارداد‌ها آن‌ها و همچنین دیده بانی عرصه‌ها با ما همکاری کنند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی نهایی شدن هرچه سریعتر سند زاگرس را برای احیای این جنگل ها، تخصیص اعتبار لازم از سوی سازمان برنامه و بودجه برای دریافت مجوز جذب سهمیه عادی بیش از ۹۰۰ نفر نیروی انسانی، ایجاد و اجرای قوانین سختگیرانه برای قاچاق چوب و جرم انگاری این موضوع را خواستار شد.

وی اضافه کرد: اکنون با هماهنگی وزارت دفاع و نیرو‌های مسلح تلاش داریم تا بالگرد‌های اطفای حریق در چهار نقطه اضطراری کوه‌های زاگرس مستقر شوند تا بتوانیم در اولین فرصت اقدامات لازم برای اطفای حریق جنگل‌های زاگرسی را انجام دهیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سند دماوند سازمان جنگل ها آق مشهد نام سازمان جنگل ها سازمان جنگل ها تالاب انزلی رودخانه ها کوه دماوند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۸۷۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی سامانه بر خط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور

معاون برنامه‌ریزی اداره کل داروی سازمان غذا و دارو با اشاره به راه‌اندازی سامانه بر خط اعلام کمبودهای کشوری گفت: با راه‌اندازی این سامانه اطلاعات دقیق کمبودهای دارویی معاونت‌های غذا و داروی سراسر کشور در دسترس قرار می‌گیرد.

‌به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان غذا و دارو، ناصر هیراد با بیان به اینکه در گذشته افراد مختلف و حتی غیرمتخصص در خصوص کمبودهای دارویی اظهار نظر کرده و ارقام مختلفی را در مورد آن اعلام می‌کردند، اظهار کرد: از سال گذشته مسیرهای مختلفی برای احصای کمبودهای دارویی تعریف شده است که آمار جامعی را در اختیار سازمان غذا و دارو قرار می‌دهد.

وی گفت: لازم به ذکر است در منابع مختلف تعاریف متعددی برای کمبودهای دارویی ذکر شده است که اعلام اعداد متناقض خود گواه موضوع است، بدیهی است سازمان غذا و دارو مرجع رسمی اعلام کمبودهای دارویی است.

وی افزود: بررسی عملکرد شرکت‌های پخش از لحاظ نحوه توزیع و اعمال اقدامات اصلاحی به صورت مستمر در حال انجام بوده و طرح سامانه‌ای شدن برنامه توزیع داروها و توسعه سامانه اعلام کمبودهای دانشگاه از طریق اضافه شدن موجودی شرکت‌های پخش دارو در دست اقدام است، پایش کمبودهای دارویی و زنجیره تأمین به صورت ویژه با دو روش شناسه‌گذاری و رصد کمبود معاونت‌ها بر اساس مبتنی بودن شواهد نیز انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: با اقدامات انجام شده ضمن پایش بهتر کمبودها، امکان برنامه‌ریزی دقیق‌تر برای جبران آن وجود دارد، همچنین معاونت‌های غذا و داروی سراسر کشور با دسترسی به این سامانه می‌توانند از میزان موجودی دارو اطلاع یافته و نسبت به پیگیری و رفع مشکل حوزه خود اقدام کنند.

کد خبر 748678

دیگر خبرها

  • چند نفر به حج عمره اعزام می‌شوند؟
  • هرگونه استعلام تفکیک اراضی در سامانه استعلامات ثبتی انجام شود
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • طرح پلاک کوبی املاک مسکونی و تجاری شهرستان بردسکن اجرا می‌شود
  • نجات زاگرس با الگوی ۳ کشور اروپایی | مرگ یک پنجم مساحت جنگل‌های زاگرس | جنگلداری اجتماعی چگونه زاگرس را احیا می کند؟
  • تحقق ۱۰۰ درصدی نوسازی پلاک‌های بافت فرسوده در شرق تهران
  • راه‌اندازی سامانه بر خط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور
  • مردی که «کمجان» را زنده کرد/ دیدار با سیروس زارع که زندگی‌اش را وقف نجات یکی از تالاب‌های کشورمان کرده است