Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- 12 فیلم بلند ایرانی و خارجی و 10 فیلم کوتاه ایرانی و خارجی در بخش جلوه‌گاه شرق سی و هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر به رقابت می‌پردازند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از ستاد خبری سی و هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، در فهرست فیلم‌های بلند این بخش، سه فیلم سینمایی «سیارک» به کارگردانی مهدی حسینی‌وند، «صحنه‌زنی» به کارگردانی علیرضا صمدی و «افسانه بناسان، غول چراغ جادو» به کارگردانی حبیب احمدزاده سینمای ایران را نمایندگی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در کنار این سه فیلم، فیلم‌های «200 متر» ساخته امین نایفه از اردن، «در کنار دریا» ساخته آکیو فوجی موتو از ژاپن، «آنیما» ساخته چاو جینلینگ از چین، «من به آتش می‌زنم» ساخته لی‌تای گیوم از کره جنوبی، «در میان سایه‌ها» ساخته اردم تپه گز از ترکیه، «سگ‌ها دیشب نخوابیدند» ساخته رامین رسولی از افغانستان، «به زیر آسمان و زمین» ساخته روی عریضه از لبنان، «سلمی» ساخته یوسف البلوشی از عمان و «جاده‌ای به بهشت» ساخته باقیت موکول و دستان ژاپار اولو از قرقیزستان در بخش جلوه‌گاه شرق به رقابت می‌پردازند.
در فهرست فیلم‌های کوتاه راه‌یافته به بخش جلوه‌گاه شرق این دوره از جشنواره، دو فیلم «واداشته» به کارگردانی سیاوش گرجستانی و «من ایرانی‌ام» به کارگردانی علیرضا کاویان‌راد از ایران حضور دارند.
در بخش فیلم‌های کوتاه خارجی، «دهکده رهاشده» به کارگردانی مریم کاپانادزه از گرجستان، «آنیا» ساخته لطیف لطیف‌سوی از آذربایجان، «گرازها» ساخته غلامرضا جعفری از افغانستان، «رفاه کودکان» ساخته هونگ یئون از کره جنوبی، «لعل» ساخته گوکالپ گونن از ترکیه، «شب‌های نانتونگ» ساخته لئوپولد دو ولف و، اما کیان ژو از چین، «کوهستان سرخ» ساخته کمل حرب از لبنان و «بیت‌لحم 2001» ساخته ابراهیم هندل از فلسطین نیز به رقابت می‌پردازند.
سی و هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، از 5 تا 12 خرداد به دبیری محمدمهدی عسگرپور نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده سینما در تهران برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: فیلم شرق بخش جلوه گاه شرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۸۷۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان جشنواره فیلم کوتاه تهران


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ چهل‌ویکمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به‌منظور شناسایی و معرفی آثار کوتاه برگزیده در سطح ملی و بین‌المللی، جریان‌سازی و رقابت سازنده بین فیلم‌سازان و ارج نهادن به خلاقیت سینماگران جوان، برگزار می‌شود و فیلم‌سازان ایرانی بایستی تا یکم مردادماه 1403، نام‌نویسی کرده و اثر خود را در سامانه بارگذاری فرمایند. این جشنواره از 27 مهرماه تا 2 آبان‌ماه 1403 در تهران برگزار خواهد شد. گزارش: 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • از کمدی تا آخرالزمان / هفتمین جلسه پاتوق برگزار می‌شود
  • همه چیز درباره بخش نوعی نگاه، فیلم کوتاه و سینه فونداسیون کن ۲۰۲۴
  • فراخوان جشنواره فیلم کوتاه تهران
  • هفتمین «پاتوق فیلم کوتاه» برگزار می‌شود/ از کمدی تا آخرالزمان
  • نوزدهمین جشنواره ملی هنر‌های نمایشی به کار خود پایان داد
  • اختتامیه نوزدهمین جشنواره ملی هنر‌های عروسکی
  • ایلیا سلیمان کارگردان فلسطینی قلب جشنواره فیلم سارایوو را می‌گیرد
  • گرامیداشت صدسالگی کافکا در کارلووی واری/ تجلیل از ۲ چهره سینمایی
  • تولید چهار فیلم کوتاه در انجمن سینمای جوان مهاباد
  • پذیرفته شدگان پانزدهمین جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد معرفی شدند