Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها_ امام جمعه شیراز با اشاره به تشکیل مجمع حکمت اسلامی استان فارس گفت: باید یک چهارچوب و استخوان‌بندی ارزشمند برای حرکت فلسفی شیراز و مکتب فلسفی که ادامه ملاصدرا است، داشته باشیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  شیراز ، آیت‌الله لطف‌الله دژکام امشب در نشست بزرگداشت ملاصدرا با اشاره به تشکیل مجمع حکمت اسلامی استان فارس اظهار داشت: امروز دومین انتخابات هیئت اجرایی این مجمع برگزار شد؛ مرحله نخست راه‌اندازی بود که موانع سنگینی سر راه نداشتیم اما شروع هر کاری به تلاش اعضا نیاز دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر مشکلات مدیریتی و نیازهای اولیه برطرف شده و مکانی برای استقرار داریم، گفت: از شورای اجرایی این است که در سال آینده جلسات قوی‌تری برگزار کنند و تمام توان دانشگاه شیراز در مجمع استفاده شود. 

امام جمعه شیراز با اشاره به وجود مدرسه خان و اسنکه محلی بوده که ملاصدرا در آن قدم زده و بالیده است، افزود: گاهی کارهای افراطی از طرفین رخ می‌دهد به این معنا که برخی فلسفه را آنقدر اهمیت می‌دهند که انگار علم دیگری وجود ندارد که این درست نیست چون فلسفه ماهیتش این است که همه علوم را جهت دهد یا اینکه ارباب هر علم دیگری مجال را بر فلسفه تنگ کنند کا هیچ کدام را نه می‌پسندیم و نه طرفدارش هستیم. 

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه آنچه باید مرام ثابت و مبدا تمدن‌سازی ما باشد مرام حضرت امام و مقام معظم رهبری است، بیان کرد: این دو بزرگوار حکیمانه هر علمی را می‌پذیرند و مجمع حکمت اسلامی فارس نیز باید این مرام را جا بیندازد. 

امام جمعه شیراز: نگاه انسان‌شناسانه قرآن پایه همه حرکت‌های سیاسی استامام جمعه شیراز: دادگستری باید مصالحه و سازش را به مردم یاد دهدامام جمعه شیراز: اجرای طرح‌های اقتصادی در استان فارس باید سودآوری داشته باشد

 وی با بیان اینکه این مرام باید در مجمع حکمت فارس هدفگذاری شود، عنوان کرد: این امر سبب می‌شود تا طلبه‌های ما با این مکتب حکیمانه امام و رهبر معظم آشنا شوند و در این چهارچوب رشد کنند. 

امام جمعه شیراز با بیان اینکه باید روی آموزش‌ بیش از کارهای پژوهشی کار شود، تصریح کرد: در نخستین جلسه مجمع باید هدفگذاری و تصمیم‌گیری شود و هدفمند و با برنامه جلو برویم تا در پایان دوره دوم بتوانیم یک چهارچوب و استخوان‌بندی ارزشمند برای حرکت فلسفی شیراز و مکتب فلسفی که ادامه ملاصدرا است، داشته باشیم. 

انتهای پیام/ ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مجمع حکمت اسلامی امام جمعه شیراز استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۸۹۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم سوگواری امام صادق در باغ موزه دفاع مقدس برگزارمی شود

به گزارش خبرگزاری مهر، به مناسبت فرا رسیدن ۲۵ شوال سالروز شهادت امام صادق(علیه السلام) مراسم سوگواری آن حضرت توسط موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و هیات انصارالشهدا روز جمعه ۱۴ اردیبهشت در مسجد جامع خرمشهر این‌موزه برگزار می شود.

برنامه مذکور روز جمعه ۱۴ اردیبهشت همزمان با نماز مغرب و عشا در مسجد جامع موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس واقع در ضلع جنوبی مترو شهید حقانی برگزار می شود.

کد خبر 6093244 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • اعتلای فرهنگ و اندیشه ایران اسلامی در گرو تلاش هدفمند معلمان است
  • مراسم سوگواری امام صادق در باغ موزه دفاع مقدس برگزارمی شود
  • حرکت کاروان عزاداری شهادت امام صادق (ع) از میدان المپیک تا دانشگاه علامه طباطبایی 
  • طراحی سامانه «آی محسن» برای کمک به محرومین جهان اسلام
  • شهریاری: ظرفیت جهان اسلام را برای کمک به غزه استفاده بگیریم
  • ظهور تحول در دانشگاه های جهان را باید نتیجه خون‌های ریخته شده در غزه دانست
  • دیدار فرمانده سپاه با ائمە جمعه بوکان
  • تلاش دانشگاه حرکت در جهت درآمدزایی غیر شهریه‌ای است
  • شبکه خیریه‌ها و خیران خارج از کشور ایجاد می‌شود
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری میان کمیته امداد و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی