Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@23:21:53 GMT

برداشت ۸۰ درصدی گوجه سبز در گلستان

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۹۱۰۴۶

برداشت ۸۰ درصدی گوجه سبز در گلستان

فرهانی معاون مدیریت باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گلستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، گفت: ۵۵ هکتار از سطح باغات استان گلستان به درختان گوجه سبز اختصاص دارد که این محصول تولیدی از اردیبهشت ماه روانه بازار شده است.

او ادامه داد: میانگین عملکرد هر هکتار ۵ و نیم تن است و پیش بینی می‌شود امسال ۳۰۰ تن گوجه سبز از باغ‌های استان تولید شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرهانی گفت: باغ‌های گوجه سبز عمدتا در مناطق غربی استان خصوصا شهر نوکنده پراکنده است و بیشتر برای مصرف داخلی استان و استان‌های همجوار بارگیری و حمل می‌شود.

فرهانی افزود: به غیر از گوجه سبز حدود ۲۰۰ هکتار انواع آلو در باغات استان وجود دارد که پیش بینی می‌شود تولیدی در حدود ۳۰ هزار تن را در این بخش شاهد باشیم.

مدیریت باغبانی جهاد کشاورزی گلستان گفت: انواع آلو طی روز‌ها و ماه‌های آینده به تدریج وارد بازار خواهد شد.

این مقام مسئول گفت: با توجه به سرمای اسفند ماه سال گذشته، خساراتی به بخش‌هایی از جوانه گل و گل‌های درختان گوجه سبز وارد شد که شاهد کاهش عملکرد در برخی باغ‌های استان را شاهد هستیم.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گوجه سبز محصولات کشاورزی گوجه سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۹۱۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار میوه‌های نوبرانه تا پایان اردیبهشت به ثبات می‌رسد

اکبر یاوری در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: با توجه به افزایش دما و رسیدن محصول به انبوه، قیمت میوه های نوبرانه طی یک ماه اخیر ۶۰ درصد کاهش یافته است.

او قیمت هرکیلو گوجه سبز را ۱۰۰ تا ۳۵۰ هزارتومان، توت فرنگی ۷۰ تا ۱۲۰ هزارتومان، ملون ۸ تا ۱۲ هزارتومان، جانا ۱۰ تا ۱۵ هزارتومان، طالبی ۱۰ تا ۱۴ هزارتومان و چغاله بادام ۸۰ تا ۱۵۰ را هزارتومان اعلام کرد و افزود: برمبنای فاکتور رسمی حداکثر با احتساب ۳۵ درصد سود در خرده فروشی ها باید عرضه شود.

یاوری ادامه داد: قیمت گوجه سبز در ابتدای فصل یک‌میلیون تومان بود که با افزایش عرضه روند کاهشی به خود گرفته است و پیش بینی می شود که با افزایش عرضه تا پایان اردیبهشت، بازار به ثبات برسد.

رئیس اتحادیه بارفروشان از توزیع روزانه ۱۵۰ تن گوجه سبز، ۲۰۰تن توت فرنگی، ۳۰۰ تن طالبی و جانا و ۴۰۰ تا ۵۰۰ تن هندوانه در میدان مرکزی خبر داد.

او گفت: قیمت صیفی جات نظیر هندوانه، ملون و جانا توجیه اقتصادی برای کشاورز ندارد چراکه کمتر از ۱۰ هزارتومان از تولیدکننده خریداری می شود که جوابگوی هزینه های تولید نیست.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • قیمت«گوجه فرنگی» از هفته آینده و «پیاز» از ماه آینده کاهش می‌یابد
  • یک شام خوشمزه و آسان برای علاقه‌مندان به بادمجان
  • پیش بینی کشت ۶۰ هکتار از مزارع گوجه فرنگی استان قزوین با روش سایبان 
  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان + فیلم
  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان
  • بازار میوه‌های نوبرانه تا پایان اردیبهشت به ثبات می‌رسد
  • کاهش ۲۵ درصدی وقوع جرم سرقت در اردبیل
  • تولید گوجه فرنگی به ۳۰۰ هزار تن می‌رسد
  • تن ماهی و رب گوجه چند درصد گران می‌شود؟
  • آغاز برداشت گل محمدی از گلستان‌های کرمانشاه