Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-01@13:27:46 GMT

واکسیناسیون گامی در جهت پساکرونا؟

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۹۱۲۷۰

واکسیناسیون گامی در جهت پساکرونا؟

طی ماه گذشته شاهد آغاز واکسیناسیون در کشور بودیم. اتفاقی که نوید روزهای پسا کرونا را می‌دهد.

 

به گزارش پول نیوز، با نگاهی گذرا به وضعیت واکسیناسیون کرونا در کشورهای دنیا به راحتی می توان به این مهم دست یافت که در برخی از کشورهای پیشرفته دنیا محدودیت ها کاهش یافته و تعداد قابل توجهی از افراد حتی دوز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند که این خود عاملی برای آغاز زندگی بدون کرونا به حساب می آید و امید به زندگی را بار دیگر در میان مردم ایجاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

واکسن چینی یا واکسن برکت؟

جالب است بدانیم که در مرحله اول آغاز واکسیناسیون در کشور کادر درمان واکسن کرونا چینی دریافت کردند و در برخی از موارد شاهد ارسال پیامک تحت عنوان این موضوع که اگر واکسن چینی دریافت نکنند واکسن برکت به آنها خواهد رسید، بودیم که این خود با شائبه‌های بسیاری همراه شد. در این مجال باید یادآور شد طی سال های گذشته ایران نتوانسته واکسن آنفولانزا، بیماریی که آمار کشندگی آن به مراتب پایین تر و قابل کنترل تر از ویروس کرونا است را تولید کند حال به چه صورت می خواهد واکسن برکت را تولید انبوه کند هر چند در این مجال باید متذکر شد که برکت هنوز از سوی سازمان بهداشت جهانی مورد تایید قرار نگرفته بنابراین در چنین شرایطی امیدوار کردن مردم به آغاز تولید انبوه واکسن کرونا شاید به دور از انصاف و واقعیت باشد.

 

بررسی شایعه های پیرامون واکسن کرونا

با آغاز واکسیناسیون افراد سالمند در کشور این شائبه به وجود آمد که برخی از افراد سالمند پس از تزریق واکسن کرونا جان خود را از دست دادند و یا اینکه در برخی از افراد موجب بروز سکته شد هر چند بنا به گفته متخصصان تایید و یا رد به این فرضیه نیازمند اقدامات کارشناسی شده بیشتری است و این فرضیه ها را نمی‌توان به راحتی تایید و یا رد کرد اما این در حالی است که طبق گفته کارشناسان طی هفته های گذشته شاهد افزایش معنادار آمار سکته در کشور و به خصوص در میان افرادی که واکسن کرونا تزریق کرده اند، بوده ایم که این خود جای بسی تامل دارد.


در پایان باید یادآور شد که واکسن فایزر در بازار سیاه کشور و فروش آن با قیمت های نجومی یکی دیگر از چالش های پیش روی واکسن کرونا در کشور است، چرا که طبق گفته برخی از کارشناسان هیچ معلوم نیست که این واکسن فایزر واقعی و تاریخ انقضا آن گذشته باشد. بنابراین وجود نظارت و بررسی های بیشتر در این رابطه نه تنها می‌تواند سلامت افراد جامعه را نجات دهد بلکه احساسات سودجویان را نیز جمع خواهد کرد.

 

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: کرونا پساکرونا فایزر واکسن کرونا واکسیناسیون واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۹۱۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان

سازمان «افغانستان بدون پولیو» در افغانستان اعلام کرد از امروز 10 اردیبهشت در تمام ولایت‌ها، واکسیناسیون فلج اطفال آغاز شده است، همچنین هم‌زمان برای تقویت ایمنی کودکان در برابر بیماری به آنان ‌ویتامین E نیز داده می‌شود.

پیش‌تر وزارت بهداشت طالبان تأکید کرده بود: از آغاز سال 2024 تاکنون هیچ مورد مثبت ابتلا به فلج اطفال در افغانستان مشاهده نشده است.

گفتنی است افغانستان و پاکستان دو کشوری هستند که بیماری فلج اطفال هنوز کودکان آنها را تهدید می‌کند، این بیماری ویروسی درمان ندارد، دستگاه گوارش و در بعضی مواقع دستگاه عصبی مرکزی را درگیر می‌کند و فقط با واکسیناسیون قابل پیشگیری است.

رسانه‌های افغانستان نیز پیش‌تر به نقل از گزارش سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده بودند دلیل اصلی گسترش این ویروس رفت‌ و آمدهای نامنظم مردم و بیماران از پاکستان به افغانستان در گسترش این ویروس تاثیرگذار بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • پیشگیری از دومیلیون مرگ کودکان با استفاده واکسن‌های موجود
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • آغاز کمپین واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان