Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به مناسبت فرا رسیدن سوم خرداد، سالروز آزاد سازی خرمشهر بیانیه‌ای صادر کرد.

متن بیانیه به شرح زیر است:

«سوم خرداد سالروز طنین ندای الله اکبر برفراز مناره مسجد شهر خون و مقاومت، خرمشهر و رهائی قطعه‌ای از تاریخ و شرف دلیر مردان ایران زمین از دست پلید‌ترین‌های زمان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سوم خرداد ماه، برگ زرین دیگری بر تاریخ پر شکوه ایثار و از خودگذشتگی جانبازان ، شهیدان، رزمندگان و فرماندهان و اوج اخلاص و خداخواهی غیورترین ملت بود تا آنجا که امام شهیدان، خمینی کبیر (ره) در اخلاص و خدا محوری این مردمان فرمودند: «خرمشهر را خدا آزاد کرد»

بی شک عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس در سوم خرداد ۱۳۶۱ به‌عنوان یک اتفاق عظیم و تاریخ ساز موجب برهم زدن تمام معادلات دشمن و شکستن هیمنه استکبار و باعث نگرانی بیش از پیش حامیان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای آنان شد

فتح الفتوح بیت المقدس، معیار و مناط همبستگی، اتحاد و همدلی حتی پس از پایان جنگ تحمیلی و در دوران بازسازی و نوسازی موجب شکوفایی اقتصاد کشور شد، معیاری که اتحاد و روح مقاومت را در کنار ایمان و بصیرت، به‌عنوان رمز پیروزی در مقابل بیگانگان و توطئه‌های آنان پیش روی نسل‌های امروز و آینده‌سازان واقعی انقلاب قرار داد.

اینک و پس از گذشت حدود چهار دهه از این فتح اقتدار آفرین، نیرو‌های مسلح ایران اسلامی و به ویژه متخصصین تلاشگر صنعت دفاعی کشور همچون دوران با شکوه و ارزشمند دفاع مقدس با ایمان، اخلاص، تعهد، وحدت کلمه، ایثار و از خودگذشتگی همان راه و مسیر را برای شکستن مرز‌ها و موانع پیشرفت و رسیدن به خودباوری در کنار ملت سرافراز ایران اسلامی در نوردیده اند و آماده خلق حماسه‌ای دیگر در شکستن مرز‌های دانش و رسیدن به لبه‌های تکنولوژی صنعت دفاعی هستند.

بی شک تقارن ایام پر خاطره فتح خرمشهر با روز‌های سرنوشت ساز انتخابات ۱۴۰۰ نشانه‌ای برای یادآوری همبستگی و همیاری در دوران سخت و پر فشار تحریم‌ها و توطئه‌های سنگین دشمن است و این ملت با حضور پرشور پای صندوق‌های رأی، از کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و دستاورد‌های گران‌بهای آن که با خون هزاران شهید گلگون کفن به درخت تناوری مبدل شده است، صیانت خواهند کرد.

بازخوانی و ترسیم رخداد سرنوشت‌ساز و سترگ فتح خرمشهر برای نسل‌های امروز انقلاب و آینده سازان واقعی این سرزمین، حماسه آفرینی‌ها و رشادت‌های فرزندان قرآن و ولایت در آن قطعه درخشان تاریخی را برای همیشه، جاودانه و الهام بخش رویارویی با بیگانگان و دشمنان انقلاب، نظام و میهن اسلامی خواهد کرد.

وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با گرامیداشت یاد و خاطره رزمندگان اسلام و شهدای انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی، حماسه سوم خرداد را به رهبر معظم انقلاب و فرماندهی کل قوا حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) و آحاد ملت شریف ایران اسلامی تبریک گفته و به روح بلند بنیانگذار انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (ره) و همه شهدایی که در این راه خون خود را خالصانه نثار ارزش‌های انقلاب و اسلام نمودند، درود می‌فرستد.

متخصصین صنعت دفاعی همچون دوران زرین دفاع مقدس امروز در سنگر تولید و تجهیز دفاعی برای اقتدارآفرینی ایران اسلامی و اعتلای کلمه الله سر از پا نمی‌شناسند و تا پای جان برای دفاع از ارزش‌های راستین انقلاب و نظام اسلامی تلاش و جهاد صنعتی خواهند نمود.

اداره کل روابط عمومی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح»

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح سالروز آزاد سازی خرمشهر جانبازان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح آزادسازی خرمشهر سالروز آزاد سازی خرمشهر ایران اسلامی وزارت دفاع سوم خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۹۲۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«سروان شوذب مشکینی» زیر تیغ نقد

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه نقد پیش از چاپ کتاب داستانی «سروان شوذب مشکینی» نوشته مهرداد عادلی فردا چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت با حضور ابوالفضل درخشنده، محمدقاسمی پور، مرجان حصیرچی، طاهره قادری و نویسنده اثر در سالن قصر شیرین موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار می‌شود.

این کتاب شامل خاطرات مرحوم سروان شوذب مشکینی از فرماندهان گروهان لشکر ۲۱ حمزه در دوران دفاع مقدس است.

برنامه مورد اشاره فردا چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت از ساعت ۱۴ در سالن قصر شیرین موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار می‌شود.

کد خبر 6098992 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • اجرای ۳۰ برنامه فرهنگی، هنری و اجتماعی به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر
  • سوم خرداد به یک روز ملی و به یاد ماندنی در تاریخ تبدیل شده است
  • «سروان شوذب مشکینی» زیر تیغ نقد
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برنامه‌های ۳ خرداد استان مرکزی
  • پوتین دستور تمرینات نظامی جهت استفاده از سلاح هسته‌ای را صادر کرد
  • حضور نشر سرو با بیش از ۱۱۳ عنوان اثر در نمایشگاه کتاب تهران
  • پیام تبریک فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مناسبت فرارسیدن روز بسیج سازندگی
  • پیام سرلشکر سلامی به مناسبت روز بسیج سازندگی
  • دستگاه های اجرایی تنگستان در برگزاری مراسم سوم خرداد همکاری کنند
  • تسلیت استاندار خوزستان به مناسبت درگذشت مادر شهیدان دزفولی