Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-05-07@03:11:24 GMT

قطعی برق بلای جان شطرنج بازان ایرانی

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۹۳۸۷۸

قطعی برق بلای جان شطرنج بازان ایرانی

مسابقات شطرنج قهرمانی آسیا به صورت هیبریدی روز گذشته شرایط بسیار بد و نگران کننده ای را برای شطرنج بازان ایرانی به وجود آورد.

به گزارش "ورزش سه "،پس از شیوع ویروس کرونا مسئولین فدراسیون جهانی شطرنج فیده با ارائه راهکاری جدید رقابت های شطرنج رابه صورت رسمی و با حضور داوران و دوربین ها به صورت اَنلاین برگزار می کنند تا این رشته ورزشی بیش از این آسیب نبیند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مسابقات قهرمانی آسیا امسال با حضور 8شطرنج باز ایرانی و به صورت آنلاین آغاز شده است. این رقابت ها که امسال مورد استقبال شطرنح بازان مطرح آسیا قرار نگرفته است ، در روز دوم آن شاهد اتفاقی غیر منتظره بود.
بازیکنان ایرانی که در محل فدراسیون شطرنج حضور داشتند و در حال برگزاری مسابقاتشان با رقبای نه چندان مطرح آسیایی بودند، گرفتار قطعی برق روز گذشته در خیابان حجاب و محل فدراسیون شطرنح شدند. مسئولین فدراسیون که پیش بینی موضوع را نکرده بودند ، سربعا با تعبیه موتور برق که با وقفه زمانی زیادی همراه بود شرایط را برای ادامه بازی بازیکنان کشورمان فراهم کردند ولی نتایج ناامید کننده بازیکنان مطرح کشورمان در برابر رقبای ضعیفتر خود نشان از شرایط بد و سخت روز گذشته شطرنج بازان کشورمان می دهد.


شاید باورکردنی نباشد که روز گذشته استاد بزرگ  پرهام مقصودلو با درجه 2698 مغلوب استاد بین المللی کشور مغولستان با درجه 2419شده است . شاید در حالت عادی نبرد این دو شطرنج باز هیچگاه به نفع نفر مغولی به اتمام نرسد ولی روز گذشته نماینده کشور مغولستان از عدم پیش بینی مسئولین فدراسیون و غفلت آنان سود برد و موفق شد پرهام مقصودلو شانس اول قهرمانی تورنمنت را شکست دهد.


 استاد بزرگ سید محمد امین طباطبایی بخت سوم رقابت ها با درجه 2613برابر نیاز مرشد شطرنجباز بنگلادشی با 55سال سن و با درجه 2404،وضعیت برنده را باخت تا او هم قربانی قطعی برق شود.

 


در دیگر رقابت های مهم آرین غلامی ملی پوش کشورمان برابر استاد فیده اندونزیایی شکست خورد و سید خلیل موسوی برابر استاد فیده بانوی قزاقی متوقف شد.


مهدی غلامی شطرنج باز مطرح کشورمان برابر حریف مالزیایی خود با درجه 2071در اتفاقی غیر قابل باور شکست خورد تا روز دوم برای شطرنج بازان کشورمان سیاه و تاریک به پایان برسد.


پیگیری مسئولین فدراسیون و نامه نگاری آنها با اداره برق منطقه و  درخواست لازم برای عدم قطعی برق در زمان برگزاری مسابقان توسط فدراسیون شطرنج روز گذشته و بعد از مشکلات به وجود آمده  انجام شد ، اتفاقی که به نظر می رسد باید با پیش بینی همه شرایط  قبل از آغاز رقابتها در دستور کار قرار می گرفت.


شطرنج بازان ایرانی برای به دست آوردن و اضافه کردن درجه خود سختی ها و زحمات زیادی را می کشند و انتطار دارند مسئولین با بکار بستن تدابیر لازم شرایط را برای پیشرفت  آنها  فراهم کنند،اتفاقی که روز گذشته دیده نشد و می تواند ضربات  جبران ناپذیری به جامعه شطرنج ایران بزند.


 خاطر نشان می سازد مسابقات شطرنج آنلاین قهرمانی آسیا از روز جمعه (۳۱ اردیبهشت ماه) با حضور ۸۶ بازیکن از ۱۵ کشور به میزبانی امارات آغاز شده است و به مدت ۹ روز ادامه خواهد داشت.

محمدرضا تقی‌خانی

شطرنج

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: شطرنج مسئولین فدراسیون شطرنج بازان روز گذشته قطعی برق رقابت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۹۳۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه جدید بارشی در زنجان فعال می‌شود

ارسطو محمدی گفت: از روز گذشته سامانه بارشی وارد این استان شد که امروز و فردا با شدت کمتری فعالیت خواهد کرد.

وی اضافه کرد: بر این اساس آسمان امروز استان صاف تا قسمتی ابری است و در بعدازظهر بارش پراکنده باران به وقوع می پیوندد.

این کارشناس ادامه داد: علاوه بر آن وزش باد شدید نیز تا ۵۰ کیلومتر بر ساعت اغلب مناطق استان را فرا می گیرد.

وی اظهار داشت: طی ۲۴ ساعت گذشتته زنجان با دمای هفت درجه بالای صفر و گیلوان با ۲۵ درجه بالای صفر به ترتیب خنک ترین و گرمترین ایستگاه های هواشناسی استان بود.

به گفته کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان دمای فعلی شهر زنجان ۱۲ درجه بالای صفر است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه کاهش دارد.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر طی ۱۲ ساعت مستقر هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • دومین پیروزی شطرنج باز خوزستان در مسابقات بین المللی امارات
  • اجرای شیوه‌نامه نظام استاد شاگردی در دانشگاه آزاد اسلامی
  • دبیر مجمع: انتخابات فدراسیون شطرنج اواخر تیر برگزار می شود
  • کاهش بیش از ۱۰۰ میلیمتری بارش در تهران
  • رئیسی: با حمایت دانشجویان و اساتید کشورمان اعتراضات دانشگاهیان غرب استوارتر می‌شود
  • ملی پوشان دوچرخه سواری کوهستان ایران بدرقه شدند
  • داورزنی: وطن پرستی ویژگی اصلی استاد اسکویی بود
  • پیروزی شطرنج باز خوزستان در مسابقات بین المللی امارات
  • بارش باران نقاط مختلف استان زنجان را فرا می گیرد
  • سامانه جدید بارشی در زنجان فعال می‌شود