Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی محمودی گفت: تاکنون به دلیل اقدام بشردوستانه حتی به کسانی که برگه تثبیت نداشتند، برگه آمایش میدادیم اما اعلام می‌کنم از سال آینده هرکسی کی که برگه هویتی و تثبیت نداشته باشد در طرح آمایش شرکت داده نخواهد شد.

به گزارش برنا؛ مهدی محمودی، مدیرکل اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور در نشست خبری با حضور مدیرکل منطقه ای آسیا و اقیانوسیه کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان درباره تعداد اتباع مشغول به تحصیل در ایران گفت:  523 هزارنفر در کشور مشغول به تحصیل هستند که بیش از 320 هزار نفر آنها اتباع دارای مدارک معتبر هستند و براساس فرمان مقام معظم رهبری بیش از 183 هزارنفر آنها اتباع لازم التعلیم هستند که مدارک معتبر اقامتی ندارند اما براساس همین فرمان در مدارس ثبت نام شدند و در حال تحصیل هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: در حوزه بهداشت و سلامت باتوجه به بیماری کووید19 با کمک دفتر هماهنگی توانستیم به افراد مشمول دریافت بیمه سلامت به صورت رایگان دفترچه بدهیم که 120 هزار نفر را برنامه ریزی کردیم.

محمودی عنوان کرد: در راستای واکسینه شدن آنها نیز براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا مقرر شد سازمان های بین الملی که مورد تایید ما هستند و از کمیته ملی تاییده دریافت کردند، تا یک ماه دیگر نسبت به وارد کردن واکسن مورد نیاز اقدام کنند تا تزریق واکسن شامل حال مهاجرین اتباع نیز شود.

او افزود: هنوز هیچ سازمانی واکسن کرونا برای اتباع ایران وارد نکرده اما اعلام آمادگی کردند در وهله اول 6 میلیون دوز واکسن وارد کشور شود.

مدیرکل اتباع خارجی گفت: در ابتدای شیوع بیماری کووید19، اقدامات مضاعفی از جمله تهیه کیت های تشخیصی، بن های کمک معشیتی و تحویل اقلام به اتباع مهمان شهرها که دارای مدارک هویتی هستند، انجام شد.

محمودی در پاسخ به سوال خبرنگار برنا مبنی بر اینکه تعداد مهاجرین اتباع در پاندمی کرونا چه تغییری کرده است، گفت: ما همیشه اعلام کردیم و آرزومندیم که اتباع به ویژه اتباع کشور افغانستان در اولین فرصت به کشور خود بازگردند. بیش از 40 سال است که از آنها میزبانی کردیم و همواره به سازمان های بین المللی و دولت افغانستان اعلام کردیم تا تدابیری بیاندیشند که  شرایط در افغانستان به گونه ای شود تا مهاجرین آن به کشورشان برگردند اما متاسفانه اقدام مناسبی صورت نگرفته و همچنان بسیاری از عزیزان افغان در کشور ما حضور دارند که طبیعتا بار سنگین مالی بردوش ما گذاشته است بنابراین اعلام کردیم اگر اتباع غیرمجاز خودشان به اردوگاه های خودمعرف ما بیاییند و خودشان را معرفی کنند بدون اینکه عنوان متجاوز مرزی برای آنها ثبت شود، آنها را در اولین فرصت به کشورشان بازگردانیم البته این درحالیست که برای اولین بار وارد کشور ما شده باشند اما اگر فردی یکبار این کار را انجام دهد و دوباره به صورت غیرقانونی وارد کشور شود، تخلف انجام داده است.

او در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار برنا درخصوص تعداد کودکان کار اتباع در کشور و نحوه برخورد این سازمان با کودکان اتباع جمع آوری شده افزود: درمیان کودکان کار ایرانی، شاهد حضور کودکان کار اتباع به ویژه افغانستان هستیم. طرح های مشترکی با سازمان بهزیستی، نیروی انتظامی و شهرداری برای جمع آوری این کودکان از سطح شهر داریم که به صورت پایلوت در تهران آغاز شده است. اکثر  کودکان کار اتباع خانواده دارند و پس از شناسایی  آنها با اخذ التزام، کودک تحویل داده می‌شود همچنین اگر خانواده به صورت غیرمجاز در ایران باشند، آنها را به کشورشان باز می‌گردانم و از ایران ترد می‌شوند. سازمان بهزیستی نیز در این فرایند با ما همکاری خوبی دارد تا در فاصله زمانی شناسایی خانواده‌ها یا حتی بازگرداندن خانواده های غیرمجاز کودک را نگه داری کنند.

مدیرکل اتباع خارجی تصریح کرد: خوشبختانه با اجرای این، طرح تعداد کوکان کار اتباع نسبت به گذشته کاهش داشته اما هنوز به صفر نرسیده است چون طرح همچنان درحال اجراست.

او ادامه داد:  70 درصد کودکان کار در ایران اتباع خارجی هستند و در حال حاضر مشغول ساماندهی آنها هستیم.

محمودی درباره مهمانشهر در ایران گفت: مهمانشهرها دارای امکانات بهداشتی، تحصیلی و آموزشی مسکونی هستند که به صورت خودگردان اداره می‌شوند. در اکثر شهرها در داخل شهرها هستند و مخصوص پناهندگانی ست که شرایط مناسبی برای تهیه مسکن ندارند درواقع آنها با ساکن شدن در این مهمان سراها مورد حمایت سازمان های بین الملی هستند.

محمودی در ادامه بیان کرد: امسال در اردیبهشت ماه، دستور صدور کارت جدید ثبت احوال به همه استانها صادر و ابلاغ شده و درحال حاضر نویت دهی آن شروع شده تا افغان ها بتوانند مدارک خود را  به روز رسانی کنند تا در ثبت نام دانش آموزان در مدارس مشکلی به وجود نیاید همچنین با انجام این کار باید یک سری اطلاعات درباره از جمله مرگ و میرها و موضوع سلامت به روز رسانی شود تا اطلاعات جدیدی از همشهریان ساکن در ایران به دست بیاوریم.

او ادامه داد: به همه دستگاه های ارائه دهند خدمات از جمله بانک ها و دفاتر پیشخوان دولت ابلاغ شده تا هرگونه خدماتی را به مهاجرین اتباع قانونی ارائه دهند. همچنین به آنها تاکید شده تا در فرم های ثبت مشخصات موجود دو کد را حتما یادداشت کنند یکی کد اختصاصی پناهندگان و دیگری شماره گذرنامه  اما متاسفانه برخی در تهیه فرم ها اشتباه می‌کنند و همانگونه فرم چاپ می‌شود و اتباع دچار مشکل می‌شوند بنابراین بعد از مشکلات بانکی و تهیه سیمکارت که برای برخی از اتباع به وجود آمد، به همه دستگاه ها ابلاغ کردیم تا این موضوع را رعایت کنند و هیچ دستگاهی از ارائه خدمات به مهاجرین قانونی کوتاهی نکند.

محمودی در پایان تاکید کرد: چندین سال است که به دولت افغانستان به ویژه سفارت آن اعلام کردیم، ساز و کار اسناد هویتی را برای ما مشخص کنند چرا که صدور کارت اقامت موقت و طرح آمایش منوط به ثبت هویتی است اما متاسفانه اسناد هویتی کامل نیست و ما بعضا با تاریخ تولدهای یکسان و هویت یکسان مواجه هستیم. تاکنون به دلیل اقدام بشردوستانه حتی به کسانی که برگه تثبیت نداشتند، برگه آمایش میدادیم اما  اعلام می‌کنم از سال آینده هرکسی کی که برگه هویتی و تثبیت نداشته باشد در طرح آمایش شرکت داده نخواهد شد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: وزارت کشور آسیا اقیانوسیه سازمان ملل پناهندگان ایران مقام معظم رهبری سلامت برنا افغانستان سازمان های بین المللی دولت کودکان نیروی انتظامی شهرداری بهزیستی خانواده مسکن دانش آموزان مرگ مشکلات اتباع افغان واکسن تحصیل طرح آمایش اتباع غیر قانونی اتباع خارجی اعلام کردیم کودکان کار طرح آمایش کار اتباع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۹۴۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داروی ایرانی بهتر است یا داروی خارجی؟

از سوی دیگر بسیاری از داروهای خارجی نیز نایاب بوده و برخی از بیماران از نبود این داروها شکایت دارند، اما پرسش اصلی اینجاست که با توجه به وجود داروهای داخلی چرا بسیاری از مردم از داروهای خارجی استفاده می‌کنند؟

چرایی مشکلات تهیه دارو خارجی برای برخی از بیماران

بسیاری از بیماران نسبت به تهیه داروهای خارجی شکایت دارند، در همین زمینه محمدرضا کشاورز، بازرس هیئت مدیره انجمن درباره چرایی مشکلات تهیه برای برخی از بیماران اظهار کرد: در حوزه کمبود دارو با دو موضوع رو به رو هستیم؛ یکی بحث کمبود ارز مرغوب و تحریم و دیگری دیرکرد تخصیص اعتبار و ارز از بانک مرکزی که مورد دوم نقش بسیار پررنگ تری در کمبود دارو بیماران خاص دارد، در واقع وقتی در پرداخت وجه تاخیر ایجاد می‌شود، چرخه تولید با کندی مواجه می شود و جبران این کمبود پس از تخصیص وجه، ۳ تا ۶ ماه زمان‌بر خواهد بود.

وی افزود: تغییر ارز ترجیهی به ارز نیمایی یکی از عوامل گرانی دارو بوده است ولی برای جبران گرانی دارو شرکت‌های بیمه موظف شده اند تا مابه‌تفاوت قیمت‌های قبلی و جدید را پرداخت کنند.

مردم به سمت استفاده از داروهای خارجی می‌روند

بازرس هیئت مدیره انجمن داروسازان ادامه داد: البته بسیاری از اقلام دارویی توسط تولیدکنندگان داخلی تولید می‌شود، اما بسیاری از پزشکان تاکید بر استفاده نمونه خارجی دارند که با توجه به ارزی که به شرکت‌ها داده شده نمی‌توان توقع داشت کمبود در این زمینه وجود نداشته باشد.

کشاورز در ادامه با اشاره به گران فروشی برخی از داروخانه‌ها و افزایش قیمت‌ها گفت: تمامی قیمت‌ها در برنامه و آدرس اینترنتی دارویاب ثبت شده است، اگر مرکزی قصد گران فروشی داشته و قیمتی خارج از قیمت اعلام شده ارائه کرده است مردم می‌توانند تخلف را به سازمان تعزیرات حکومتی اعلام کرده تا با متخلفان برخورد جدی شود.

مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو با تاکید بر اینکه کیفیت داروهای ایرانی بسیار بالاست تا حدی که کشورهای متقاضی دارو نیز به این مهم اشاره می‌کنند، بر لزوم حمایت ویژه از صنعت داروسازی کشور تاکید کرد: رویه تولید دارو در کشور به لحاظ تعداد و کیفیت رو به رشد است. خرد جمعی صنعت دارو به سمت رفع نیاز جدید دارویی کشور پیش می‌رود و توفیقات خوبی در این حوزه دارد. در بخش‌های پیشرو مثل بیولوژیک و موارد مشابه توفیقات رو به افزایش است.

پیکانپور بیان کرد: توفیقات رو به افزایش است و نوید آینده خوبی می‌دهد. اگر به صنعت داروسازی کشورهای مشابه نگاه کنیم می‌بینیم بخش قابل توجهی از اقدامات در سطح پکیجینگ محقق می‌شود و در بخش فرمولاسیون و ماده اولیه از ما عقب‌تر هستند و این سبب شده که در مراودات بین‌المللی دست خود را به سمت ایران دراز کنند. این موضوع تامین کمّی پا به پای تامین کیفی پیش رفته است. حساسیت بر شاخص‌های کیفی چه از سمت رگولاتور و چه کارخانجات اعمال شده و کیفیت داروهای ایرانی بسیار بالا است تا حدی که کشورهای متقاضی دارو به این مهم اشاره می‌کنند.

وی افزود: رگولاتور نسبت به کیفیت دارو همواره حساس بوده است، لذا ریکال (جمع‌آور) یک محصول برای ما نقطه مثبت است که نشانگر دقت و اهمیت کیفیت دارو است و اگر جایی شاخص‌های کیفی مشکلی داشته باشد بدون اغماض ما وظیفه مربوط به کیفیت خود را انجام می‌دهیم.

وی با بیان اینکه صنعت داروسازی در جذب نخبگان توفیقات جدی داشته است، اظهار کرد: حدود ۴۰ درصد شرکت‌های دانش بنیان سلامت در بخش دارو متمرکز هستند.

حسین خلیلی، رئیس دوازدهمین همایش داروسازی بالینی ایران با اشاره بر این که "آیا داروهای ایرانی به اندازه داروهای برند خارجی کیفیت و اثربخشی دارند؟ " اظهار کرد: بیش از ۹۵ درصد داروهای موجود در کشور در داخل ایران فرموله می‌شوند. بخشی از مواد اولیه این داروها در داخل کشور تولید و بخشی نیز وارد کشور می‌شوند. این موضوع که مواد اولیه وارد می‌شود مختص ایران نیست؛ برای مثال ۷۰ درصد مواد اولیه دارویی در کشوری مانند آمریکا نیز از هند و چین وارد این کشور می‌شود، زیرا تولید برخی مواد اولیه صرفه اقتصادی ندارد و واردات آن به صرفه‌تر است.

وی افزود: در مورد داروها، بازه‌ای برای میزان اثربخشی و کیفیت تعریف می‌شود؛ برای مثال گفته می‌شود که اگر یک دارو بالای ۹۷ درصد ایمنی و اثربخشی داشته باشد قابل قبول است؛ بنابراین ممکن است یک دارو ۹۸ درصد و یک دارو ۹۹ درصد اثربخشی داشته باشد، اما همین یک درصد اختلاف در ماده مؤثره یا خلوص، ممکن است روی بروز عوارض ناشی از مصرف دارو تأثیرگذار باشد یعنی عوارض را کمتر یا بیشتر کند.

وی ادامه داد: ممکن است عوارض یک داروی ایرانی کمتر یا بیشتر از یک داروی برند خارجی باشد و این موضوع بین داروهای مختلف متفاوت است، اما آنچه اهمیت دارد این است که دارو ایمن و اثربخش باشد.

رئیس دوازدهمین همایش داروسازی بالینی ایران گفت: تمام داروهایی که مجوز سازمان غذا و دارو را دریافت می‌کنند از نظر ایمنی و اثربخشی در بازه مورد قبول برای فارماکوپه‌های جهان است و اینطور نیست که در بازه استاندارد ایمنی و اثربخشی نباشد.

منبع: آنا

دیگر خبرها

  • تحصیل ۷۰ هزار اتباع خارجی در خراسان رضوی
  • ۱۰ هزار و ۲۰۸ معلم جدید در خراسان رضوی جذب می‌شوند
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • صبحگاه مشترک نیرو‌های مسلح در بوکان برگزار شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • اعتراض پناهجویان افغان به سرگردانی چندین ساله در اندونزی
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • نمایندگان مجلس دوازدهم «یقه‌گیری» نخواهند کرد
  • وزیر صمت: حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است/ اولویت به دیپلماسی اقتصادی با هدف ورود به بازار‌های جهانی و فناوری
  • داروی ایرانی بهتر است یا داروی خارجی؟