Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره آخرین وضعیت بیماری کووید ۱۹ و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور بیان کرد: در هفته گذشته شاهد تداوم روند کاهشی در تعداد موارد مثبت بستری به علت کرونا، تعداد موارد مرگ و میر ناشی از بیماری و موارد سرپایی مثبت کووید ۱۹ در کشور بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در هفته‌ای که گذشت، استان‌های ایلام، چهارمحال و بختیاری، همدان و کهگیلویه و بویر احمد دارای بیشترین میزان بروز موارد مثبت و استان‌های البرز، مرکزی، همدان و آذربایجان شرقی بیشترین میزان بروز موارد مرگ و میر ناشی از بیماری کووید ۱۹ را داشته‌اند.

معاون وزیر بهداشت گفت: آخرین میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور حدود ۶۷ درصد گزارش شده است. استان‌های ایلام، سیستان و بلوچستان و آذربایجان غربی دارای کمترین میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور هستند و میزان عمل به دستورالعمل‌های بهداشتی در استان‌های یزد، سمنان و زنجان در مقایسه با سایر استان‌ها وضعیت مطلوب‌تری دارد.

لاری اظهار کرد: در برخی از مناطق جنوبی کشور، جهش‌های مربوط به ویروس کرونای آفریقای جنوبی و هندی گزارش شده که این موضوع می‌تواند زنگ خطری جدی در جهت توقف روند کاهشی بیماری و شروع پیک جدید و سهمگین‌تر از قبلی در کشور باشد. پایبندی و تقویت عمل به توصیه‌های بهداشتی همچنان به عنوان مهم‌ترین اصل مبارزه با بیماری کووید ۱۹ محسوب می‌شود.
 

کد خبر 602842 برچسب‌ها وزارت بهداشت و درمان كرونا در ايران آمار

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: وزارت بهداشت و درمان كرونا در ايران آمار کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۹۵۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا عرب علیدوستی، صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش موارد ابتلاء به سرخک در این شهرستان گفت: با توجه به نزدیکی استان کرمان به استان سیستان و بلوچستان و مرزهای جنوبی و شرقی، واکسن سرخک ۶ ماهگی به واکسیناسیون روتین کودکان اضافه شده است.

وی افزود: خانواده‌هایی که فرزند زیر پنج سال دارند و به هر دلیل واکسن سرخک را دریافت نکرده‌اند، تزریق آن را به تعویق انداخته‌اند یا حتی از دریافت آن مطمئن نیستند، باید به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی درمانی مراجعه و از واکسیناسیون فرزندشان اطمینان حاصل کنند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان رفسنجان با بیان اینکه بیماری سرخک سرایت‌پذیری بالایی دارد و واکسینه نکردن به‌موقع فرزندان، سلامت آنان را به خطر جدی می‌اندازد از شهروندان تقاضا کرده اهمیت واکسیناسیون فرزندان خود را جدی بگیرند و آن را به تعویق نیاندازند.

وی افزود: خانواده‌های رفسنجانی واکسیناسیون فرزندان خود علیه این بیماری را در ۱۲ و ۱۸ ماهگی با واکسن MMR انجام داده و در صورت مواجهه فرد بیمار و مشکوک به سرخک، جهت انجام نمونه‌گیری فوراً به مرکز خدمات جامع سلامت امام علی (ع) مراجعه کنند.

.

کد خبر 6094301

دیگر خبرها

  • افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان
  • ثبت کمترین میزان سوانح ریلی در یک دهه گذشته
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • آیا مالاریا از مرزهای شرقی وارد کشور شده است؟
  • بیماری و بیکاری سهم ۷ میلیون ایرانی از دریای خزر | یک مسئول محیط زیست: برای شنا هم حاضر نیستم به خزر بروم
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • آخرین آمار از میزان بارش‌ها در کشور / ایران از خشکسالی دور شد؟
  • شاملا رکورد فروش را جابجا کرد
  • بیشترین و کمترین تعطیلات رسمی از آن کدام کشور است؟