Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-26@08:46:42 GMT

جزئیاتی از ریزش تونل در آزادراه تهران شمال

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۹۵۵۲۷

جزئیاتی از ریزش تونل در آزادراه تهران شمال

مدیر عامل آزاد راه تهران شمال گفت: هیچ یک از عملیات اجرایی آزاد راه تهران شمال متوقف نشده و در ۱۰۰ جبهه نیروها مشغول هستند.

به گزارش مشرق، سعید شهسواری، مدیرعامل شرکت آزادراه تهران - شمال درباره جزئیات مربوط به حادثه ریزش کوه در قطعه ۲ آزادراه تهران- شمال، گفت: در اثر حادثه جدا شدن و سقوط بخش عظیمی از بدنه کوه واقع در جنوب تونل ۳۳/۱ منطقه ۲ آزادراه تهران شمال ۲ نفر  از کارگران، (یک نفر راننده بیل مکانیکی و یک نیروی اجرایی) جان خود را از دست دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او ادامه داد: این حادثه در اثر عملیات اجرایی نبوده و بیرون از محدوده تونل اتفاق افتاده است؛ یک اتفاق غیر قابل پیش بینی و حادثه تلقی می شود.

شهسواری با بیان اینکه به دلیل حجم سنگین ابعاد جدا شده کوه و سقوط آن دسترسی به محل حادثه نیز به سختی انجام گرفته است، تصریح کرد: تمامی تمهدیدات لازم هنگام حفاری تونل ها، دوران احداث و بهره برداری لحاظ شده است و هم اکنون هم هیچ عملیات اجرایی متوقف نشده است.

مدیرعامل شرکت آزاد راه تهران شمال بیان کرد: در ۲۲ کیلومتر مسیر منطقه ۲ آزاد راه تاکنون ۳۱ رشته تونل حفاری شده است و تا به امروز هیچ حادثه ای رخ نداده و حادثه امروز که مربوط به جدا شدن کوه و سقوط آن بود غیرقابل پیش بینی و نادر بوده است.

او توضیح داد: متاسفانه شایعاتی از جمله وقوع حادثه در منطقه یک آزاد راه که به بهره برداری رسیده مطرح شده بود و یا اعلام کرده بودن که تونل ریزش کرده که تمامی آنها را رد می کنم و با توجه به آنکه رشته کوه البرز دارای ژئوپولتیک خاصی و غیر قابل پیش بینی است بنابراین واقعا این حادثه غیر منتظره بود.

او اضافه کرد: هم اکنون در ۱۰۰ جبهه در منطقه ۲ نیروها و مهندسان در حال فعالیت هستند و یک ساعت هم عملیات اجرایی متوقف نشده است.

شهسواری بیان کرد: تمامی عملیات در رابطه با مقاوم سازی از جمله نصب دیوارهای حائل و تراشه ها در مسیرهای منطقه و تونل ها انجام شده و تا به امروز هم چنین حادثه ای رخ نداده بود.

براساس این گزارش شب گذشته ریزش تونل در آزاد راه تهران شمال  گزارش  که شایعاتی در پی آن مطرح شد  برخی از رسانه ها  اعلام کردند که حادثه ریزش تونل در قطعه اول آزاد راه رخ داده و برخی هم اعلام کردندکه چندین نفر در تونل البرز  به دلیل ریزش کوه  محبوس شده اند که امروز مدیر عامل آزاد راه تمامی آنها را رد کرد و هم اکنون عملیات اجرایی قطعه دوم آزاد راه تهران شمال در حال اجرا است، پیش از این اعلام شده بود که بخشی از قطعه دوم آزاد راه در تابستان به بهره برداری می رسد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا انفجار افغانستان فلسطین ریزش کوه آزادراه تهران شمال آزاد راه تهران شمال عملیات اجرایی آزادراه تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۹۵۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریزش و تخریب یک واحد مسکونی فرسوده در شهر یزد بر اثر بارندگی

مسئول مرکز عملیات اضطراری مدیریت بحران گفت: ساعتی قبل یک واحد مسکونی فرسوده در محله دروازه قصاب‌ها بر اثر فروچاله‌ و بارش باران دچار ریزش و تخریب شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد، روح الله ملانوری اظهار کرد: ساعتی قبل یک واحد مسکونی فرسوده در محله دروازه قصاب‌ها بر اثر وجود فروچاله و بارش‌های فراوان باران در روزهای اخیر دچار ریزش شد.

وی گفت: این حادثه به آتش نشانی اعلام و در کوتاه‌ترین زمان دستگاه‌های امدادی و خدماتی در محل حاضر شدند.

مسئول مرکز عملیات اضطراری مدیریت بحران ادامه داد: انشعابات این واحد برای ایمن سازی با حضور نیروهای عملیاتی قطع و شهرداری نسبت به ایمن سازی منطقه اقدامات لازم را ارائه کرد.

ملانوری افزود: خوشبختانه این حادثه هیچ گونه مصدومی نداشت.

منبع: صدا و سیما

کد خبر 747933

دیگر خبرها

  • آزاد سازی ۱۳هزار پلاک فرسوده حریم ریلی منطقه ۱۷ تهران
  • ریزش و تخریب یک واحد مسکونی فرسوده در شهر یزد بر اثر بارندگی
  • ریزش سقف واحد مسکونی در آباده و حضور امدادگران
  • اعمال محدودیت ترافیکی در جاده کرج- چالوس و آزادراه تهران - شمال
  • یک کشته در سانحه رانندگی در آزادراه قزوین - زنجان
  • یک کشته در سانحه رانندگی در آزادراه قزوین- زنجان
  • جزئیاتی از پرداخت وام‌های دانشجویان علوم پزشکی / برگزاری ۷ طرح ملی دانشجویی
  • وضعیت راه‌های کشور؛ ترافیک سنگین در جاده‌های چالوس، هراز و آزادراه تهران - شمال
  • آزادراه تهران_کرج_قزوین روکش آسفالت می شود 
  • ۴ کشته و ۲ زخمی بر اثر ریزش ساختمان در چین