Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-28@23:43:06 GMT

علت قطعی‌های گسترده دیروز برق مشخص شد

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۹۵۶۲۵

علت قطعی‌های گسترده دیروز برق مشخص شد

کسری عجیب ۹۰۰۰ مگاواتی برق در روز گذشته موجب بروز قطعی های متعدد و پراکنده برق در نقاط مختلف کشور به ویژه تهران و استان های شمالی شده بود.

به گزارش مشرق، اگرچه حدود دو هفته ای است که قطعی های پراکنده برق در نقاط مختلف کشور آغاز شده اما روز گذشته بیشترین میزان خاموشی های پراکنده را در کشور شاهد بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در برخی نقاط تهران و استانهای شمالی، خاموشی های بیش از ۲ ساعت و حتی تکرار دو یا سه باره قطع برق در روز از سوی مردم گزارش شد.

ببینید: فیلم/ روحانی: مردم به ما اعتماد دارند چون برق‌شان قطع نمی‌شود

بررسی های نشان می دهد که در هر بخشی از شبکه که مصرف برق بیش از ظرفیت برقرسانی (هم از نظر میزان تأمین برق و هم از نظر ظرفیت فیزیکی شبکه) افزایش یابد، مرکز مدیریت واقع شده در شرکت های توزیع، اقدام به قطع برق آن منطقه می کند تا شبکه برق دچار آسیب جدی نشود.

مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق در خصوص قطعی های متعدد برق در روز گذشته، گفت: ناترازی تولید و مصرف برق در شبکه در این روزها ۸۵۰۰ تا ۹۰۰۰ مگاوات است.

وی افزود: ما محدودیت در رهاسازی آب از سدها را نیز داریم و باید حساب شده از ظرفیت نیروگاههای برق آبی استفاده کنیم.

سخنگوی صنعت برق تصریح کرد: میزان خاموشی های پراکنده برق ارتباط مستقیمی با میزان مصرف دارد، اگر در این روزها شاهد افزایش قطعی های پراکنده برق در نقاط مختلف کشور هستیم به این دلیل است که با رشد عجیب ۸۵۰۰ مگاواتی مصرف نسبت به زمان مشابه سال گذشته مواجه ایم.

وی ادامه داد: اگر در تیر و مرداد هوا گرم تر از روزهای جاری شود و مصرف مردم نیز افزایش یابد، شرایط سخت تر خواهد شد.

رجبی مشهدی با بیان اینکه روز گذشته اولین روز اجرای طرح های مدیریت مصرف برق در کشور بود، گفت: پیش بینی می کنیم طی روزهای آینده وضعیت با افزایش طرح های مدیریت مصرف برق، بهتر خواهد شد و برآورد ما این است که امسال در مجموع حداقل ۵۵۰۰ تا ۶۰۰۰ مگاوات کسری برق داشته باشیم.

سخنگوی صنعت برق با توصیه مشترکان به نصب اپلیکیشن "برق من" گفت: در قالب این اپلیکیشن به مردم زمان قطعی های برق اعلام می شود، همچنین برای هر استان سقف مصرف برق تعیین شده که با عبور از این میزان تعیین شده، انتشار برنامه خاموشی ها و اعمال آن برای مدیریت شبکه برق به شرکت های توزیع واگذار شده که مردم از طریق سایت این شرکت ها در جریان برنامه های احتمالی قرار خواهند گرفت.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا انفجار افغانستان فلسطین توانیر مصرف برق قطعی برق قطع برق برق شبکه برق صنعت برق پراکنده برق روز گذشته مصرف برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۹۵۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۹/۲ درصد مردم ایران تلویزیون تماشا می‌کنند

مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) یک طرح نظرسنجی با عنوان «سنجش نگرش مردم در خصوص برنامه‌های صدا و سیما» با تعداد نمونه‌ی ۱۷۱۵ نفر از شهروندان ۱۵ سال به بالای سراسر کشور در «هفته آخر فروردین ماه» سال جاری، به شیوه مصاحبه تلفنی انجام داده است که مهم‌ترین یافته‌های این نظرسنجی به شرح ذیل است:

۴۰.۸ درصد «ایرانیان» شبکه سه را بیشتر از سایر شبکه‌های تلویزیونی می‌بینند، ۳۵.۲ درصد شبکه آی‌فیلم و ۲۱ درصد شبکه یک را تماشا می‌کنند. میزان تماشای این شبکه‌ها در بین «بینندگان صدا و سیما» به ترتیب از این قرار است؛ ۵۸.۹ درصد شبکه سه، ۵۰.۸ درصد شبکه آی‌فیلم و ۳۰.۳ درصد شبکه یک. ۶۹.۲ درصد «ایرانیان» بیننده برنامه‌های صدا و سیما هستند.

یافته‌های نظرسنجی ایسپا نشان می‌دهد ۳۶.۹ درصد از «ایرانیان» برنامه مردان آهنین و ۳۴.۷ درصد برنامه زندگی پس از زندگی، ۳۴.۲ درصد برنامه محفل، ۳۲.۳ درصد برنامه شب خوش، ۳۱.۸ درصد برنامه فوتبال برتر، ۲۹.۷ درصد برنامه پانتولیگ و ۲۶.۵ درصد برنامه معرکه، ۲۴.۵ درصد برنامه مهمونی، ۲۱.۳ درصد برنامه ماه خدا، ۱۸.۸ درصد برنامه ماه من، ۱۷.۲ درصد برنامه ایران دوست داشتنی، ۱۶ درصد برنامه پاورقی و ۱۲.۱ درصد برنامه برمودا را دیده‌اند.

میزان تماشای این برنامه‌ها در بین «افرادی که تلویزیون تماشا می‌کنند» به این ترتیب است؛ ۵۳.۳ درصد برنامه مردان آهنین و ۵۰.۱ درصد برنامه زندگی پس از زندگی را دیده‌اند، ۴۹.۴ درصد برنامه محفل، ۴۸ درصد برنامه شب خوش، ۴۶ درصد برنامه فوتبال برتر، ۴۲.۹ درصد برنامه پانتولیگ و ۳۸.۳ درصد برنامه معرکه، ۳۵.۴ درصد برنامه مهمونی، ۳۰.۷ درصد برنامه ماه خدا، ۲۷.۲ درصد برنامه ماه من، ۲۴.۸ درصد برنامه ایران دوست داشتنی، ۲۳.۱ درصد برنامه پاورقی و ۱۷.۵ درصد برنامه برمودا را دیده‌اند.

۴۵.۴ درصد از «ایرانیان» گفته‌اند سریال زیرخاکی، ۲۳.۲ درصد سریال هفت سر اژد‌ها و ۲۰.۴ درصد سریال رستگاری را دیده‌اند.

میزان تماشای این سریال‌های تلویزیونی در بین «بینندگان تلویزیون» حاکی از این است که ۶۵.۵ درصد آنها گفته‌اند سریال زیرخاکی را دیده‌اند. ۳۳.۵ درصد سریال هفت سر اژد‌ها و ۲۹.۴ درصد سریال رستگاری را دیده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • شرط قطعی شدن قرارداد سردار با رم مشخص شد
  • قبض برق این مشترکان بالای ۲میلیون تومان می‌شود!
  • اطلاعیه قطعی گاز در شهرستان آمل
  • ۶۹/۲ درصد مردم ایران تلویزیون تماشا می‌کنند
  • کشف و جمع آوری ۱۸ قلم دارو و واکسن تاریخ گذشته در شهرستان بیرجند
  • پیامک سازمان آب به شهروندان برای ذخیره آب چه معنایی دارد؟
  • قطعی: آرنه اسلوت وارث میراث یورگن کلوپ شد
  • مردم خراسان رضوی سال گذشته ۱۳۶ میلیون کیلووات برق بیشتری مصرف کردند
  • کلید اصلی کاهش وزن مشخص شد!
  • کدام مواد غذایی را نباید با معده خالی خورد؟