Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - مرحله نخست پروژه تعویض 4 هزار متر از خط لوله انتقال نفت خام مارون به اصفهان (کیلومتر 225 تا 229) با عملیات تسطیح و خاکبرداری آغاز شد.
به گزارش شانا به نقل از شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران ـ منطقه اصفهان، سیاوش اورنگی، مدیر خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه اصفهان در این باره گفت: همسو با مصوبه‌های نشست شورای تأمین استانداری استان چهارمحال و بختیاری و کارگروه مربوطه، مقرر شده بود این پروژه از ابتدای خردادماه امسال آغاز شود که با پیگیری‌های انجام‌شده و دستور مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت، نسبت به تجهیز کارگاه و استقرار ماشین‌آلات سنگین، ساختمانی و نیروی انسانی در محل اقدام و یک ماه پیش از تاریخ تعیین‌شده عملیات اجرایی آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


3 کیلومتر از مسیر تعویض خط لوله تسطیح و آماده سازی شده است
وی افزود: مسیر اجرای پروژه جدید به موازات خط لوله قدیم با در نظر گرفتن همه جوانب و ملاحظه‌های فنی و ایمنی، توسط مهندسی و طرح‌های شرکت طراحی و توسط همکاران ذی‌ربط مدیریت منطقه مسیر لوله‌کشی در محل پیاده‌سازی شده است.
مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه اصفهان گفت: کارکنان واحدهای ذی‌ربط منطقه از حدود یک ماه پیش در محل در حال آماده‌سازی مسیر هستند و تاکنون 3 کیلومتر از این مسیر سخت‌گذر را تسطیح و آماده‌سازی کرده‌اند تا مسیر حفاری کانال آماده شود.
اورنگی به پروژه حفاری این عملیات اشاره کرد و گفت: از 22 اردیبهشت کار حفاری عملیات در دره گندمکار شروع و تاکنون حدود 300 متر کانال به عرض حدود 2 و عمق 3 متر توسط همکاران ترابری منطقه حفر شده است.
وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود با رسیدن لوله‌ها، عملیات ریسه کردن و لوله‌گذاری نیز هفته دوم خردادماه آغاز شود، گفت: ما از برنامه اجرایی جلوتریم و با توجه به تأکید کارشناسان سازمان زمین‌شناسی کشور پیش‌بینی می‌کنیم ان‌شاءالله پیش از آغاز فصل بارندگی این عملیات پایان یابد و با اتصال آن به خط لوله موجود از دغدغه‌هایی که در این منطقه سرخون داشتیم کاسته شود.
مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه اصفهان ادامه داد: هم‌زمان با انجام این پروژه با امکانات شرکتی، با پیگیری مدیریت محترم مهندسی و طرح‌های شرکت، مقدمات برون‌سپاری و برگزاری مناقصه اجرای فاز دوم پروژه از کیلومتر 229 تا مرکز انتقال نفت شماره 6 مارون (حدود 2 کیلومتر) در مسیر جدید، سخت‌گذر و ترانشه‌ای در حال انجام است.
اورنگی با تشکر از حمایت‌های مدیرعامل شرکت و حضور ایشان در سرخون و جلسات مربوطه در شهرکرد گفت: به لحاظ اهمیت این خط لوله و دغدغه رفع مشکلات مردم در جریان حادثه رانش زمین در بیشتر نشست‌های استانی و ستادی مدیرعامل شرکت حضور داشته و در نشست‌های پرشمار و کارگروه‌های تخصصی موضوع پیگیری می‌شود و امیدواریم با اجرای این پروژه، ضریب اطمینان این خط لوله تا سال‌های متمادی ارتقا یابد.
وی ادامه داد: رانشی بودن زمین و جاده بالادستی که در سال‌های دور بدون رعایت فاصله قانونی از خط لوله نفت احداث شده از جمله مخاطره‌هایی است که در سال‌های 95 و 99 سبب ایجاد تنش و شکستگی خط لوله شد و افزون بر اختلال در انتقال انرژی مشکلاتی برای اهالی منطقه میانکوه به‌وجود آورد. امیدواریم با تعویض قسمت مورد نظر از خط لوله اطمینان خاطر و امنیت را به ساکنان هدیه دهیم.
استفاده از نیروهای بومی در اجرای پروژه در اولویت است
مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه اصفهان به استفاده از نیروهای بومی در اجرای پروژه اشاره کرد و گفت: توصیه مسئوولان شرکت، بهره‌گیری از نیروهای بومی در اجرای پروژه است که به جز بخش فنی و تخصصی پروژه، تمامی امور خدماتی، نگهبانی و... آن طبق قوانین و مقررات جاری کشور از طریق برون‌سپاری با اولویت بهره‌گیری از نیروهای بومی انجام می‌شود و شرکت‌های بومی هم می‌توانند در کنار دیگر شرکت‌ها در مناقصه شرکت کنند و از نیروهای بومی در بخش میانکوه استفاده کنند.
نیازمند همکاری و صبوری اهالی منطقه هستیم
اورنگی با تأکید بر لزوم رعایت برنامه‌ زمان‌بندی اجرای پروژه گفت: اجرای پروژه در زمان تعیین‌شده مستلزم صبوری و همکاری مردم و مسئولان و دستگاه‌های محلی و استانی به‌ویژه در مسیر تردد ماشین‌آلات سنگین و انتقال لوله در جاده‌های کم‌عرض منتهی به محل پروژه است.
وی در پایان بیان کرد: امیدواریم با همدلی و عزم کارکنان شرکت و همراهی مسئولان محلی شاهد اجرای بدون حادثه پروژه و رفع نگرانی مردم و مسئولان منطقه میانکوه باشیم.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه اصفهان شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت نیروهای بومی اجرای پروژه خط لوله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۹۵۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتمام عملیات بازسازی و تعویض خط لوله در خیابان علامه مجلسی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از اتمام عملیات بازسازی و تعویض خط لوله در خیابان علامه مجلسی خبر داد.

منصور شیشه فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: عملیات بازسای و تعویض خط لوله چدنی آب شرب در خیابان علامه مجلسی انجام شد.

وی افزود: پس از اتمام عملیات، پرسازی و ایمن‌سازی محل نیز اجرا شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: پس از اصلاح نشست خیابان و آسفالت مسیر، خیابان باز خواهد شد.

کد خبر 749175

دیگر خبرها

  • احداث بوستان ۲۲۰۰۰ متری در منطقه ۱۶
  • ساخت دستگاه حفاری تا عمق ۳ هزار متری توسط محققان پژوهشگاه اقیانوس‌شناسی
  • ساخت دستگاهی برای حفاری عمق تا ۳ هزار متری توسط محققان پژوهشگاه اقیانوس شناسی
  • اتمام عملیات بازسازی و تعویض خط لوله در خیابان علامه مجلسی
  • پاکستان بر عزم خود برای اجرای پروژه خط لوله گاز صادراتی ایران تأکید دارد
  • تعمیرات اساسی سکوهای تولید گاز پارس جنوبی آغاز شد
  • خط لوله ۳۰۰ میلی‌متری آب شرب در خیابان علامه مجلسی اصلاح شد
  • خط لوله میلی‌متری ۳۰۰ آب شرب در خیابان علامه مجلسی اصلاح شد
  • سخنگوی وزارت خارجه : معاهده حقابه ایران و افغانستان در حال اجراست
  • فرونشست زمین در خیابان علامه مجلسی / لوله ۳۰۰ میلی‌متری آب شکست