Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- احمد حسین زادگان با بیان این که روابط عمومی ها باید نیازهای جامعه را بدرستی درک، دریافت و به مدیران منتقل کنند ، گفت: روابط عمومی‌ها باید ایده های به روز به مدیران ارایه نمایند. ‎

به گزارش خبرنگارآریادفترمازندران درساری،احمد حسین زادگان در آئین اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان نخستین جشنواره روابط عمومی های برتر مازندران افزود: کارکنان و مسئولان روابط عمومی باید تحلیل محتوایی صحیح از شرایط سازمانی و مخاطبان اصلی آن داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 باید فارغ از این که در کدام یک از گرایش سیاسی دولت ها  قرار دارند، به ماموریت های اصلی خود توجه کنند، چرا که مهم نظام، انقلاب، ملت و کشور است، پس اگر انتقادی از سر دلسوزی و منصفانه مطرح می شود، مدیران باید پذیرای آن باشند.

وی با بیان این که روابط عمومی ها باید تحلیل صحیحی از وضعیت زمانی و سیاسی و اجتماعی جامعه داشته باشند، عنوان داشت: همواه شرایط اجتماعی و سیاسی باید مدنظر عناصر روابط عمومی باشد. این مجموعه در صورتی که به وظایف سازمانیش و حرفه ایش توجه کند، می توان نقش موثری در کوران مشکلات جامعه ایفاء کند.

استاندار مازندران گفت: کرونا و تحریم و شرایط؛ مشارکت و ایستادگی و وحدت مردم را دوچندان کرد و اکنون که  انتخابات مهمی را پیش رو داریم، روابط عمومی ها باید بیش از پیش به وطیفه خود پایبند باشند.

وی افزود: روابط عمومی ها باید به آستانه تحمل افکار عمومی، خطرات آسیب های اجتماعی ناشی از فضای مجازی و از طرفی فرصت های استفاده از فناوری های ارتباطی جدید توجه جدی داشته باشند چرا که نقششان در این زمینه ها در مجموعه مدیریت سازمانی محوری است.

حسین زادگان گفت: مدیران دستگاه های اجرایی نیز همواره باید در انتخاب مدیران روابط عمومی دقت زیادی داشته باشند و از افراد کارشناس، نخبه و پرتلاش استفاده کنند چون اگر روابط عمومی در یک مجموعه به عنصر زمان در تحلیل محتوای مسایل توجه نکند، افکار عمومی را دچار انحراف می کند.

وی  حفاظت محیط زیست، زمین های کشاورزی، اقتصاد دریایی، بازرگانی بین المللی، صادرات محصولات کشاورزی و صنعتی، اهمیت روابط مازندران در استفاده از ظرفیت اوراسیا، بنادر، حفظ راه و توسعه آن را از ظرفیت های به دست آمده در دولت تدبیر و امید در مازندران برشمرد و افزود: اطلاع رسانی به مردم در باره این دستاوردها به نگاه به گذشته و ترسیم چشم انداز آینده از وظایف اصلی روابط عمومی ها است  که سبب ایجاد امید و نشاط در جامعه خواهد شد.

استاندار مازندران با تاکید بر این که برای اطلاع رسانی و تبلیغ عملکرد دستگاه های مختلف در استان طی هشت ساله دولت تدبیر و امید به اندازه کافی شاخص های آماری وجود دارد، تاکید کرد: نیازی به تعریف و تمجید توخالی نیست . تعریف و تمجید بدون مطالعه و غیر واقعی از وضعیت بسیار خطرناک تر از سکوت است چرا که تعریف های غیر واقعی از مدیر و یا کارشناسان دستگاه های اجرایی از سوی روابط عمومی ها فاجعه بار خواهد بود.

وی افزود: روابط عمومی ها باید جامعه هدف را به درستی بشناسند. ارتباط روابط عمومی با رسانه ها نیز یکی از ماموریت مهم است که باید مورد اهتمام قرار بگیرد. رسانه ها نقش اصلی را در اطلاع رسانی به مردم بر عهده دارند و نمایندگان افکار عمومی هستند. بی توجهی به رسانه ها از سوی روابط عمومی ها و استفاده نکردن از این ظرفیت برای دستاوردهای سازمانی نه تنها سبب خسران جامعه می شود ، بلکه بیشترین آسیب را به خود مجموعه مدیریتی خواهد زد. 

حسین زادگان با تاکید بر این که روابط عمومی ها در ماموریت های درون سازمانی هم باید کوشا باشند ، گفت : آنان باید از نقد رسانه ها استفاده کنند. باید از ایده ها و انتقاد صحیح و دلسوزانه استقبال شود و انتقادهای درست باید بدون کمی و کاستی و تعارف به مدیران و کارشناسان نهادها انتقال یابد  تا راه برای اصلاح باز شود.

استاندار مازندران همچنین از مدیران و کارشناسان روابط عمومی های دستگاه های مختلف استان خواست تا رویداد گردشگری 2022 اکو را که مازندران میزبان آن است جدی بگیرند و تاکید کرد: رویداد گردشگری 2022 اکو  فرصتی برای جذب سرمایه‌گذاران و ایجاد تحول در گردشگری بین المللی استان است و صد البته تمامی شهرهای استان  با توجه به برخورداری از موقعیت‌های ممتاز گردشگری مهم هستند، اما این که ساری به عنوان مرکزیت گردشگری اکو معرفی شده است نباید مورد اعتراض قرار بگیرد.

حسین زادگان توضیح داد: ساری به عنوان مرکز استان پیشانی استان است و در همه استان ها به مرکز استان توجه ویژه می شود، پس توقع داریم رسانه ها و روابط عمومی ها دستگاه های اجرایی به این بخش اهتمام ویژه داشته باشند.

وی تاکید کرد: به هیچ عنوان ساری به عنوان مرکز استان اصلا در گردشگری 2022 اکو رقیبی برای دیگر شهرهای استان مازندران نیست. گردشگری برای همه استان است ولی باید بپذیریم که مرکز استان پیشانی آن به حساب می آید. لازم است روابط عمومی دستگاه های مختلف، مازندران را کلانشهر ببینند. طبیعت و جاذبه های گردشگری، صنایع دستی، میراث فرهنگی و تاریخی در همه نقاط متفاوت است پس باید ظرفیت های هر منطقه به درستی مطالعه و اطلاع رسانی و تبلیغات شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: مدیران دستگاه های اجرایی باید انتخاب مدیران روابط عمومی دقت روابط عمومی ها حسین زادگان اطلاع رسانی داشته باشند مرکز استان رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۹۶۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارمندان ادارات کل اجرایی وزارت کار اجازه دریافت حق مشاوره ندارند

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد غریوی، مدیر کل روابط کار، جبران خدمت و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن صدور و ابلاغ بخشنامه‌ای با موضوع تعارض منافع، از ممنوعیت ارائه مشاوره روابط کار توسط کارمندان ادارات کل اجرایی این وزارتخانه خبر داد.

وی اظهار کرد: با عنایت به ماده (۹۰) قانون مدیریت خدمات کشوری و اصول مقرر در این ماده از جمله صداقت، امانت و انصاف در انجام وظایف و همچنین با استناد به ماده (۹۱) قانون مذکور مبنی بر ممنوعیت سو استفاده از مقام اداری و دریافت حق مشاوره در مقابل انجام وظایف مرتبط با شغل توسط کارمندان دستگاه‌های اجرایی و نیز با توجه به مسئولیت مقرر در ماده (۹۲) قانون موصوف در نظارت و کنترل کارمندان توسط مدیران و سرپرستان بلافصل برای حفظ روابط سالم کارمندان خود در انجام وظایف محوله و نظر به وجود تعارض منافع شدید در ارائه مشاوره‌های روابط کار به شرکت‌ها و سازمان‌ها و بنگاه‌ها و به طور کلی عموم متقاضیان توسط کارمندان ادارات کل اجرایی، ارائه هر گونه مشاوره روابط کار تحت هر عنوان و دریافت حق مشاوره و یا عناوین مشابه و تشکیل گروه‌ها و تیم‌های مشاوره روابط کار به منظور ارائه مشاوره روابط کار برای کسب سود و منفعت توسط کارشناسان و کارمندان روابط کار در ادارات کل اجرایی ممنوع است.

وی تاکید کرد: در صورت مشاهده موارد ذکر شده، فرد متخلف برابر با قوانین و مقررات مربوطه به هیأت تخلفات اداری معرفی و در ضمن برابر با ماده (۹۲) قانون مدیریت خدمات کشوری، مدیران و سرپرستان بلافصل مسؤول نظارت و کنترل و حفظ روابط سالم کارمندان خود در انجام وظایف محوله بوده و در مورد عملکرد آنان باید پاسخگو باشند.

مدیر کل روابط کار، جبران خدمت و بیمه بیکاری وزارت کار تصریح کرد: به منظور ارائه مشاوره‌های قانونی و رایگان به کارگران و کارفرمایان واحدهای مشاوره روابط کار در سطح ادارات کل اجرایی با بهره‌گیری از توان فنی و کارشناسی کارشناسان روابط کار ایجاد گردیده و کارگران و کارفرمایان می‌توانند خدمات مشاوره روابط کار را به صورت رایگان از کارشناسان این واحدها دریافت کنند.

غریوی خاطرنشان کرد: ادارات کل اجرایی وزارت کار مکلف‌اند در ابتدای هر فصل گزارش نظارتی خود را در این خصوص به این اداره کل ارسال کنند.

کد خبر 6089632

دیگر خبرها

  • روابط عمومی در اقناع افکار عمومی نقش کلیدی دارد
  • واکنش تند مدیر روابط عمومی بانک مرکزی به انتقاد میرسلیم
  • رئیسی: به صورت ویژه در دستور کار وزرا و مدیران دستگاه‌های اجرایی باشد
  • تعاملات مدیران دستگاه‌های اجرایی با اعضای شوراها افزایش یابد
  • دستگاه های حمایتی از خسارت دیدگان سیل اخیر زرند حمایت کنند
  • این فرآورده‌های گیاهی غیرمجاز هستند
  • استان فارس در تبیین دستاوردهای دولت رتبه اول کشور را دارد
  • رشد اعتبارات هزینه‌ای عمومی دستگاه‌های فرهنگی متناسب با مأموریت‌های آنها بوده است
  • حریق گالن‌های قیر در پشت بام یک ساختمان در حال ساخت  
  • کارمندان ادارات کل اجرایی وزارت کار اجازه دریافت حق مشاوره ندارند