Web Analytics Made Easy - Statcounter

با وجود این دگرگونی‌ها، همه افرادی که با سرمایه و تلاش خود اقدام به ایجاد یک محصول یا شرکت می‌کنند نمی‌توانند به موفقیت دست یابند. دلیل این مسئله را می‌توان در عوامل مختلفی، مانند تجربه ناکافی در هدایت یک کسب‌وکار و مواجهه با چالش‌های آن، عدم آموزش تخصصی و ناتوانی در ایجاد فرآیندهای اثربخش جستجو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با وجود این مسائل شاید به نظر برسد برخی افراد چاره‌ای جز دست‌کشیدن از رویاهای خود ندارند. اما این گزاره ناامیدانه الزاما واقعیت ندارد. امروز در این مطلب قصد داریم در ارتباط با راه‌کاری صحبت کنیم که می‌تواند به این گروه از افراد در رسیدن به آرزوی شخصی‌شان کمک کند.

بیایید یک قدم به عقب برگردیم. کسب‌وکاری شناخته‌شده در یک صنعت خاص را در نظر بگیرید. مثلا یک رستوران در مکانی مناسب از شهر که به دلیل کیفیت غذا و خدماتش از شهرت و خوش‌نامی بالایی برخوردار است. این رستوران هم‌چنین به دلیل قدمت طولانی‌اش توانسته در طی سال‌ها به برندی آشنا و معتبر در ذهن مشتریانش تبدیل شود و برای خود مخاطبانی وفادار ایجاد کند. بدون‌شک رسیدن به چنین جایگاهی نیازمند سال‌ها تجربه همراه با موفقیت‌ها و شکست‌های بسیار است. تجربه‌ای که می‌تواند برای تازه‌واردان به این صنعت گنجینه‌ای ارزشمند از تلاش‌ها و اصول طلایی پیشرفت باشد و به آن‌ها کمک کند به جای اختراع دوباره چرخ، از آن‌چه تا امروز ساخته شده بهره‌مند شوند.

فرانچایز یک برند نام آشنا، مجموعه رستوران‌های ارکیده

در دنیای کسب‌وکار یکی از روش‌هایی که به تازه‌واردان و علاقه‌مندان یک صنعت امکان بهره‌مندی از تجربه برندهای پیشرو و موفق را می‌دهد، "فرانچایز" است. فرانچایز روشی است که در آن، یک فرد امتیاز استفاده از نام، تجربه، تخصص، آموزش و فرآیندهای یک برند شناخته‌شده را دریافت می‌کند تا به این ترتیب هم به توسعه آن برند کمک کند و هم به رویای همیشگی‌ خودش برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار جامه عمل بپوشاند.  در صنایعی مانند رستوران که در آن‌ها تجربه و کاربلدی حرف اول را می‌زند، فرانچایز یکی از ارکان اصلی موفقیت است.

در ایران، تا امروز کسب‌وکارهای زیادی در صنایع مختلف اقدام به توسعه از طریق فرانچایز کرده‌اند. برخی خرده‌فروشی‌ها، رستوران‌ها و کافه‌ها در کشورمان با استفاده از این مدل توانسته‌اند توسعه یافته و سهم بزرگ‌تری از بازار را از آن خود کنند. یکی از این کسب‌وکارهای مطرح و دوست‌داشتنی "رستوران ارکیده" است. رستورانی که با بیش از 60 سال سابقه و داشتن 7 شعبه تا امروز توانسته است به دل‌های مردم ایران راه یابد و خود الگویی برای بالابردن کیفیت خدمات رستورانی و توسعه این صنعت در کشور باشد.

زمانی که از تعداد شعبات ارکیده حرف می‌زنیم، می‌توانید هفت ایده کسب‌وکار و اشتیاق به ساختن و پیشرفت را تصور کنید که روزی تنها چون ستاره‌ای در ذهن مدیران این برند می‌درخشید و امروز در قالب مجموعه رستوران‌هایی یکپارچه در حال خدمت‌رسانی به مردم است. می‌توان گفت آن‌چه این ایده‌ها را به واقعیت تبدیل کرده، استفاده از امکان جذاب فرانچایز و همکاری با برندی است که خود سابقه‌ای روشن و نامی محبوب در صنعت غذا و رستوران ایران دارد.

مزایای دریافت فرانچایز از مجموعه رستوران‌های ارکیده

از مزایای فرانچایز برای افرادی که قصد دارند به تازگی به یک صنعت خاص وارد شوند، می‌توان به امکان استفاده از آموزش و بهره‌مندی از فرآیندهای از قبل طراحی‌شده برند اصلی اشاره کرد. آموزش برای صنعت غذا و رستوران به دلیل ماهیت خدمت‌محور و ارتباط مستقیم آن با مشتریان، یک نیاز همیشگی است. هر یک از مهارت‌های مورد نیاز برای کار در رستوران از چگونگی پخت غذا گرفته تا استفاده از تجهیزات، اصول سرو و تشریفات، طراحی منو، چیدمان و مشتری‌مداری یک تخصص مستقل‌اند که آموزش آن‌ها نیازمند فرآیندهای اصولی و علمی است. خبر خوب این‌که رستوران ارکیده اهمیت آموزش را به عنوان یک اصل کلیدی درک کرده و تیم‌های خبره‌ای را برای راهبری نمایندگی‌های جدید رستوران اختصاص داده است.

هم‌چنین وجود فرآیندهای از پیش تعریف‌شده، مانند روش‌های استخدام، تهیه مواد اولیه و کنترل کیفیت هم از مزیت‌های اساسی است که می‌توان با داشتن فرانچایز ارکیده از آن‌ها بهره‌مند شد. معمولا کسب‌وکارهای نوپا سال‌های زیادی را صرف یادگیری روش‌های تامین منابع انسانی و تدوین اصول مقدماتی ایجاد یک برند می‌کنند. جذب و نگهداشت نیروی انسانی یکی از دغدغه‌های مهم برندهای فعال در حوزه رستوران است و تجربه یک برند موفق، مانند ارکیده می‌تواند برای فرانچایز‌گیرنده‌ها، بسیار راه‌گشا باشد.

اگر از ایران فراتر برویم و نگاهی به کشورهای پیشرفته در دنیا بیاندازیم، کسب‌وکارهای بسیار معتبر و نام‌آشنایی را می‌بینیم که با استفاده از مدل فرانچایز به موفقیت‌های بزرگ دست یافته‌اند. در کهکشان فرانچایز نام‌ ستاره‌های درخشانی چون مک‌دونالدز، برگرکینگ و استارباکس به چشم می‌خورد. نام‌هایی که هم برای دنیای ما ارزش خلق کرده‌اند و هم از طریق فرانچایز به رویای انسان‌های زیادی رنگ واقعیت زده‌اند. از طرفی می‌توان به ایجاد شغل، پویایی و کارآفرینی که از این مسیر برای افراد بی‌شماری ممکن می‌شود فکر کرد و از اثربخشی این شیوه همکاری بیشتر مطمئن شد.

رشد و توسعه صنعت رستوران، مهم‌ترین ارزش برند ارکیده است و برای تحقق این هدف از انرژی تازه، ایده‌های نو و اشتیاق به کار رستوران‌داری استقبال می‌کند. بنابراین اگر سرمایه‌ای در اختیار دارید و همیشه دوست داشته‌اید در صنعت جذاب غذا و رستوران نقش‌آفرینی کنید، فرانچایز ارکیده یک گزینه درست و راه‌حلی معتبر است. می‌توانید از طریق این فرم یا از طریق ارتباط با اکانت اینستاگرام شخصی مدیرعامل رستوران ارکیده، جناب آقای بهرام اژدری اولین قدم را به سمت واقعی‌کردن رویاهایتان بردارید. شاید مدیر شعبه بعدی ارکیده شما باشید. 

همچنین شما می‌توانید از طریق این شماره،  09123335900 با مدیر امور فرانچایز مجموعه رستوران‌های ارکیده در ارتباط باشید.

منبع: فارس

کلیدواژه: رستوران آموزش برند رشد مجموعه رستوران های ارکیده کسب وکارهای کسب وکار یک برند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۹۸۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح ۱۶ پروژه شاخص در مجموعه صفه، اقدامی موثر در ارتقای صنعت گردشگری

ایسنا/اصفهان بهره‌برداری از ۱۶ پروژه خدماتی، گردشگری و ورزشی در مجتمع گردشگری صفه با هزینه ۱۰۳ میلیارد تومان در قالب سی‌ویکمین ویژه‌برنامه «به احترام مردم اصفهان» شامگاه دوشنبه ۱۰ اردیبهشت با حضور مدیران شهری اصفهان برگزار شد.

بخشی از این پروژه‌ها شامل بازسازی و به‌روزرسانی بولینگ، راه‌اندازی مجموعه‌های غذایی جدید، توسعه پارکینگ‌ها و زیرساخت‌های خدماتی و احداث و نصب پنل‌های خورشیدی است. شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان به‌دنبال پیگیری اقدامات ویژه حوزه سرمایه‌گذاری و مشارکت با بخش خصوصی و معرفی پروژه‌های قابل توجه و نوین تفریحی و گردشگری به مدیریت شهری اقدامات ویژه‌ای را طی دو سال اخیر در این حوزه رقم زده است.

عباس حاج‌رسولی‌ها رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان در آیین بهره‌برداری از مجموعه تفریحی کوه نور و ۱۵ پروژه خدماتی، گردشگری و ورزشی در مجمتع گردشگری صفه، با تاکید بر اینکه مردم سالاری یکی از زیبایی‌های بارز جمهوری اسلامی است، اظهار کرد: منتخبان هر دوره از شوراها، خدمتگذارام مردم در دوره چهارساله هستند و با انتخاب شهردار در راس مدیریت شهری، به مردم سالاری روحی تازه می‌بخشند، در مدت ۱.۵ سال دیگر مردم مجدد شورای دیگری را انتخاب می‌کنند و هر حرکتی در این شهربا پشتوانه انتخابات مردمی انجام می‌شود.

وی افزود: البته در شورای اسلامی شهر کمیته گردشگری با هدف توسعه گردشگری و توجه به این بخش فعال است. امروز اقدامات و دستاوردهای جدید شهرداری در جهت ارتقای عرصه گردشگری رونمایی خواهند شد؛ مدیریت در مجموعه تفریحی سپاهان در این شرکت به خوبی انجام می‌شود و شاهد همکاری فراجا، میراث فرهنگی، سازمان‌های شهری در کنار هم هستیم. گفتنی است، کوه نور ویژگی‌های منحصر به‌فردی دارد که همانند این مجموعه‌ نه تنها در ایران، بلکه حتی در کشورهای دیگر ندیده‌ام.

وی خاطرنشان کرد: کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر تاکیدی ویژه بر حمایت از صنعت گردشگری در اصفهان دارد و اعتبار قابل‌توجهی را به این موضوع اختصاص داده است. طراحی و اجرای ۱۶ پروژه شاخص در مجموعه گردشگری صفه، اقدامی چشمگیر و قابل‌توجه در افزایش ظرفیت‌های تفریحی شهر و صنعت گردشگری است.

راه‌اندازی دو مجموعه جدید تفریحی در شرق و شمال شهر اصفهان

علی قاسم‌زاده شهردار اصفهان، در این مراسم با تشکر از زحمات مجموعه شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان، اظهار کرد: یکی از خواسته‌های مردم در بازدید از بعضی محلات محروم، برقراری امکانات تفریحی برای استفاده کودکان و نوجوانان این مناطق بود، از این جهت تصویب شد تورهای گردشگری برای محلات کم‌برخوردار به‌صورت رایگان از هفته آینده برگزار شود تا شعار «شهرداری برای همه مردم است» محقق شود.

وی از بهره‌برداری دو مجموعه تفریحی جدید تا پایان سال جاری با ویژگی‌های متفاوت خبر داد و گفت: تفریح حق طبیعی شهروندان است و در فرهنگ دینی، در کنار کار و عبادت، از ما خواسته شده است که تفریح داشته باشیم. مقرر شد تا پایان امسال، دو سایت تفریحی جدید با ویژگی‌های کاملا متفاوت در شهر راه‌اندازی شود. این‌ دو مجموعه در شرق و شمال شهر و در راستای رسیدگی به مناطق کم‌برخودار راه‌اندازی می‌شود.

اجرای ۱۶ پروژه شاخص با ۱۰۳ میلیارد تومان اعتبار در مجتمع گردشگری صفه

سعید ساکت مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان نیز در این آیین، اظهار کرد: تلاش کردیم تا قدمی در عرصه صنعت نشاط و تفریح در استان برداریم و در این جهت امنیت و آرامش امروز ما نتیجه همکاری سبزپوشان فرماندهی انتظامی و آتش‌نشانان، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، همچنین وجود سرمایه‌گذارانی است که بخشی از سرمایه‌های خود را با وجود خطرپذیری به این بخش اختصاص دادند و شعار «با هم بهتریم» را در این عرصه به ظهور رساندند و نقطه تعامل ما و این مجموعه سرمایه‌گذاران در صنعت گردشگری و نشاط و تفریح هستند.

وی با اشاره به ۸۸۸ روز خدمت خود در این مجموعه، افزود: تلاش همه همکارانم در این مجموعه، باعث ایجاد آرامش بیشتر و تفریح سالم برای مردم است و در این مدت نزدیک به ۳ میلیون نفر و یک میلیون خودرو به این مجموعه وارد شدند، همچنین ۶۰۰ هزار نفر از تله کابین صفه استفاده کردند. هیئت‌مدیره در این عرصه ریسک پذیر با ما همراه شدند و نگاه و ظرفیت و تعامل خود را در اختیار ما قرار دادند.

مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه ما در جهت هدف شهردار تحقق «شهر زندگی» حرکت کردیم، گفت: در مرحله اول استاندارد سازی سازه‌ها انجام شده است، در گام دوم بهینه‌سازی اجرایی شد تا امکانات مردم نصف جهان در مجموعه‌های تفریحی توسعه پیدا کند.

وی با بیان اینکه امروز پهنه صفه هر روز به بهانه طبیعت گردی و کوه گردی آغوش خود را برای فرهیختگان باز می‌کند، تصریح کرد: امروز ۱۶ پروژه در قالب ۱۰۳ میلیارد تومان برای تولید حال خوب افتتاح می‌شود که طرح کوه نور صفحه با ۴۰ موضوع و ۱۰۰ نشان و در چهارهزار متر یکی از این پروژه‌ها است و در کنار آن اصلاح بولینگ و ظرفیت‌های غذایی، گازکشی، برج پرچم و سالن بولینگ در این مراسم افتتاح شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اجرای پروژه غذایی و گردشگری در بام اصفهان پس از ۳ سال
  • افتتاح ۱۶ پروژه شاخص در مجموعه صفه، اقدامی موثر در ارتقای صنعت گردشگری
  • تحقق مدیریت هماهنگ شهری در شرکت توسعه شهرداری اصفهان/ شوراها مصداق بارز مردم سالاری است
  • راهبردهای صنعت پتروشیمی در تحقق شعار سال ۱۴۰۳ تشریح شد
  • مشعل های شرق کارون جمع آوری می شوند
  • سرزده‌های استاندار جدید لرستان از ادارات
  • شهرک صنعتی «کشت و صنعت» لرستان به‌زودی بهره‌برداری می‌شود
  • حضور نمایندگان ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • حضور نماینده ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • شوخی مردم با موضوع «جت شخصی»/ کمک «ایر تاکسی» به صنعت هوایی