Web Analytics Made Easy - Statcounter

اداره‌کل هنرهای نمایشی همزمان با گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر برنامه سراسری اجرای آثار منتخب خیابانی را مشخص کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، همزمان با گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر برنامه سراسری اجرای آثار منتخب خیابانی با همکاری کانون تئاتر خیابانی و انجمن هنرهای نمایشی مشخص شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این آثار  پیش از این برگزیده حضور در چهار رویداد سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر، خیابان تاتر ایران، هفدهمین جشنواره تئاتر مقاومت و هجدهمین جشنواره نمایش عروسکی (تهران-مبارک) بودند و در این رویدادها چند نوبت روی صحنه رفته‌اند.
بر این اساس ۷۸  اثر نمایشی از مجموع ۱۱۷ اثر که در ۴ رویداد ذکر شده حضور داشتند به عنوان آثار منتخب این رویداد  استخراج شد که انتخاب این آثار بر مبنای هر کارگردان اجرای یک اثر نمایشی است. 
از سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر در بخش‌های اصلی، سرباز انقلاب و دو اثر بخش ویژه در مجموع ۳۹  نمایش؛ از رویداد خیابان تاتر ایران در سه بخش اصلی ۲۸ اثر ، بخش آیینی سنتی ۸ نمایش  و بخش کودک و نوجوان ۱۱ اثر و در مجموع ۴۷ اثر نمایشی؛ از هفدهمین جشنواره تئاتر مقاومت۲۰ اثر و از هجدهمین جشنواره نمایش عروسکی (تهران-مبارک) ۱۱ نمایش در این برنامه سراسری اجرا خواهند داشت.
بر مبنای این برنامه قرار است آثار منتخب تهران در چند نقطه شهر به مدت ۵ روز و آثار منتخب دیگر شهرها با هماهنگی ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و شعب انجمن هنرهای نمایشی در شهر یا استان خود به اجرای اثر نمایشی بپردازند.
بعد از اجرای آثار منتخب در این رویداد قرار است با ارسال فراخوانی از گروههای نمایشی خیابانی که در این ۴ جشنواره اثری را ارائه نداده بودند دعوت به ارسال اثر جهت اجرای عمومی شود.
اسامی آثار منتخب به زودی بر روی سایت ایران‌تئاتر قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تئاتر خیابانی سالروز آزادسازی خرمشهر اجرای آثار منتخب هنرهای نمایشی جشنواره تئاتر برنامه سراسری اثر نمایشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۹۸۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برنامه‌های «تا صد سالگی باستانی پاریزی»

برنامه‌های «تا صد سالگی باستانی پاریزی» همزمان با نودمین سال تاسیس دانشگاه تهران در باغ موزه نگارستان آغاز می‌شود.

به گزارش ایسنا، برنامه‌های «تا صد سالگی»، پس از همایش «آینه‌دار دوران» برای نکوداشت استاد باستانی پاریزی طراحی شده است؛ «آینه‌دار دوران» عنوان برنامه‌های بزرگداشت استاد باستانی پاریزی است که ۷ سال قبل همزمان با روز معلم فعالیت‌هایش آغاز شد.

برنامه‌های «تا صد سالگی باستانی پاریزی» همزمان با نودمین سال تاسیس دانشگاه تهران، هفتم خرداد ماه در باغ موزه نگارستان با افتتاح یک سالن به نام این نویسنده و استاد تاریخ  همراه خواهد بود.

در این سالن آثار اهدایی هنرمندان با موضوع باستانی پاریزی به نمایش گذاشته خواهد شد.

همچنین در این روز برنامه خلق ۱۰۰ تصویر با موضوع زندگی و آثار محمد ابراهیم باستانی پاریزی توسط ۱۰۰ تصویرگر آغاز می‌شود. قرار است در تولد این نویسنده تصاویر به نمایش گذشته شود.

قرار است از آغاز برنامه‌های «تا صد سالگی باستانی پاریزی» در خرداد ماه ۱۴۰۳ تا صدمین سال تولد این ادیب در دی ماه ۱۴۰۴، سلسله برنامه‌هایی به نام و برای او برگزار شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آغاز برنامه‌های «تا صد سالگی باستانی پاریزی»
  • نمایش قهرمان اسکیت ایران به مناسبت روز خلیج فارس
  • الهام چرخنده به تئاتر برگشت
  • در حوزه تئاتر رضوی باید از کلیشه پرهیز کرد/ اهمیت اجرای عمومی
  • سومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی به شناخت ابعاد شخصیت امام رضا (ع) نزدیکتر شد
  • معرفی هیأت داوران جشنواره تئاتر «بچه‌های مسجد»
  • معرفی هیئت داوران جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد
  • معرفی هیأت داوران جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد
  • حضور فرهاد ناظرزاده‌کرمانی در اجرای نمایش «نظامِ ابن عربی»
  • تقدیم اجرای «نظامِ ابن عربی» به فرهاد ناظرزاده‌کرمانی