Web Analytics Made Easy - Statcounter


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمدصادق بصیری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان، امروز دوم خرداد ماه در همایش فرمانداران و بخشداران سراسر استان از پیش‌بینی ۲۸۳۹ شعبه اخذ رای برای ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا در استان کرمان نام برد و گفت: ۴۶ هزار نفر عوامل اجرایی برای برگزاری این انتخابات همکاری خواهند داشت که ۱۰ هزار نفر نیروی نظامی و انتظامی تامین امنیت را به عهده دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او تعداد روستا‌های واجد شرایط تشکیل شورای اسلامی را ۲۸۱۲ روستا اعلام کرد که ۱۴۲ روستا دارای شورای ۵ نفره و ۲۶۷۰ روستا شورای سه نفره هستند و در مجموع ۸۷۲۰ کرسی را شامل می‌شوند.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمان بیان داشت: ۶۷ روستا برای تشکیل شورا به حدنصاب نرسیدند که ۶۳ روستا خالی از سکنه بوده و چهار روستا با عدم استقبال مواجه شدند.

بصیری عنوان کرد: ۱۶ هزار و ۸۲۰ نفر برای شورا‌های اسلامی روستا در استان کرمان کاندیدا شدند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان ادامه داد: ۸۴ شهر با ۴۴۰ کرسی نیز در استان کرمان انتخابات شورا‌های اسلامی شهر را برگزار می‌کنند که در این رابطه ۲۰۵۶ نفر داوطلب ثبت‌نام کرده اند.

او تصریح کرد: ۱۸۰۲ نفر داوطلب شورای اسلامی شهر در هیات‌های اجرایی استان تایید و ۱۵۶ نفر رد شدند و ۹۸ نفر انصرافی داریم.

بصیری تعداد تایید شدگان هیات‌های نظارت شهری را هزارو ۵۸۰ نفر و ردشدگان را ۱۸۹ نفر اعلام کرد و گفت: ۳۳ داوطلب نیز در این مقطع انصراف داده‌اند.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمان بیان داشت: از مجموع ۳۴۵ رد صلاحیت شده در هیات‌های اجرایی و نظارت، ۳۰۷ نفر به این مسئله اعتراض داشتند که ۱۵۷ نفر مورد تایید و ۱۵۰ نفر رد شدند.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انتخابات 1400 ریاست جمهوری استان کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۹۸۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل مجمع مشورتی شورای ادوار بندرعباس

رئیس شورای شهر بندرعباس از تشکیل مجمع مشورتی شورای ادوار شهر بندرعباس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از هرمزگان،مصیب نظری در مراسم گرامیداشت روز شوراها که با حضور اعضای شورای شهر بندرعباس، اعضای شوراهای ادوار گذشته در سالن جلسات اتاق بازرگانی بندرعباس برگزار شد، با اشاره به تشکیل مجمع مشورتی شورای ادوار شهر بندرعباس اظهار کرد: قرار است، در این نشست‌ها که به شکل فصلی برگزار می شود، برای گرفتن تصمیمات بهتر به موضوعات کلانی که به جامعه مربوط است، بپردازیم.

رئیس شورای شهر بندرعباس افزود: در مرکز پژوهش‌های شورا که در صحن علنی شورای شهر بندرعباس تشکیل می‌شود، تصمیمات نخبه‌گانی با توجه به تجربه‌ها و استفاده از ظرفیت‌های علمی گرفته می‌شود و این جمع می‌تواند در اقناع عمومی کمک کند.

تجربه اعضای شوراهای ادوار مختلف در کنار هم راهگشای توسعه است

فاطمه جراره نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی نیز در مراسم گرامیداشت روز شوراها با تبریک این روز گفت: تخصص، تجربه و دانش اعضای شوراهای ادوار مختلف در کنار دانش اعضای شورای ششم راهگشای توسعه شهر بندرعباس است.

وی با بیان اینکه سومین سالی است که این مراسم برگزار می شود، افزود: وقتی اعضای شوراهایی که در دوره های مختلف اعتماد مردم را جلب کرده‌اند و برای توسعه شهر به عنوان نمایندگانشان انتخاب شده‌اند، تخصص و تجربه و دانشی که هرکدام از اعضا دارند در کنار هم جمع شود، اتفاق خوبی برای توسعه شهرها و روستاها را رقم می زند.

جراره، با اشاره به اینکه خرسندم که توانسته‌ام در سه دوره رای مردم بندرعباس را داشته باشم، عنوان کرد: به واسطه کار شورایی که در ادوار مختلف انجام داده‌ام یک‌سری نواقص و خلاهای قانونی در قانون شورا وجود دارد و امیدواریم که بتوانیم مواردی که اختیارات و جایگاه واقعی شورا را مشخص کند، لحاظ کنیم و همان‌طور که در قانون اساسی به نقش شوراها اشاره شده است، واقعیت و نقش واقعی شورا مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 749282

دیگر خبرها

  • تشکیل مجمع مشورتی شورای ادوار بندرعباس
  • میراث فرهنگی اجازه انتقال آب از روستای تاریخی گیسک را نمی‌دهد
  • تجلیل از اعضای شورا‌های اسلامی بخش سرفاریاب
  • شورا‌های اسلامی نمونه استان کرمان مشخص شدند
  • برگزاری دوره‌های حقوقی و قضایی برای اعضای شورا‌ها در گلستان
  • تشکیل شورای راهبردی مدیریت شهری شیراز با چند حوزه خدمات‌رسان
  • تعامل و همدلی بین اعضا اولین اصل تشکیل شورای موفق است
  • تلاش ۷ عضو شورای شهر تهران برای از حدنصاب انداختن جلسه شورا
  • ۱۲۷ هزار شورا در کشور مشغول خدمت به مردم هستند
  • شورای‌های شهر و روستا در استان قم از سالم ترین ها در کشور هستند