Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-30@02:05:44 GMT

13 نیروی امنیتی میانمار کشته شدند

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۹۹۵۸۶

براساس گزارش رسانه‌های محلی، شورشیان مخالف کودتای ارتش میانمار با حمله به یک ایستگاه پلیس در شهر «موبِی» در شرق این کشور چندین نفر از نیروهای امنیتی وابسته به کودتاچیان را کشتند. 

براساس گزارش دویچه وله، شورشیان مخالف کودتا یک ایستگاه پلیس را در روز یکشنبه در شهر هوبی به تصرف خود درآوردند و حداقل 13 نیروی امنیتی میانمار را از پای درآوردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

شورشیان به رسانه های محلی میانمار گفته‌اند که 4 سرباز را نیز اسیر کرده‌اند.

حمله شورشیان میانمار بخشی از اقدامات و مبارزه گسترده مخالفان کودتای اول فوریه 2021 در این کشور است که طی آن دولت قانونی به رهبری «آنگ سان سوچی» از قدرت برکنار شد.

روز یکشنبه همچنین وقوع درگیریهای مسلحانه میان کودتاچیان و مخالفان در نزدیک مرز چین و میانمار گزارش شده است. روز شنبه نیز یک گروه اقلیت قومی مخالف حکومت مرکزی میانمار به یک شهر در مرز هند که محل استخراج سنگ یشم است حمله کرده بودند. 

رسانه‌های محلی تصاویری از کشته شدن نظامیان امنیتی میانمار در شهر هوبی و همچنین 4 سرباز که به اسارت مخالفان درآمد بودند منتشر کرده‌اند.

 رسانه‌های محلی همچنین گزارش دادند، اتحاد 4 اقلیت قومی مخالف حکومت میانمار بامداد یک شنبه در شهر موسه که یکی از شهرهای اصلی مرزی این کشور با چین است با نیروهای امنیتی ارتش میانمار درگیر شده‌اند.

به گفته انجمن کمک به زندانیان سیاسی، از زمان وقوع کودتا تا کنون حداقل 759 نفر از معترضان به دست کودتاچیان کشته شده اند.

ارتش میانمار اول فوریه (۱۳ بهمن) به بهانه تقلب در انتخابات در این کشور، «آنگ سان سوچی» و دیگر مقام‌های ارشد دولت را بازداشت کرد و خود قدرت را در اختیار گرفت. از زمان وقوع کودتای ارتش، مردم میانمار در شهرهای مختلف دست به اعتراض زده و خواستار آزادی مقامات دولت سابق این کشور و کنار رفتن نظامیان هستند.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: میانمار میانمار انتخابات چین نیروهای امنیتی میانمار رسانه های محلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۹۹۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان

فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران همواره در کنار مردم جنوب سیستان وبلوچستان بوده است و سیل زدگان این منطقه خدمت رسانی می کند.

به گزارش ایسنا به نقل از ارتش، امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی فرمانده نیروی‌ هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور در مناطق سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان، گفت: نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برابر اوامر فرماندهی کل ارتش، از همان روزهای اول سیل، اقدام به جمع آوری کمک‌های امدادی و ارسال آنها به مناطق سیل زده کرد.

امیر واحدی افزود: در زمان سیل، نیروی هوایی ارتش، در کنار وزارت کشور و ستاد مدیریت بحران کشور بود تا هر چه زودتر کمک‌ها را از نقاط مختلف کشور جمع آوری و با استفاده از بالگردهای ارتش به منطقه سیل زده ارسال کند.

وی با اشاره به آمادگی نیروی هوایی در پاسداری از حریم هوایی کشور، تأکید کرد: سربازان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی در تمام بحران‌ها در کنار مردم خواهند بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۲ افسر دیگر اسرائیل در غزه کشته شدند
  • کشته شدن 2 فرمانده ارتش اسرائیل در مرکز نوار غزه
  • امروز پدافند هوایی در اوج آمادگی است
  • امروز ارتش و به‌ویژه پدافند هوایی در اوج آمادگی است
  • آغاز طرح انسداد مرز‌های شرقی کشور
  • طرح انسداد مرزهای شرقی کشور آغاز شد
  • روسیه: ۹۱۵ نیروی ارتش اوکراین کشته شدند
  • ۸۰۵ نظامی اوکراینی در یک روز کشته شدند
  • حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • پشت‌پرده تغییرات گسترده در ارتش چین