Web Analytics Made Easy - Statcounter

کالیفرنیا در چند سال اخیر به دلیل مواجهه با مشکلات و چالش‌های متعدد شاهد مهاجرت ساکنان خود است. خبرگزاری میزان - میزان بالای مالیات، جنایات فراگیر، خیابان‌های پر از معتاد‌ و بی خانمان‌ در ایالت «کالیفرنیا» آمریکا، سبب شده هزاران خانواده از این ایالت به ایالت‌های «تگزاس» و «فلوریدا» بگریزند.     به گزارش «دیلی میل»، ایالت کالیفرنیا ثروتمندترین و پرجمعیت‌ترین ایالت آمریکا برای نخستین بار در تاریخ ۱۷۱ ساله خود شاهد کاهش جمعیتش بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  خانواده‌های کالیفرنیایی به دلیل هزینه‌های بالای زندگی، ترس از جنایت، مالیات و تیراندازی این ایالت را ترک کرده و به دیگر ایالت‌ها می‌روند.   اما آنچه که سبب شد ابعاد بحران برای ساکنان کالیفرنیا گسترده شود، شیوع بیماری «کرونا» بود که در واقع ضربه نهایی به پیکر پرجمعیت‌ترین و قدرتمندترین ایالت آمریکا از لحاظ اقتصادی شد.   اکنون ساکنان کالیفرنیا بر این باورند که مزایای این ایالت ارزش هزینه‌های زندگی در آن را ندارد.   این ایالت در حال حاضر کمتر از ۴۰ میلیون جمعیت دارد.   تنها در سال گذشته بیش از ۱۸۲ هزار نفر از جمعیت این ایالت کاسته شد؛ معادل تمام شهروندان ساکن شهر‌های ساحلی «سانتا مونیکا» و «سانتاباربارا».     عمده‌ترین دلایل اقدام اهالی کالیفرنیا برای ترک این ایالت، عبارتند از:
- هزینه‌های بالای زندگی
- ترس از جرایم
- مالیات سنگین
- کمبود مسکن
- مداخله بی مورد مقام‌های ایالتی
- تیراندازی‌های جمعی
- خیابان‌های مملو از بی خانمان‌ها و معتادان   این مشکلات همچنین سبب شده تا ایالت معمولا دموکرات کالیفرنیا به دلیل کاهش جمعیت یکی از کرسی‌های خود در کنگره را از دست بدهند.   جمهوریخواهان می‌گویند، مردم کالیفرنیا به ایالت‌های محافظه کار مانند «فلوریدا»، «آیداهو» و «تگزاس» فرار می‌کنند.   باید توجه داشت که این روند تنها شامل مردم عادی نبوده و شخصیت‌های سرشناس مانند «ایلان ماسک»، مالک مولتی میلیاردر شرکت «تسلا» نیز این ایالت را ترک کرد.   بیشتر بخوانید: ۷۳ درصد مهاجران بازداشت شده سابقه کیفری ندارند حمل سلاح گرم در آمریکا و خشونت پلیس علیه شهروندان آمریکایی

ضمن اینکه شرکت‌های بزرگی مانند «اپل»، «اوراکل» و «Hewlett Packard Enterprise» نیز دفاتر مرکزی خود را به ایالت‌های دیگر منتقل کردند.

حتی پیشنهاد انتقال «سیلیکون ولی» از ایالت کالیفرنیا نیز توسط کارآفرینان مطرح شده است.

بی خانمان‎ها، دیگر چالش بزرگ ایالت کالیفرنیا و به شکل خاص شهر «لس آنجلس» است؛ تقریبا ۵ هزار نفر در «اسکید رو»، محله‌ای بدنام در مرکز این شهر با بالاترین میزان بی خانمان، زندگی می‌کنند.

ساکنان کالیفرنیا می‌گویند جامعه ما در حال از هم فروپاشیدن است؛ زیرا ما شاهد فروش مواد مخدر در کنار خودرو پلیس هستیم.

سال گذشته شمار مرگ و میر ناشی از آوردوز در «سانفرانسیسکو»، ۳ برابر افزایش یافت.

همین دلایل سبب شده تا از هر ۵ نفر ساکنان کالیفرنیا، یک نفر از این ایالت به دیگر ایالت‌ها مهاجرت کند.

اما بدبینی مهم‌ترین و عمیق‌ترین مشکل پیش روی کالیفرنیاست که خانواده‌های زیادی را آزار می‌دهد.

بررسی دانشگاه «برکلی»، در سال ۲۰۲۰ نشان داد که نیمی از رای دهندگان به مهاجرت از این ایالت به دلایلی مانند هزینه بالای مسکن، مالیات بالا و فرهنگ سیاسی نامطلوب، فکر می‌کنند.

واضح است که شیوع کرونا، کالیفرنیا را به شدت تحت تاثیر قرار دارد و در مهاجرت ساکنان این ایالت به دیگر ایالت‌ها نقش داشت.

اگرچه کاهش رشد جمعیت مشکلی فراگیر برای همه ایالت‌های آمریکاست، اما این مشکل برای کالیفرنیا پس از دهه‌ها رشد انفجاری جمعیت قابل توجه است.

محبوب‌ترین مقصد مهاجران کالیفرنیایی، تگزاس است و «آریزونا» و «نوادا» در رده‌های بعدی قرار دارند.

دلیل مهم هزینه‌های بالای زندگی در کالیفرنیا، وجود افراد ثروتمندی است که جایگزین افراد طبقه متوسط می‌شوند؛ این تغییر به دلیل افزایش نابرابری‌ها رخ می‌دهد.

انتهای پیام/

برچسب ها: حقوق بشر در آمریکا جو بایدن

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آمریکا حقوق بشر در آمریکا جو بایدن ساکنان کالیفرنیا بی خانمان ایالت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۰۰۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات دانشجویان مراکشی در حمایت از غزه

به گزارش قدس آنلاین، صدها تن از دانشجویان دانشگاه شهر «الدار البیضاء» مراکش در راستای همبستگی با دانشجویان دانشگاه‌های غربی برای حمایت از نوار غزه تظاهراتی برپا کردند.

براساس گزارش خبرگزاری آناتولی، شرکت‌کنندگان در این تظاهرات با سردادن شعارهایی مخالفت قاطعانه خود را نسبت به هرگونه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی اعلام و نسل‌کشی ملت فلسطین را محکوم کردند.

آنها همچنین همبستگی خود را با دانشجویان تمام کشورهای جهان حامی فلسطین و در رأس آن دانشجویان آمریکایی اعلام کردند.

در کنار مراکش کشورهای دیگر از جمله ترکیه و یمن نیز شاهد برگزاری تجمعات و تظاهرات در همبستگی با دانشجویان دانشگاه‌های غربی در حمایت از غزه بوده است.

شهرهای مختلف مراکش از جمله رباط پایتخت آن تقریبا هر روز شاهد تجمع‌های گسترده مراکشی‌ها برای اعلام همبستگی با ملت فلسطین و درخواست برای توقف حملات هوایی رژیم صهیونیستی به غزه، لغو محاصره و کمک‌رسانی هستند.

از سوی دیگر، همزمان با تظاهرات دانشجویی دانشگاه‌های آمریکایی و اروپایی، دانشجویان اردنی نیز در حال آماده شدن برای برگزاری تجمعات اعتراض‌آمیز برای اعلام همبستگی با ساکنان غزه در روز سه‌شنبه هستند.

در همین رابطه، «انجمن دانشجویی حمایت از مقاومت» با صدور بیانیه‌ای خواستار برگزاری تجمع دانشجویی در روز سه‌شنبه برای حمایت از غزه، ساکنان آن و مقاومت فلسطینی شد.

در این بیانیه همچنین آمده است این تجمع تحت عنوان «دانشجویان اردن از غزه حمایت می‌کنند» با هماهنگی تمامی گروه‌ها و فراکسیون‌های دانشجویی برگزار خواهد شد.

از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ که رژیم صهیونیستی حملات ویرانگر خود علیه نوار غزه را با حمایت آمریکا آغاز کرد، ده‌ها هزار فلسطینی که بیشترشان زن و کودک بودند، در این حملات شهید و زخمی شدند و زیرساخت‌های نوار غزه به شکل گسترده‌ای ویران شده و فاجعه انسانی بی‌سابقه‌ای در این منطقه رقم خورده است.

در نتیجه این حملات و محدودیت‌هایی که این رژیم اعمال کرده و در پی کمبود شدید غذا، آب، دارو و سوخت، ساکنان نوار غزه به‌ویژه در شمال نوار غزه در آستانه خطر قحطی قرار داشته و جان کودکان و سالخوردگان در این منطقه به خطر افتاده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • بازداشت وحشیانه دانشجویان تگزاس توسط یگان ضد شورش آمریکا
  • نعل وارونه آزادی بیان در آمریکا
  • تظاهرات دانشجویان مراکشی در حمایت از غزه
  • ایلان ماسک راه جولان خودروهایش در چین را باز کرد
  • 7 دلیل که باید به قبرس شمالی سفر کنید
  • جابه‌جایی تعدادی از ساکنان کوی فلسطین زنجان درحال انجام است
  • انجام فرآیند جابه‌جایی تعدادی از ساکنان کوی فلسطین شهر زنجان
  • شبکه نمایش خانگی مروج چه اندیشه‌ای است؟!
  • جولان خسارت‌های سیل در محور‌های خراسان جنوبی
  • کدام دانشگاه‌های آمریکا صحنه اعتراضات دانشجویی حمایت از غزه است؟