Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرماهشهر، استاندار خوزستان ،امروز در نشست تسهیل و رفع موانع تولید که در سالن آفرینش منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی برگزار شد،با بیان اینکه درصد نیروهای شاغل بومی در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در بندر ماهشهر پایین است اظهار کرد:مدیران صنایع پتروشیمی باید نگاه ویژه‌ای به استخدام نیروهای بومی شهرستان بندر ماهشهر داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قاسم سلیمانی دشتکی افزود:بر اساس آمار ارایه شده توسط مدیران منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ۶۳ درصد نیروهای شاغل در صنایع پتروشیمی از دیگر شهرستان‌های استان هستند و فقط ۱۹ درصد بومی بندر ماهشهر می‌باشند و ۱۸ درصد هم نیروهای متخصص خارج از استان هستند.

استاندار خوزستان گفت:بندر ماهشهر شهرستانی است که با مشکلات، اعتراضات اجتماعی و فقر دست‌وپنجه نرم می‌کند، لذا ۱۹ درصد شاغل بومی عدد بسیار کمی است؛ به همین دلیل در بحث استخدام نیرو باید توجه بیشتری به بومیان شهرستان شود و اولویت استخدام باید با بومیان باشد.

وی ادامه داد:بانک‌های استان منابع و مصارفی دارند که هر چه منابع تقویت شود،مصارف نیز آسانتر می‌شود.

سلیمانی دشتکی تاکید کرد:یکی از دو قطب پتروشیمی کشور در بندر ماهشهر قرار گرفته است که انتظار می‌رود گردش مالی صنایع پتروشیمی در خود استان باشد و منابع بانکی استان را تقویت کند.

وی افزود:صنایع پتروشیمی در مسایل روان آب‌ها، بیابانزدایی، ساماندهی خورها و ... در خوزستان اقدامات خوبی انجام داده اما مسوولیت‌های اجتماعی باید طبق یک قاعده‌ی مشخص باشد که یکی از این مسوولیت‌های اجتماعی، بحث آلایندگی است.

سلیمانی دشتکی اضافه کرد:با توجه به توسعه بندر ماهشهر و بندر امام‌خمینی(ره) و وجود صنایع پتروشیمی،نباید فقر و بیکاری در آن مشاهده شود.در این منطقه، در حال ساخت پنج هزار واحد خانه هستیم که نشان دهنده وجود پنج هزار خانوار فقیر در منطقه است که در اثر سیل و آبگرفتگی آذر پارسال منازل آنها از بین رفته است.

استاندار خوزستان یکی از مشکلات منطقه را پرداخت مالیات بر ارزش افزوده بر اساس سرانه جمعیت بیان کرد و گفت:در گذشته، مالیات بر ارزش افزوده به مناطقی که در آن، کارخانه وجود داشت، پرداخت و در راستای عمران و آبادی همان منطقه استفاده می‌شد، اما در قانون جدید، این مالیات، بر اساس سرانه جمعیت به مناطق و شهرستان‌ها تعلق می‌گیرد.

وی ادامه داد:این قانون اشکال اساسی دارد چرا که بر اساس آن، حق مناطق محروم که زمین،آب و هوای آنها آلوده شده، به مناطق پرجمعیت داده می‌شود و انتظار می‌رود این قانون اصلاح شود.

سلیمانی دشتکی در خصوص توسعه منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در بندر ماهشهر نیز گفت:مدیران این مجموعه،توافقاتی با سازمان پدافند غیرعامل و سایر دستگاه‌ها برای در اختیار گرفتن زمین‌ها داشتند که در این نشست مقرر شد این موضوع را پیگیری و تسریع بخشیم.

وی درباره موضوع مطالبات زیاد و بدهی جزیی صنایع پتروشیمی از توانیر که بدهی‌ها به اجرا درآمده اما طلب‌ها پرداخت نمی‌شود بیان کرد:لازم است بدهی صنایع پتروشیمی این منطقه به توانیر فعلا نگه‌داشته شده تا در سطح ملی راهکاری برای پرداخت طلب‌های پتروشیمی‌ها تعیین شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: صنایع پتروشیمی خوزستان بندر ماهشهر استخدام استاندار خوزستان قاسم سلیمانی دشتکی منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی صنایع پتروشیمی سلیمانی دشتکی بندر ماهشهر بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۰۰۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر نام استقلال به «استقلال خلیج‌فارس»

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، عبدالعلی علی عسکری با اشاره به اینکه پسوند «خلیج فارس» نقطه اشتراک تمامی شرکت‌های گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس است، گفت: بر اساس همین سیاست، در راستای حفظ وحدت رویه، سیاست حاکمیت شرکتی و همچنین روز مبارک خلیج فارس، بر اساس تصمیم مالکان جدید تیم محبوب استقلال، به تیم استقلال خلیج فارس تغییر می‌یابد.

وی تصریح کرد: این اقدام، گامی مهم برای اصلاح ساختارهای اقتصادی، سود ده کردن این باشگاه، حرکت استقلال خلیج فارس در تراز جهانی و انشاالله کسب توفیقات در شأن این تیم در عرصه‌های بین‌المللی است.

کد خبر 6092166

دیگر خبرها

  • زنجیره تولید پتروشیمی‌ها باید تکمیل شود
  • اجرای طرح‌های مهم برای شکوفایی صنعت پتروشیمی
  • نام استقلال به استقلال خلیج فارس تغییر یافت
  • تامین اعتبار ویژه برای تکمیل پتروشیمی دهدشت
  • تغییر نام استقلال تهران به استقلال خلیج‌فارس
  • رسمی| نام تیم استقلال به «استقلال خلیج فارس» تغییر کرد
  • پتروشیمی، نام باشگاه استقلال را تغییر داد
  • تغییر نام استقلال به «استقلال خلیج‌فارس»
  • برگزاری روز ملی خلیج‌فارس با نمایشگاه اسناد و نقشه‌های تاریخی در بندر ماهشهر
  • بندر کنگ نماد حفظ و صیانت از فرهنگ و معماری بومی است