Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-29@13:11:41 GMT

قطب سوم اما ضعیف

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۰۲۴۲۰

قطب سوم اما ضعیف

گروه سیاست سایت فردا - حمایت‌ها از کاندیداتوری ابراهیم رئیسی در انتخابات پیش رو از چند ماه قبل شروع شده و به قدری بود که تصور می‌شد او نامزد بلامنازع این رقابت‌ها باشد. وقتی که علی لاریجانی ثبت‌نام کرده و با کنایه و پیش کشیدن حرف دادگاه و پارلمان، هیاهو به پا کرد اما سخن از دو قطبی به میان آمد. 

در واقع عملکرد دولت روحانی و نارضایتی‌های حاصل از آن سبب شده بود که تحلیل‌گران تا حد بسیاری اصلاح‌طلبان را به حاشیه رانده و اصولگرایان را پیروز این میدان بدانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با نزدیک شدن به انتخابات و تلاش‌های گسترده این جریان سیاسی برای نقش‌ آفرینی در این عرصه، شاهدیم که حرف از ایجاد یک سه‌قطبی است. 

مثلا محمدرضا باهنر در آخرین مصاحبه خود به این موضوع اشاره کرد. حمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه نیز همین نظر را دارد. او در یادداشتی نوشته است: «انتخابات حالت 3 قطبی پیدا می کند. البته قطب اصلاح طلبان ضعیف خواهد بود اما نامزد جریان اعتدال قوی تر به نظر می رسد که با توجه به موضوع احیای برجام و احتمال رفع پاره ای تحریم ها ممکن است زمینه رأی قابل توجهی را داشته باشد. طرف اصولگرایان را نیز آقای رئیسی نمایندگی می کند.»

عباس سلیمی‌نمین دیگر تحلیل‌گر اصولگرا است که همین نظر را دارد. او امروز در مصاحبه‌ای با «جهان صنعت» رئیسی، لاریجانی و پزشکیان یا جهانگیری را سه قطب این رقابت‌ها معرفی می‌کند. او درباره اینکه نماینده اصلاح‌طلبان کیست تردید دارد زیرا از یک سو به شایعات موجود درباره رد صلاحیت جهانگیری توجه دارد و از سوی دیگر پزشکیان را گزینه قابل اعتنا‌تر برای اصلاح‌طلبان به شمار می‌آورد. 

سلیمی نمین البته شانس هیچ کدام از دو گزینه احتمالی اصلاح‌طلبان را برای موفقیت چندان نمی‌داند. او از احتمال دو مرحله‌ای شدن انتخابات و رویارویی رئیسی و لاریجانی می‌گوید و نگران حمایت اصلاح‌طلبان از لاریجانی در چنین شرایطی نیز نیست. این فعال سیاسی اصولگرا معتقد است که ریزش رای اصلاح‌طلبان سبب خواهد شد که در این دوره از انتخابات نقش تعیین کننده‌ای نداشته باشند.

به گفته او پای صندوق آوردن پایگاه اجتماعی آسیب دیده کار سختی است و اگر هم ممکن باشد، زمان‌بر است. بر این اساس لاریجانی را یک رقیب جدی برای رئیسی تلقی می‌کند.

منبع: فردا

کلیدواژه: سه قطبی انتخابات ۱۴۰۰ اصلاح طلبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۰۲۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدف بنیادعلوی توانمند سازی وایجاد درآمدپایداربرای اقشار ضعیف است

به گزارش خبرنگار مهر، علی نیک بخت ظهر شنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: تسهیل‌گران و مجریان شهرستان‌های هدف بنیاد علوی در استان تا نیمه دوم اردیبهشت ماه بعد از گذراندن مراحل مختلف آزمون، ارزیابی شایستگی و مصاحبه تخصصی و فنی توسط بنیاد علوی انتخاب و معرفی می‌شوند.

وی بیان داشت: تدوین سند توسعه استان در بخش‌های مختلف و استفاده از ظرفیت‌های نخبگان در راستای توانمندسازی مناطق محروم استان انجام می‌شود.

نیکبخت اظهار داشت: توسعه و ارتقای سلامت در استان با اقدامات پیشگیرانه و حضور مؤثر و اهرمی در توسعه نوآوری‌های نوین سلامت اقشار ضعیف، در دستور کار مجموعه‌ی بنیاد علوی است و سومین مأموریت بنیاد، ارتقای عدالت آموزشی با تاکید بر جمعیت دانش آموزی و تأمین شرایط خاص برای استعدادهای برتر اقشار ضعیف جامعه است.

کد خبر 6089874

دیگر خبرها

  • انتقاد تند جهره شاخص اصلاح‌طلبان از سوپر افراطی حزب‌اللهی دیروز!
  • اصلاح‌طلبان درباره روند بررسی صلاحیت‌ها چه گفتند؟
  • رابط اصلاح‌طلبان با رهبری بعد از فوت هاشمی‌رفسنجانی چه کسی است؟
  • شوخی روی کین با هالند: حالا به سطح چمپیونشیپ رسید!
  • فاکتور اشتباه و شیطنت آمیز اصلاح طلبان در خصوص شرایط امید در جامعه/ آغاز کنش‌های انتخاباتی رادیکال‌ها پس از عملیات تحریم!
  • کمیته فوتسال مقصر بازی‌های ضعیف تیم ملی است
  • دولت در حوزه اقتصادی از ابتدا ضعیف بود | به انتخابات آمریکا نزدیک شویم ارز صعودی می‌شود
  • هدف بنیادعلوی توانمند سازی وایجاد درآمدپایداربرای اقشار ضعیف است
  • بدترین فیلم‌های ترسناک تاریخ سینما!
  • تشکیل کانون‌ نقد و کانون‌های شورش!