Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین قدیمی عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در اردبیل اظهار کرد: افزایش میزان دما در سال جاری و هم‌چنین کاهش بارندگی‌ها سبب شد تا بارهای سرمایشی زودتر وارد مدار شده و از طرف دیگر پمپ چاه‌های کشاورزی زودتر از گذشته وارد مدار شود و تمامی این عوامل سبب افزایش ۲۲ درصدی میزان مصرف برق نسبت به مدت مشابه سال گذشته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در کنار آن در پی کاهش بارندگی در سال‌جاری حجم مخازن نیروهای برق آبی کشور با کاهش ۳۴ درصدی مواجه شده و به همین دلیل تولید برق به میزان ۳ الی ۴ هزار مگاوات از طریق نیروهای برق آبی کاسته شده و تمامی این عوامل سبب شد تا شاهد خاموشی‌ها در طی روزهای اخیر باشیم.

تغییر ساعات کار ادارات شمال استان اردبیل انجام می‌شود

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل تصریح کرد: امروز جلسه‌ای در راستای مدیریت مصرف برق در استان اردبیل برگزار شده و طی این جلسه مقرر شد تا ساعات کاری ادارات شهرهای شمالی استان اردبیل در راستای مدیریت مصرف برق و کاهش میزان استفاده از بارهای سرمایشی تغییر یابد و در کنار آن در حال تدوین برنامه مشخص برای سایر ادارات استان برای کاهش میزان مصرف برق هستیم.

ادارات ملزم به کاهش ۵۰ درصدی میزان مصرف برق شدند

قدیمی ادامه داد: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده، ادارات استان ملزم به کاهش ۵۰ درصدی میزان مصرف برق خود نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستند و بر این اساس میزان مصرف برق ادارات برآورد شده و طبق آن میزان مصرف آنها به دسته‌های مختلف تقسیم بندی خواهند شد و در صورت عدم رعایت الگوی مصرف و کاهش میزان مصرف اقدام به قطع برق محل مورد نظر خواهیم کرد.

وی عنوان کرد: سقف میزان مصرفی برق استان اردبیل تعیین شده و برنامه زمان‌بندی خاموشی‌های احتمالی طبق این سقف تدوین شده و در صورت افزایش میزان مصرف برق در استان از سقف تعیین شده نسبت به اعمال خاموشی‌ها اقدام می‌شود.

استخراج رمز ارزها یکی از دلایل افزایش میزان مصرف برق

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل تشریح کرد: دستگاه‌های استخراج رمز ارزها یکی دیگر از دلایل افزایش میزان مصرف برق در سطح کشور بوده‌اند به‌طوری‌که طبق برآورد انجام شده نزدیک یک هزار و ۵۰۰ مگاوات برق در سطح کشور توسط دستگاه‌های ماینر استفاده می‌شود که حدود یک هزار و ۲۰۰ مگاوات از آن به صورت غیر مجاز است.

جمع‌آوری یک هزار و ۴۰۰ دستگاه‌ استخراج رمز ارز در استان اردبیل

قدیمی به جمع‌آوری یک هزار و ۴۰۰ دستگاه ماینر غیرمجاز در استان اردبیل اشاره کرد و گفت: در سطح استان اردبیل نیز رصد و جمع‌آوری دستگاه‌های غیرمجاز ماینر در دستور کار قرار دارد و برهمین اساس ۱۲۶ مرکز غیرمجاز استخراج رمز ارز با یک هزار و ۴۰۰ دستگاه جمع‌آوری شده است و اما از آنجایی‌که اغلب این محل‌ها از برق به‌صورت غیرمجاز و دستکاری کنتورهای برق استفاده می‌کنند برای تعیین محل دقیق این اقدام غیرقانونی نیازمند کمک‌رسانی مردم هستیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل بیان کرد: از مردم تقاضا داریم که در شناسایی و جمع‌آوری دستگاه‌های ماینر استخراج رمز ارز یاری‌رسان دستگاه‌های نظارتی و شرکت برق باشند چرا که میزان مصرف برق هر دستگاه استخراج رمز ارز معادل یک کولر بوده و از این رو باعث کاهش افت ولتاژ در منطقه مورد استفاده شده و همین امر سبب اختلال در امر برق‌رسانی می‌شود.

کنترل تولید و مصرف برق به صورت سراسری است

وی در پاسخ به چرایی قطع برق در استان اردبیل علی‌رغم تولید بیش از ۳ برابری نیاز استان عنوان کرد: کنترل تولید و مصرف برق به‌صورت سراسری بوده و برق تولیدی در استان‌ها نهایتا در شبکه سراسری قرار می‌گیرد و سپس براساس مدیریت بار، میزان مصرف و سهمیه تعیین شده برای استان توزیع برق در سطح استان انجام می‌گیرد.

قدیمی بیان کرد: امیدواریم که با اورهال شدن نیروگاه‌های جدید و هم‌چنین کاهش دمای هوا در طی روزهای آتی و هم‌چنین مدیریت مصرف برق شاهد رفع این مشکلات و کاهش خاموشی‌ها باشیم و طبق تصمیمات اتخاد شده خوشبختانه امروز نسبت به روزهای گذشته با کاهش خاموشی‌ها مواجه بودیم.

وی گفت: در کنار آن رایزنی‌های لازم با صنایع فعال در استان اردبیل در راستای مدیریت مصرف برق انجام یافته تا این صنایع نیز طبق تفاهم‌نامه‌ای که با شرکت برق استان دارند نسبت به مدیریت مصرف برق اقدام کنند تا شاهد بهبود شرایط در روزهای آتی باشیم.

انتهای پیام/3463/

منبع: فارس

کلیدواژه: حسین قدیمی مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل خاموشی برق درصدی میزان مصرف برق برق استان اردبیل استخراج رمز ارز مدیریت مصرف برق استان اردبیل افزایش میزان خاموشی ها یک هزار جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۰۲۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزان پرشدگی مخازن سد‌های کشور

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما، فیروز قاسم‌زاده سخنگوی صنعت آب ایران کاهش میزان بارندگی کشور نسبت به شرایط نرمال را هفت درصد اعلام کرد و افزود: با وجود اینکه بارش کشور به شرایط نرمال نزدیک شده، آثار خشکسالی سال‌های گذشته در رواناب‌ها و جریان رودخانه‌ها محسوس است و با کاهش در آورد رودخانه‌ها روبه رو هستیم.

وی با اشاره به کاهش جدی بارش در استان‌های بوشهر، فارس، خراسان رضوی، قزوین و تهران و تأثیر آن بر حجم مخازن سد‌های موجود در این استان‌ها، درصد پرشدگی سد‌های تأمین‌کننده آب شرب پایتخت را ۲۴ درصد دانست و خاطرنشان کرد: حجم مخازن سد‌های تهران تا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ با کاهش ۱۰ درصدی نسبت سال آبی گذشته روبرو بوده که نشان دهنده ضرورت جدی گرفتن مدیریت مصرف است.

قاسم‌زاده توجه به مدیریت مصرف از سوی همه بخش‌ها را ضروری دانست و ادامه داد: هرچند که در انتظار بارش‌های خوب دیگری در هفته جاری در برخی نقاط کشور هستیم، با توجه به جدی بودن تبعات تغییرات اقلیم که گرم شدن هوا را شدت بخشیده و می‌تواند تهدیدی برای منابع آبی باشد، لازم است هموطنان در کشورِ خشک و نیمه خشک ایران، همواره توجه ویژه‌ای به مدیریت مصرف آب داشته باشند تا فصل گرم سال را با اطمینان خاطر پشت سر بگذاریم.

دیگر خبرها

  • رشد ۴۳ درصدی میزان بارش ها در استان یزد
  • رشد ۴۳ درصدی میزان بارش در استان یزد
  • بیش۱۸۷ هزار مادر در سال گذشته مشاوره فرزندآوری دریافت کردند
  • افزایش ۳۴ درصدی تخلیه و بارگیری کالا‌های غیرنفتی در بنادر استان بوشهر
  • تغییرات بودجه شهرداری تهران در این دو سال | اعتبارات نسبت به دو سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته است
  • افزایش ۵۰ درصدی ساخت کلاس در خراسان رضوی نسبت به سال قبل
  • میزان پرشدگی مخازن سد‌های کشور
  • ۹۰ درصد از جرایم فضای مجازی در لرستان کشف شد
  • کاهش ۲۵ درصدی وقوع جرم سرقت در اردبیل
  • بارش‌ها در ایران ۹ درصد افزایش یافت / کاهش ۸ درصدی ورودی آب به سدهای کشور