Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@17:13:59 GMT

آغاز مرمت یکی از مساجد باستانی استان یزد

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۰۲۶۸۲

آغاز مرمت یکی از مساجد باستانی استان یزد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، عبدالمهدی همت پور، سرپرست پایگاه میراث فرهنگی شهر تاریخی میبد گفت: هم‌زمان با هفته میراث فرهنگی و سالروز ثبت مسجد جامع در فهرست آثار ملی ایران، مرمت مسجد جامع میبد آغاز شد.

همت پور افزود: این عملیات شامل اندود کاه‌گل حفاظت روی دیوار‌ها و جرزها، تراشیدن اندود گچ جدید و سفیدکاری روی سطوح قائم و پرداخت آن با گچ کشته، تهیه و نصب شیشه ده میلی‌متری جهت حفاظت از دیوار‌های خشتی و اجرای پوشش روغن بزرگ گیاهی بر روی درب‌های چوبی مسجد جامع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست پایگاه پژوهشی میراث فرهنگی بافت تاریخی میبد ادامه داد: مطالعات تیم باستان‌شناسی پایگاه میراث فرهنگی میبد در دهه هشتاد، به دستاورد‌هایی رسید که پیشینه مسجد جامع کهن میبد را به سده‌های اول و دوم هجری می‌رساند و به نظر می‌رسد پررونق‌ترین دوره حیات مسجد سده‌های هفتم و نهم هجری قمری است.

همت پور بیان کرد: مسجد جامع میبد در دوم خرداد سال ۱۳۵۶ با شماره ۱۳۴۷ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/و

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مرمت آثار تاریخی میراث فرهنگی و گردشگری میراث فرهنگی مسجد جامع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۰۲۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رایگان معلمان و اساتید از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی

هم‌زمان با روز معلم، بازدید از موزه‌ها، پایگاه‌ها و اماکن فرهنگی‌تاریخی برای معلمان و اساتید رایگان خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از میراث آریا، با موافقت سید عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، اماکن فرهنگی‌تاریخی در روز ۱۲ اردیبهشت برای معلمان و استادان دانشگاه، رایگان است.

بر اساس این خبر، روز چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت‌ماه، معلمان، آموزگاران و استادان دانشگاه با ارائه کارت شناسایی مرتبط می‌توانند از موزه‌ها، پایگاه‌های میراثی و اماکن فرهنگی‌تاریخی در سراسر کشور، به‌صورت رایگان بازدید کنند.

ساعت کاری اماکن فرهنگی‌تاریخی در شش‌ماهه نخست سال جاری در طول ایام هفته از ۹ تا ۱۸ است و در روزهای پنجشنبه و جمعه، تا ساعت ۲۰ افزایش می‌یابد.

علاقه‌مندان به بازدید از هر موزه، پایگاه میراثی یا محوطه تاریخی، با مراجعه به تارنما یا صفحه آن در فضای مجازی، از ساعات دقیق فعالیت آن اطلاع حاصل کنند.

کد خبر 748660

دیگر خبرها

  • راه اندازی پایگاه هوشمند سرای بازی کودک در مساجد
  • بازدید رایگان معلمان و اساتید از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی
  • ساخت یک شهرک جدید؛ تهدیدی برای شهر باستانی جیرفت!
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • شهری با ۱۷ گود مقدس/ پرحاشیه‌تر از فوتبال!
  • آمادگی میراث فرهنگی ساماندهی و مرمت کاروان‌سرای تاریخی جنب شرکت نفت ارومیه
  • تهدیدی برای شهر باستانی جیرفت
  • کاروانسرای ینگی‌امام به بخش خصوصی واگذار می‌شود
  • نهضت بازگشت به مساجد، به عنوان مهمترین پایگاه رسیدگی به مشکلات مردم
  • مافیای «بافت تاریخی» به زمین می‌خورد؟