Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کردستان با تکمیل سامانه انتقال آب سد آزاد به طول 88 کیلومتر، تونل 11 کیلومتری آبرسانی به سد قوچم در استان کردستان، فردا سه‌شنبه همزمان با هشتمین هفته پویش #هرهفته_الف_ب_ایران به بهره‌برداری رسیده و مردم این استان از آب با کیفیت سد آزاد بهره‌مند خواهند شد.

فاز اول این طرح که از طرح‌های شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران محسوب شده شامل 33 کیلومتر خط لوله و تونل، دو ایستگاه پمپاژ و خطوط انتقال و پست‌های برق است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فاز دوم این سامانه نیز شامل 44 کیلومتر خط لوله، یک ایستگاه پمپاژ و پست برق مربوطه و 11 کیلومتر تونل به قطر3 متر اجرا شده که با اتمام حفاری مکانیزه 11 کیلومتر تونل، امکان انتقال آب از سد آزاد به سد قوچم فراهم می‌شود.

بر اساس این گزارش، فاز نخست این پروژه ملی با توان و تلاش متخصصان داخلی در مرداد ماه سال 94 همزمان با بحران شدید آب شرب شهر سنندج با دستور رئیس‌جمهور به بهره‌برداری رسید و امکان انتقال آب شرب به شهر سنندج از طریق سد قشلاق (وحدت) فراهم شد.

 انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سد آزاد استانی اقتصادی سد آزاد انتقال آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۰۶۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود سامانه بارشی به جو استان

علی محمد زورآوند مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه با اشاره به سامانه ناپایداری که از فردا (دوشنبه) وارد جو استان می‌شود، گفت : این موج ناپایدار تا روز جمعه (۱۴ اردیبهشت) جو استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و باعث بارندگی، وزش باد، رعد و برق و احتمالا رگبار تگرگ خواهد شد.

وی با بیان اینکه این موج ناپایدار طی فردا و پس‌فردا بارش چندان زیادی برای استان به همراه ندارد، پیک بارش‌ها را مربوط به بعدازظهر سه‌شنبه تا روز جمعه دانست که در نوار مرزی استان و منطقه اورامانات نمود بیشتری دارد.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: چنانچه این سامانه بارشی تضعیف نشود، بارش‌های بسیار خوبی برای استان و همچنین شهر کرمانشاه به همراه خواهد داشت.

زورآوند درباره احتمال آبگرفتگی معابر، رواناب، سیلاب محلی و بالا آمدن آب رودخانه‌ها به دلیل بارش‌های حاصل از این موج هشدار داد.

وی خاطرنشان کرد: این سامانه به تدریج از روز سه‌شنبه (یازدهم اردیبهشت) باعث کاهش دمای هوای روزانه می‌شود که این کاهش محسوس و حدود هشت درجه سانتی‌گراد است، اما باعث بروز مشکل و یا خسارتی نخواهد شد.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه از صدور هشدار هواشناسی حداقل در سطح نارنجی برای این سامانه بارشی خبر داد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • ورود سامانه بارشی به جو استان
  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است
  • ۳ برابر شدن سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد/ ۲۰۰ بسته سرمایه‌گذاری فردا رونمایی می‌شود
  • نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج افتتاح شد
  • انتقال آب به اراضی روستای رحیم آباد شهرستان کیار
  • آب شرب ۱۰۰ درصد روستا‌های مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • افتتاح طرح انتقال آب اراضی کشاورزی روستای سرتنگ محمودی
  • سفر مقام معظم رهبری موجب عبور کردستان از حوزه امنیتی به حوزه فرهنگی شد/ علمای مناطق شرقی با روشنگری بسترساز امنیت پایدار شوند
  • (ویدئو) فردا بزرگترین نمایشگاه دستاورد‌های ایران افتتاح خواهد شد
  • آزاد سازی ۱۳هزار پلاک فرسوده حریم ریلی منطقه ۱۷ تهران