Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-07@02:36:40 GMT

کشته و زخمی شدن بیش از ۲۰۰ عضو طالبان

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۰۶۶۵۶

کشته و زخمی شدن بیش از ۲۰۰ عضو طالبان

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت دفاع افغانستان امروز اعلام کرد: عملیات نظامیان افغان در استان‌های ننگرهار، زابل، قندهار، هرات، بادغیس، بلخ، فاریاب، جوزجان، سرپل، هلمند، بغلان، کاپیسا و کابل اجرا شد که براثر آن صد و چهل عضو طالبان کشته و هفتاد و پنج نفر از آن‌ها زخمی شدند.

همچنین در این عملیات صد و بیست و یک حلقه مین کار گذاشته شده در مناطق مختلف افغانستان کشف وخنثی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبر دیگر اینکه فرماندهی ارتش در شمال افغانستان امروز اعلام کرد: حنظله مشهور به «مخلص» یکی از سرکردگان مهم طالبان به همراه هفت عضو این گروه در حمله نظامیان افغان در شهرستان «فیض آباد» استان جوزجان کشته شد.

همچنین فرماندهی ارتش در غرب افغانستان از کشته شدن دو مین گذار طالبان و زخمی شدن سه نفر ازآن‌ها براثر انفجار زودهنگام مین در شهرستان «جوند» استان بادغیس خبرداد.

وزارت دفاع افغانستان هم امروز اعلام کرد: هشت نظامی افغان در عملیات نیرو‌های کماندوی ارتش در شهرستان «بغلان جدید» استان بغلان از زندان طالبان آزاد شدند.

افراد آزاد شده از زندان طالبان نیرو‌های ارتش، پلیس و امنیت ملی افغانستان هستند.

«نیک محمد نظری» سخنگوی استانداری بدخشان نیز امروز گفت: طالبان به صورت گسترده و همزمان به شش شهرستان استان بدخشان حمله کردند، اما این حملات با مقاومت نظامیان افغان دفع شد.

همزمان با تشدید جنگ و درگیری در افغانستان، شماری از شهرستان‌های این کشور نیز در معرض سقوط به دست طالبان قرار گرفته است به گونه که در دو هفته اخیر چهار شهرستان این کشور از جمله دو شهرستان در استان وردک به دست طالبان سقوط کرد. دولت افغانستان، سقوط برخی شهرستان‌های این کشور را تحت عنوان «عقب نشینی تاکتیکی» یاد کرده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کشته و زخمی طالبان افغانستان ارتش افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۰۶۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درگیری مسلحانه در زاهدان / ۴ کشته و زخمی

آفتاب‌‌نیوز :

یک منبع آگاه دربارهٔ فیلم درگیری و تیراندازی امشب در زاهدان به فارس اعلام کرد: طی درگیری و اختلاف شخصی چند تن با هم در خیابان کوثر، ۳ نفر زخمی و یک نفر کشته شد.

نیرو‌های بسیجی برای برقراری آرامش به این منطقه اعزام شدند. 

همچنین تصاویری از پرواز پهپادها در آسمان زاهدان منتشر شده است.

دیگر خبرها

  • (ویدئو) زن افغان فعال حقوق بشر زلمی خلیلزاد را غافلگیر کرد
  • ادامه چالش‌های مواد مخدر برای افغانستان
  • فیلم/ ۳ کشته و ۱۰ زخمی در غافل‌گیریِ نظامیان صهیونیست
  • تیراندازی در نیویورک؛ ۱ نفر کشته و ۳ نفر زخمی شدند
  • درگیری مسلحانه در زاهدان / ۴ کشته و زخمی
  • بهره برداری از راه آهن افغان ترانس در ۲۰۲۷
  • بهره برداری افغان ترانس در ۲۰۲۷
  • ماجرای تظاهرات کم‌سابقه علیه حکومت طالبان در افغانستان
  • مقام افغان: یوناما واقعیت‌های افغانستان را به جهان معرفی کند
  • تظاهرات کم‌سابقه علیه طالبان در بدخشان افغانستان