Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه وضعیت اسفناک حال حاضر زاینده‌رود ناشی از سوء مدیریت‌ها است و جای تاسف دارد که اکنون شاهد این هستیم که زاینده‌رود به تدریج در فرهنگ وزارت نیرو در حال فراموشی است. - اخبار استانها -

حسینعلی حاجی دلیگانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در  اصفهان ، خشکی زاینده‌رود و پیامدهای آن و نیز اختلافات دو استان اصفهان و چهارمحال‌وبختیاری را ناشی از سوءمدیریت عنوان کرد و اظهار داشت: ریشه مشکلات و مسائل زاینده‌رود و پیامدهای آن را باید در سوءمدیریت وزارت نیرو جستجو کرد، چراکه در واقع برای وزارت نیرو صورت مسئله و داده‌های آن از قبیل میزان آب، آورد رودخانه، میزان مصارف شرب، کشاورزی و صنعت و غیره روشن است اما برنامه‌ریزی مناسبی در این زمینه وجود نداشته و ندارد و به نوعی وزارت‌ نیرو بدش نمی‌آید که بین دو یا چند استان اختلاف وجود داشته باشد تا خودش کنار بنشیند و پاسخگوی چیزی نباشد؛ وضعیتی که امروز زاینده رود با آن روبه‌روست نتیجه همین سوءمدیریت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اگر براساس واقعیات موجود، آب را به بخش‌های مختلف تخصیص می‌دادند و بر همین اساس مجوز برداشت صادر می‌کردند، جلوی برداشت‌های غیرمجاز را می‌گرفتند و اولویت‌بندی‌های استان‌ها و بخش‌های مختلف را تعیین، تنظیم و رعایت می‌کردند، شاهد این وضعیت اسفناک نبودیم.

نماینده مردم شاهین‌شهر میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی تجزیه شرکت‌های آب منطقه‌ای استان‌ها را تشدیدکننده سوء مدیریت‌ها توصیف و بیان کرد: در واقع مشکل زاینده‌رود ناشی از سوء‌مدیریت‌های مختلف است نه فقط سوءمدیریت فعلی و متاسفانه تجزیه شرکت‌های آب منطقه‌ای استان‌ها این سوءمدیریت‌ها را تشدید کرده است.

وی با بیان اینکه مجددا مدیریت واحد و یکپارچه حوضه‌ آبریز زاینده‌رود در حال شکل‌گیری است، تصریح کرد: اخیرا‌ با قانونی که در برنامه ششم لحاظ و برای وزارت نیرو تصویب شده است مدیریت واحد و یکپارچه حوضه‌های آبریز دوباره در حال شکل‌گیری است اما تا زمانی که این قانون جای خودش را در سطح تصمیم‌گیری پیدا کند و آنچه که به علت سوء مدیریت از دست رفته بازگردد، طبیعت است که کمی زمان می‌برد و با واکنش‌های خاصی نیز مواجه خواهد شد.

حاجی با اشاره به پیگیری‌های نمایندگان استان اصفهان برای حل مشکل زاینده‌رود گفت: نمایندگان پیگیر موضوع زاینده‌رود هستند ولی در مقام اجرا ما دچار مشکل هستیم و هیچ زمانی این‌چنین وزارت نیرو دچار وادادگی نسبت به این موضوع نبوده است.

استاندار اصفهان: میزان آب پشت سد زاینده رود به حداقل رسیده است22 درصد از حجم مخزن سد زاینده رود آب داردرئیس کل دادگستری استان اصفهان: ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم رودخانه زاینده رود تعیین تکلیف می‌شود

وی با بیان اینکه زاینده‌رود در فرهنگ وزارت نیرو در حال فراموشی است، افزود: بنابراین برخلاف همه مطالباتی که همکاران ما در مجلس دارند، وزارت نیرو خود را در این موضوع ناتوان نشان می‌دهد و بدش نمی‌آید که بین استان‌ها اختلاف وجود داشته باشد و خود او کناره‌گیری کرده و تنها نظاره‌گر باشد به طوری که به نظر می‌رسد در فرهنگ وزارت نیرو و به ویژه معاونت آب این وزارت چیزی به نام زاینده رود به عنوان یک رودخانه جاری در حال فراموشی است و از این بابت جای بسی تاسف است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به وعده‌های انتخاباتی رئیس جمهور برای جریان زاینده‌رود خاطرنشان کرد: آقای رئیس جمهور زمان تبلیغات انتخابات که به اصفهان سفر کرد در میدان امام(ره) اظهار داشت که ما دیگر اجازه نمی‌دهیم زاینده‌رود خشک بماند همانگونه که حدود 3 سال پیش نیز مصوبه‌ای را مبنی بر تشکیل کارگروه احیای زاینده رود ابلاغ کرد ولی آن هم متاسفانه عملی نشد.

انتهای پیام/163/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سوء مدیریت زاینده رود وزارت نیرو مدیریت ها استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۱۰۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایتالیا: نیرو‌های ما هرگز در اوکراین مستقر نخواهند شد

پس از آنکه امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در اوایل این هفته تکرار کرد ممکن است زمانی فرا برسد که نیرو‌های فرانسوی و غربی به اوکراین اعزام شوند، وزیر دفاع ایتالیا گفت: نیرو‌های ایتالیایی هرگز در اوکراین مستقر نخواهند شد.

به گزارش ایسنا، گیدو کروستو، وزیر دفاع ایتالیا اعلام کرد: «در این میان، غرب باید از اظهارات جالب توجه برای ایجاد تاثیر خوب، مانند اعزام ناتو به اوکراین اجتناب کند.»

وی همچنین اظهار کرد تقسیم جلسات به ۲ یا سه (کشور)، در حالی که ما ۲۷ کشور در اتحادیه اروپا هستیم، اشتباه است. منظور کروستو نشست موسوم به مثلث «وایمار» بود که رهبران فرانسه، آلمان و لهستان را گرد هم می‌آورد.

امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه که در اواخر فوریه احتمال اعزام نیرو‌های غربی به اوکراین را مطرح کرده بود، با ذکر ۲ شرط عنوان کرد: در صورتی که مسکو از خطوط مقدم عبور کند و کی‌یف آن را درخواست کند، می‌توانیم این مساله (اعزام نیرو به اوکراین) را مطرح کنیم. وی مدعی شده بود که اکثر کشور‌های اروپایی با طرحش موافقند.

دیگر خبرها

  • ایتالیا: نیرو‌های ما هرگز در اوکراین مستقر نخواهند شد
  • کامرون ایده اعزام نیرو به اوکراین را رد کرد
  • کامرون ایده ماکرون در مورد اعزام نیرو به اوکراین را رد کرد
  • انتقاد امام جمعه اردبیل از وزارت نیرو در مدیریت سدها
  • قالیباف و آقاتهرانی برای ریاست مجلس به توافق رسیدند؟
  • قالیباف و آقاتهرانی برای ریاست مجلس به توافق رسیدند؟ /متفکرآزاد: دعوا بر سر صندلی را دوست ندارم/یوسفی: تصمیمات باید در درون مجلس گرفته شود
  • تاکید مجدد ماکرون بر طرح اعزام نیرو به اوکراین
  • سه نامزد دیگر به لیست شورای ائتلاف اضافه می‌شود
  • یکدست یا تضارب آرا/ ترکیب هیئت‌رئیسه مجلس دوازدهم چگونه خواهد بود؟
  • اضافه شدن ۳ نامزد به لیست شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس در ۲۴ ساعت آینده