Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@03:09:28 GMT

شی جین پینگ: چین آماده تقویت همکاری ها با ایران است

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۱۱۶۴۳

شی جین پینگ: چین آماده تقویت همکاری ها با ایران است

به گزارش ایرنا از "شینهوا"، شی در این تماس تلفنی افزود که کشورش از خواسته های منطقی ایران در مورد برنامه جامع اقدام مشترک در مورد مسئله هسته ای ایران حمایت می کند و آماده تقویت هماهنگی با ایران و حفاظت از منافع مشترک دو طرف است.

رییس جمهوری چین در این گفت‌ و گو، روابط با ایران را در همه زمینه ها راهبردی و رو به توسعه خواند و بر تلاش برای اجرایی و عملیاتی شدن توافقات دو کشور در اسرع وقت تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقابله با کرونا و تامین واکسن مورد نیاز ایران از دیگر محورهای اصلی این گفت و گو بود. «شی جین پینگ» در این زمینه اظهار کرد: نیاز ایران به واکسن را درک می‌کنیم و به تعهدات خود برای تامین واکسن مورد نیاز ایران عمل خواهیم کرد.

رییس جمهوری چین همچنین با اشاره به همکاری پکن و تهران در زمینه ساخت راکتور اراک در چارچوب برجام، گفت: به تعهد خود در این زمینه و تسریع در انجام کار پایبند هستیم.

این گزارش حاکی است روسای جمهوری دو کشور در این تماس تلفنی از پیشرفت مذاکرات وین اظهار خرسندی کرده اند.

منبع: خبرگزاری شینهوا برچسب‌ها برجام جمهوری اسلامی ایران شی جین پینگ حسن روحانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: برجام جمهوری اسلامی ایران شی جین پینگ برجام جمهوری اسلامی ایران شی جین پینگ حسن روحانی اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۱۱۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت صادرات محصولات سلامت محور ایران به کشورهای آفریقایی

مدیر امور بین‌الملل سازمان غذا و دارو گفت: بیش از ۲۰ کشور آفریقایی در اجلاس اقتصادی تجاری ایران و آفریقا شرکت کردند که می‌تواند زمینه همکاری بیشتر در حوزه صادرات محصولات سلامت محور به این کشورها باشد.

به گزارش ایسنا، دکتر حمیدرضا اینانلو عنوان کرد: ۲۰ کشور آفریقایی و ۲۰۰ تاجر در اجلاس اخیر اقتصادی تجاری ایران و آفریقا حضور داشتند که با توجه به ظرفیت‌های صنعتی بالای کشورمان زمینه همکاری با آنان مورد بحث و گفت و گو قرار گرفته و بررسی شد.

وی با بیان توانمندی‌های ایران در عرصه سلامت گفت: ایران با توجه به پشتوانه بومی‌سازی که در حوزه صنعت دارو و تجهیزات پزشکی داشته است، می‌تواند توانمندی خود را به کشورهای دیگر ارائه دهد، همچنین در مورد خدماتی که برای تجهیز بیمارستان و بیمارستان سازی لازم است، آمادگی داریم که به کشورهای افریقایی کمک کنیم و این مراکز را با صد در صد تجهیزات پزشکی به مرحله بهره‌برداری برسانیم.

به گفته وی، زمینه همکاری در مورد انتقال تکنولوژی و مشاوره صنعت دارو و تجهیزات پزشکی نیز با توسعه روابط با این کشورها امکان پذیر است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان: همکاری ایران و آژانس تحت تاثیر آمریکا قرار نگیرد
  • اسلامی: به دنبال خلق فناوری در حوزه انرژی اتمی هستیم
  • درخواست اتحادیه اروپا از چین درباره ایران
  • چرا سفر «نیچروان بارزانی» به ایران مهم است؟
  • تسهیل تأمین دارو و واکسن مورد نیاز دامداران و مرغداران لرستانی
  • پیام شی به نشست سازمان همکاری اسلامی
  • ایران می‌تواند توانمندی خود در حوزه صنعت دارو را به کشورهای دیگر ارائه دهد
  • ظرفیت صادرات محصولات سلامت محور ایران به کشورهای آفریقایی
  • ظرفیت صادرات دارو و تجهیزات به ۲۰ کشور آفریقایی
  • تثبیت جایگاه ایران در منطقه پس از «وعده صادق»