Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-29@04:06:17 GMT

۷۵ درصد جامعه تا پایان سال ۱۴۰۰ واکسینه می شوند

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۱۵۴۶۰

۷۵ درصد جامعه تا پایان سال ۱۴۰۰ واکسینه می شوند

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تا پایان سال ۱۴۰۰، ۷۵ درصد جامعه واکسینه می شوند، گفت: اگر قرار است مدارس و دانشگاه ها حضوری شوند باید ۳۴ میلیون واکسن برای واکسینه کردن دانش آموزان و دانشجویان در اختیار داشته باشیم.

حسینعلی شهریاری در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان در مورد زمان واکسینه شدن تمامی آحاد جامعه گفت: انشاءالله تا پایان سال 1400، 75 درصد جامعه واکسینه می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر 85 درصد مرگ و میرها مربوط به افراد بالای 60 سال و افرادی است که بیماری های زمینه ای دارند، به همین دلیل اولویت واکسیناسیون با این افراد است که در حال حاضر در حال انجام است. وقتی 85 درصد مرگ و میرها کاهش پیدا کند یعنی زنجیره قطع خواهد شد.

 

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اگر قرار است مدارس و دانشگاه ها اول مهر بازگشایی شوند، حتما باید همه دانش آموزان، فرهنگیان، دانشجویان و اساتید و کادر اداری دانشگاه ها و مدارس نیز واکسینه شوند. در حال حاضر جمعیت دانش آموزی ما 10 الی 11 میلیون و جمعیت دانشگاهی ما حدود 4 میلیون است. فرهنگیان یک میلیون و تعداد قابل توجه ای نیز اساتید داریم که باید برای واکسینه کردن آنها 34 میلیون واکسن وارد کنیم تا بتوانیم تمامی جامعه هدف را واکسینه کنیم. اگر این اتفاق نیفتد و نتوانیم آنها را واکسینه کنیم پس نباید کلاس ها حضوری شود.

 

وی در مورد واکسن تولید داخل نیز گفت: انشاءالله از اول تیر ماه قرار است تعداد قابل توجه ای واکسن تولید داخل توسط انستیتو پاستور همچنین برکت و فخری و رازی تولید و وارد بازار شود که معتقدم اثر واکسن های تولید داخل بهتر از واکسن های خارجی است. بنده خودم واکسن تولید برکت را زده ام و به مردم این اطمینان را می دهم که واکسن های تولیدی داخل قابل اعتماد و اثرگذار هستند.

 

پایان پیام/33

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی نماینده مجلس مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۱۵۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح مالیات بر سوداگری شامل حداکثر یک درصد از افراد جامعه است

به گزارش خبرنگار مهر، محمدباقر قالیباف در نطق پیش از دستور جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، با اشاره به بررسی ایرادات شورای نگهبان به طرح مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی در مجلس گفت: این طرح معاملات عادی و روزانه مردم را شامل نمی‌شود و حداکثر شامل یک درصد از افراد جامعه می‌شود.

در حال تکمیل

کد خبر 6090519 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • «مالیات برعایدی سرمایه» چرا صدای ۲ درصد از جامعه را درآورد؟
  • طرح مالیات بر سوداگری شامل حداکثر یک درصد از افراد جامعه است
  • ۱۳۰۰۰ قلاده سگ صاحب‌دار علیه بیماری هاری در استان واکسینه شدند
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی دندان پیشگیری می‌کند
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند
  • ۱۳ هزار سگ صاحب‌دار در کهگیلویه و بویر احمد واکسینه شدند
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • پایان نوبت اول کنکور سراسری در گلستان
  • پایان برگزاری نوبت اول کنکور در هرمزگان
  • پایان کف‌سازی و دفع آب‌های سطح ۹۰ درصد بافت تاریخی بوشهر