Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ بررسی دقیق آمارهای رسمی از همه‌گیری کرونا در ایران نشان می‌دهد اگرچه بیشتر نقاط در مدار نزولی پیک چهارم قرار دارند اما تغییر الگوی بستری در جنوب کشور و پایتخت حکایتی متفاوت از دو هفته آینده بیان می‌کند. - اخبار استانها -

به‌گزارش گروه استان‌های خبرگزاری تسنیم، درحالی انتشار آمارهای وزارت بهداشت از وضعیت همه‌گیری کرونا در کشور بیانگر این نکته است که شیب نزولی پیک چهارم در بسیاری از نقطه‌های کشور ادامه دارد، اما نگاه دقیق‌تر و تغییر معنادار برخی شاخص‌ها در تعدادی از استان‌های جنوبی و البته پایتخت نشان می‌دهد هنوز شرایط شکننده‌ای در زمینه همه‌گیری ویروس منحوس در کشور وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این زمینه کارشناسان براین باورند که تغییر معنادار آمارها در استان‌های جنوبی و البته جابه‌جایی گسترده جمعیت در پایتخت به عنوان مقصد بسیاری از سفرهای اداری عاملی در شکل‌گیری خوشه‌های جدید بیماری شناخته می‌شود که درصورت بی‌توجهی به این خوشه‌ها یکباره شعله پیک‌ پنجم کرونا در ایران زبانه می‌کشد. به عنوان مثال روز گذشته تعداد موارد جدید بستری در استان بوشهر دو برابر شده است.

این گروه با اشاره به تغییر الگوی موارد بستری در استان‌های جنوبی به‌خصوص مبادی ورودی این منطقه از کشور و البته ابراز نگرانی وزیر بهداشت از احتمال آغاز پیک پنجم کرونا در کشور، تاکید دارند جابجایی جمعیت در قالب تجار، بازرگانان، مسافران و البته تردد مردم بومی شروع چرخه انتقال غیرقابل اجتناب است و در عین حال اصولاً ارتباط‌های اداری با پایتخت در این زمینه دست به دست ویروس منحوس تا پایتخت را تسهیل می‌کند که باید مراقب این شرایط باشیم.

شرایط تهران کاملاً متفاوت است

در این زمینه علیرضا زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونا در استان تهران اظهار داشت: تهران با هیچ نقطه‌ای از کشور قابل مقایسه نیست، چون جابه‌جایی جمعیت در این کلانشهر شرایطی ویژه داشته و می‌تواند زمینه شکل‌گیری خوشه‌های آلودگی را ایجاد کند.

زالی همچنین تاکید کرد: افزایش تعداد موارد ابتلا در پایتخت به حدود 1200 نفر در 24 ساعت گذشته نشان می‌دهد که این کلانشهر تا رسیدن به نقطه ثبات در پیک چهارم هنوز فاصله داشته و باید در این دوره شکننده دقت عمل بالایی داشته باشیم؛ چون در غیر این صورت بحران ایجاد شده و شرایط ویژه تهران مشکلات را بیشتر خواهد کرد.

به گفته وی بررسی آمارها و همچنین استفاده از مدل‌های هوشمند در زمینه همه‌گیری و تغییر الگوی بستری یا حتی فوت بیماران نشان می‌دهد تا 14 روز آینده احتمالا تهران شرایط متفاوتی را تجربه خواهد کرد.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در استان تهران در ادامه افزود: آمارها نشان می‌دهد 82 درصد از موارد مرگ ثبت شده پیک چهارم در استان تهران مربوط به افراد بالای 65 سال بوده از این رو برنامه‌ریزی‌های انجام شده بگونه‌ای است که این گروه از جامعه پرریسک هرچه سریعتر نسبت به ویروس کرونا واکسینه شوند تا در صورت درگیری پیک تازه شاهد خسارات کمتری باشیم.

مشکل قطعی برق و مراکز واکسیناسیون

از سوی دیگر وقتی صحبت از اهمیت واکسیناسیون در مدیریت شرایط می‌شود ناگهان موضوع قطعی برق و بروز مشکلاتی در این زمینه خودنمایی می‌کند، چون هرگونه ایجاد خلل در روند واکسیناسیون می‌تواند فرصتی طلایی برای مقابله با پیک های احتمالی در آینده را نیز از بین ببرد.

در این زمینه کارشناسان بهداشت و درمان ضمن اشاره به روند کند واکسیناسیون در سراسر کشور به دلایل مختلف معتقدند بروز چنین مشکلی می‌تواند تبعات و هزینه‌های بالاتری به جامعه تحمیل کند که لازم است مسئولان نسبت به جلوگیری از بروز بحران جدا برنامه‌ریزی داشته و تغییراتی اعمال کنند.

این گروه همچنین با اشاره به شرایط پایتخت به عنوان الگویی برای سایر نقاط تاکید دارند: بررسی آماری نشان می‌دهد هم اکنون در تهران 64 مرکز تجمیعی فعال است که هرکدام روزانه 1000 نفر را واکسینه می‌کنند اما قطعی برق نه تنها در زمینه نگهداری واکسن در زنجیره سرد ایجاد مشکل می‌کند بلکه درباره ثبت اطلاعات افراد نیز مشکلات عمده‌ای خواهد داشت که خطای کار را بالاتر از گذشته می‌کند.

به گفته این کارشناسان در شرایط فعلی که انجام واکسیناسیون درکنار رعایت پروتکل ها بهترین راهکار مقابله با ویروس منحوس است مسئولان مربوطه لازم است با استفاده از تمامی امکاناتی که دارند مانع از بروز مشکل حداقل در این مراکز و البته مراکز درمانی باشند.

جدیدترین اخبار کرونا در ایران| صعود خزنده موارد ابتلای جدید / تعداد متوفیان در آستانه 78000 نفر/ نقش کلیدی بیماریابی فعال و غربالگری + نقشه و نمودارجدیدترین اخبار کرونا در ایران| سایه سنگین ویروس هندی / بحران تازه کرونا پشت دروازه‌های ایران / برای پیک پنجم فرش قرمز پهن نکنیم + نقشه و نمودارجدیدترین اخبار کرونا در ایران| ادامه روند نزولی شیوع کرونا در سراسر کشور/ تعداد فوتی‌ها کاهش یافت/ تزریق واکسن به بیش از 80 درصد 80 ساله‌ها+ نقشه و نمودار

کرونا 7 نفر قربانی دیگر در استان کرمان گرفت

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، براساس آخرین آمار اعلام شده از وضعیت موارد مثبت بستری و مرگ و میر ناشی از کرونا در استان کرمان تعداد کل موارد بستری دارای تست مثبت کرونا در استان کرمان از ابتدای شیوع بیماری تاکنون به 20 هزار و 527 مورد مورد رسیده است و براساس رنگ بندی اعلام شده هیچ شهرستان قرمز کرونایی در استان کرمان نیست و از 23 شهرستان استان کرمان 9  شهرستان در وضعیت نارنجی و بقیه در وضعیت زرد قرار دارند.

مهدی شفیعی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به آخرین آمار اعلام شده کرونا تا روز گذشته اظهار داشت: تعداد موارد بستری قطعی مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان 387 نفر است که از این تعداد 231 نفر مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان، 15 نفر مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، 74 نفر مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، 51 نفر مربوط به حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان و 7 نفر از حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم است.

وی با اشاره به 69 مورد جدید بستری شده در بیمارستان‌های استان کرمان عنوان کرد: از این تعداد، 43 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان، 15 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، 10 مورد در حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان و یک مورد از حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان است و طی این مدت در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم، مورد جدید بیمار کرونایی بستری نشده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان تعداد کل موارد بستری دارای تست مثبت کرونا در استان کرمان از ابتدای شیوع بیماری را 20 هزار و 527 مورد عنوان کرد و گفت: کرونا 7 نفر قربانی دیگر در استان کرمان گرفت که همه از حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان بودند و در مجموع، از ابتدای شیوع کرونا 2 هزار و 881 نفر در اثر ابتلای قطعی به کووید19 جان خود را از دست دادند.

شیب نزولی در استان زنجان ادامه دارد

پرویز قزلباش رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان با بیان اینکه واکسیناسیون خودرویی همچنان ادامه‌ دارد اظهار داشت: خوشبختانه این فعالیت با استقبال زیادی روبه‌رو شد و پردیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان به شکل خودرویی در راستای تزریق واکسن فعالیت می‌کند.

وی در ادامه افزود: واکسیناسیون خودرویی در شهرستان ابهر نیز راه اندازی شده تا سالمندان و افراد کم‌توان حرکتی بتوانند از این‌ ویژگی استفاده کنند. بر همین اساس تمام تلاش ما این ‌است که‌ واکسیناسیون در بهترین حالت انجام شود و مردم ما دغدغه‌ای در تزریق واکسن نداشته باشند. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به واکسیناسیون جانبازان و ایثارگران تصریح کرد: واکسیناسیون جانبازان‌، والدین شهدا و همچنین ایثارگران بالای 65 سال بر اساس اطلاعات ثبت شده در سامانه سیب از طریق پیامک برای تزریق واکسن فراخوان می‌شوند. 

وی گفت: سالمندان یا افراد ناتوانی که به هر دلیلی نمی‌توانند به مراکز تزریق واکسن مراجعه کنند، زیر نظر تیم‌های مراقبتی مراکز بهداشت در حال پیگیری علت ناتوانی در مراجعه هستیم و در صورت تایید علت، نسبت به تزریق در منزل اقدام‌ خواهد شد. خانواده این افراد نیز می‌توانند با نزدیک‌ترین پایگاه سلامت محل سکونت خود تماس گرفته و نام این افراد را با ثبت‌نام در سامانه salamat.gov.ir و اطلاعات دقیق درخواستی ثبت کنند. 

قزلباش با بیان اینکه تعداد بیمارانی‌ سرپایی در روز گذشته کاهش داشته تصریح کرد: 88 هزار و 588 نفر تاکنون در استان به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند. در طول شب گذشته تعداد 88 نفر به صورت سرپایی و 18 نفر به صورت بستری به تعداد بیماران در استان افزوده شده و متاسفانه 3 نفر جان خود را از دست داده‌اند. 

درحال تکمیل... .

انتهای پیام/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی کرمان حوزه دانشگاه علوم پزشکی اخبار کرونا در ایران نفر مربوط به حوزه کرونا در استان استان کرمان تزریق واکسن موارد بستری تغییر الگوی نشان می دهد پیک چهارم همه گیری استان ها خوشه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۱۶۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظاتی عجیب و ترسناک از تغییر رنگ خورشید در چین (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: طوفان و تگرگ شدید در جنوب چین؛ ۵ کشته و ۳۳ زخمی (فیلم) سیل در جنوب چین مرگبار شد (فیلم) رقابت خودروهای برقی در نمایشگاه خودروی پکن (فیلم)

دیگر خبرها

  • لحظاتی عجیب و ترسناک از تغییر رنگ خورشید در چین (فیلم)
  • خواسته امروز آزادگان جهان، محو رژیم صهیونیستی از صحنه روزگار است
  • نقشه فرهنگی کشور درحال بازنویسی است
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • آیین افتتاح طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • افتتاح خوابگاه برای زوج‌های علوم پزشکی
  • تغییر الگوی ساخت مسکن نیازی جدیست
  • نماد فرهنگی فرزندآوری و جوانی جمعیت هرمزگان کلنگ‌زنی شد
  • کلنگ‌زنی پارک دادا و کاکا در بندرعباس