Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، محمد رضا فلاح نژاد، مدیر کل مدیریت بحران استانداری البرز گفت: تحلیل آخرین الگو‌های پیش یابی حاکی از گذر امواج ناپایدار و فعالیت سامانه تندری در منطقه البرز مرکزی که به موجب آن بعضی ساعات رگبار، رعد و برق، وزش باد شدید و لحظه‌ای، گرد و خاک و تگرگ مورد انتظار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل مدیریت بحران استانداری البرز افزود: با این شرایط توقف در حاشیه رودخانه‌های کرج، طالقان، برغان و کانال‌های آبی کشاورزی با مخاطراتی برای مردم وگردشگران همراه است.

فلاح نژاد گفت: آب گرفتگی موقت معابر شهری و اختلال در تردد جاده‌ای، بالا آمدن موقت سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌های فصلی، ریزش سنگ و رانش لایه‌های سطحی در ارتفاعات و جاده‌های کوهستانی، آسیب به محصولات کشاورزی و باغی دور از انتظار نیست.

او افزود: محکم کردن سازه‌های موقت، تابلو‌های تبلیغاتی، احتیاط در عبور از مجاورت ساختمان‌های نیمه کاره، تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارات ناشی از وزش باد شدید و لحظه‌ای موارد مهمی است که شهروندان باید مد نظر قراردهند.

مدیر کل بحران استانداری البرزگفت: طبعیت گرد‌ها و کوهنوردان با توجه به شرایط جوی از هرگونه صعود به ارتفاعات و قلل البرز مرکزی جدا خودداری کنند.

فلاح نژاد گفت: با توجه به رخداد رعد و برق از توقف در مجاورت درختان تک و بلند، تپه‌ها، تیرک‌ها، دکل‌های فلزی فشار قوی برق، فنس‌ها، لوله‌های فلزی آب، مناطق و فضا‌های باز و رودخانه‌ها برای جلوگیری از برق گرفتگی خودداری شود.

انتهای پیام/ ر. ن

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حاشیه نشینی رودخانه کرج رودخانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۱۸۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهجوریت تفتان در سایه بی مهری مسوولان

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: گردشگری تفتان برای رونق و فعالیت خود به ایجاد زیرساخت‌ها، حداقل روکش آسفالت جاده گردشگری با عمر ۴۵ ساله و نیز ایجاد مجتمع‌های خدماتی و رفاهی، بازارچه فروش محصولات صنایع دستی، کشاورزی، باغی، گیاهان دارویی و نیز ایجاد مغازه‌های متعدد و پرشمار در مسیر تا مقصد اردوگاه دره گل و یا دریاچه سردریا نیاز دارد.

در دامن جنوبی تفتان رودخانه مهران آبشارهای زیبا و خروشان و زلال آب جاری است و نشان از ذوب شدن برف زمستانی دارد.

گل‌های وحشی همه از خواب زمستانی بیدار شده و با دسته گل‌های رنگارنگ به استقبال بهار آمده‌اند.

حیات وحش در چنین بهاری پر گل، امیدوار به آینده در حال زادآوری و تولید مثل و ساختن لانه هستند.

کبک و بلبل و تیهو و همه پرندگان در حال آواز خواندن بوده و به این جشن زیبای بهاری حال و هوایی خاص بخشیده‌اند.

باغ‌های زیبای زردآلو، بادام، گیلاس، آلبالو، انار و… همه به گل نشسته و زیباترین نقاشی طبیعی را در دامن تفتان به نمایش گذاشته‌اند و تابستانی با میوه خوشرنگ و خوشمزه را نوید می‌دهند.

کوه تفتان ظرفیت بسیار مهمی برای گردشگران، علاقمندان به طبیعت و کوهنوردی است

امام جمعه خاش با اشاره به اینکه تفتان ظرفیت بسیار مهمی برای گردشگران، علاقمندان به طبیعت و کوهنوردی بوده و برای تفریح و سرگرمی خانواده‌های ایرانی سرشار از پتانسیل است، گفت: از مسؤولان انتظار می‌رود برای رفع مشکلات راه‌ها، زیرساخت‌های گردشگری، پذیرایی، خدمات دهی، اسکان و طبیعت گردی و فراهم کردن امکانات اقدام عاجل صورت دهند.

حجت‌الاسلام غلامرضا دهقان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، افزود: در اردوگاه دره گل تفتان بایستی تمام امکانات مهیا شود، تا گردشگران پس از طی مسافت‌های طولانی از مبدأ شهرستان خود تا مقصد تفتان و پس از صعود به قله و ارتفاعات تفتان بتوانند بدون دغدغه به استراحت بپردازند.

مسؤول اردوگاه دره گل تفتان نیز در این خصوص گفت: در این مکان امکانات لازم وجود دارد، اما در مواقع بارشی و وقوع طوفان و مخاطرات طبیعی ممکن است برق قطع شود و یا در تأمین گاز مشکلاتی داشته باشیم، اما در اکثر ایام و فصول سال خدمات مطلوبی به مردم و مسافران و گردشگران ارائه می‌شود.

خان محمد کردی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: راه گردشگری تفتان، تمندان، سردریا، کوشه و جم چین نیاز به بهسازی و آسفالت دارد و در مواقع بارشی مشکلات زیادی برای گردشگران و مردم محلی پدید می‌آید.

کد خبر 6090631

دیگر خبرها

  • اجاره خانه به این افراد ممنوع شد
  • صدور موافقت اصولی برای ساخت یک هتل در چهارمحال و بختیاری
  • مهجوریت تفتان در سایه بی مهری مسوولان
  • کرمانشاه هاب منطقه‌ای مدیریت بحران غرب کشور
  • نجات گردشگران مفقود شده در مسیر کوهنوردی پردیس
  • کرمانشاه هاب منطقه‌ای مدیریت بحران غرب کشور شد
  • پساب شهری در کرمانشاه جایگزین آب مصرفی صنایع شد
  • اردوی هفت گردی به مناسبت هفته فرهنگی در منطقه ۷ شهرداری اصفهان
  • تالار شهیدان فلاح نژاد کرج ایمن سازی می‌شود
  • همایش بزرگ کوهپیمایی و طبیعت گردی در طبیعت زیبای یکانات یامچی