Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری با هدف افزایش تعاملات تجاری و سرمایه‌گذاری میان عراق و ایران در بانه برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از‌ بانه‌، همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری منطقه ویژه اقتصادی بانه ظهر امروز با حضور استانداران سلیمانیه و کردستان و سرمایه‌گذارانی از اقلیم کردستان عراق در این شهر برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خالد جعفری، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان در این مراسم با تأکید بر اینکه دولت مرکزی عراق و اقلیم کردستان، برای توسعه زیرساخت‌های مرز سیران‌بند و حمایت و تشویق سرمایه‌گذاران جهت سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی بانه همت کند، اظهار داشت: مرز بانه از طرف دولت ایران پیش‌تر رسمی شده بود اما مورد موافقت دولت مرکزی عراق قرار گرفته نبود تا اینکه یک ماه و نیم پیش از جانب دولت عراق نیز به صورت رسمی بازگشایی شد و اکنون روال کاری آن در بحث تردد مسافر و صادرات انجام می‌شود.

وی به تاریخچه شکل‌گیری و برنامه‌ریزی برای تصویب منطقه آزاد تجاری، صنعتی مریوان و بانه از 15سال پیش و تصویب آن در اردیبهشت امسال اشاره کرد و افزود: زیرساخت‌های قانونی در این منطقه آماده است و امیدواریم سرمایه‌گذاران عراقی، ترکیه و ایران برای فعالیت در منطقه ویژه ورود کنند.

جعفری در پایان با بیان اینکه نشست‌های دوجانبه طرفین عراقی و ایرانی نیازمند حمایت‌های بخش دولتی و خصوصی است، یادآور شد: سرمایه‌گذاران عراقی اطمینان داشته باشند در صورت سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی بانه با تمام توان و پشتوانه از آنان حمایت می‌شود.

استاندار سلیمانیه: مراودات مرزی با ایران را حفظ می‌کنیم/ اتصال خط آهن به سلیمانیه سبب توسعه تجارت بین دو کشور می‌شودتاکید استاندار سلیمانیه بر تقویت ‌روابط اقتصادی عراق با ایران / مبادلات تجاری بین اقلیم و کردستان تعطیلی ندارد

 توسعه تجاری استان نیازمند ردیف اعتباری ویژه است 

سید کمال حسینی، رئیس اتاق بازرگانی سنندج نیز در این همایش با بیان اینکه تصویب منطقه ویژه بانه بارقه‌های امید را برای مردم استان روشن کرده است، اظهار داشت: مشارکت‌های صنعتی و تجاری موجب افزایش gdp و gnp و انتقال تکنولوژی می‌شود.

وی افزود: تصویب منطقه ویژه اقتصادی برای استان کردستان می‌تواند با توجه با جایگاه اقتصادی استان بسیار مهم واقع شود.

رئیس اتاق بازرگانی سنندج بیان کرد: در زمینه زیرساخت‌های تولید و تجارت پروژه‌های خاصی از جمله فرودگاه سقز، مرز سیران‌بند و باشماق، توسعه راه‌های مرزی، تصویب منطقه ویژه اقتصادی و ... در استان انجام شده است.

وی با تأکید بر اینکه باید ردیف اعتباری خاصی برای سرمایه‌گذاری در استان مهیا شود، اظهار کرد: منطقه آزاد تجاری می‌تواند مزیت‌ها و مشوق‌های منطقه را بیشتر کند و باعث رونق و پیشرفت استان شود.

حسینی تصریح کرد: کردستان با توجه به شرایط خاصی که دارد این اطمینان را به سرمایه‌گذاران می‌دهد که مواد اولیه تولیدات را تا سال‌ها تأمین کند.

رئیس اتاق بازرگانی سنندج یادآور شد: همکاری کشور عراق و ایران در منطقه بانه و مریوان باتوجه به زیرساخت‌ها و پتانسیل‌های موجود می‌تواند منجر به توسعه شود.

سرمایه‌گذاران اقلیم کردستان عراق نیز در این مراسم با بیان اینکه تقویت ارتباط و تعامل میان ایران و عراق می‌تواند به توسعه تعاملات تجاری و افزایش سرمایه‌گذاری منجر شود، از مسئولان استانی و عراقی خواستند که زمینه سرمایه‌گذاری در این دو استان فراهم شود.

انتهای پیام/487/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: منطقه ویژه اقتصادی سرمایه گذاری سرمایه گذاران تصویب منطقه زیرساخت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۱۹۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیل گری برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی از وظایف مناطق آزاد است

به گزارش «تابناک» به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد اروند، احمد وحیدی ضمن اشاره به نقش مناطق آزاد در جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی، اظهار داشت: برای پویا شدن اقتصاد باید ظرفیت های بالقوه بالفعل شوند.

وی تصریح کرد: مناطق آزاد و ویژه اقتصادی می توانند تعیین کننده و پیشران بزرگ در اقتصاد کشور، باشند.

وحیدی اذعان داشت: حرکت ها و اقدامات بسیار خوب و مهمی جهت رشد اقتصادی در مناطق آزاد انجام شده که باید به صورت مستمر پیگیری شوند.

احمد وحیدی یکی از وظایف مناطق آزاد را جذب سرمایه گذاران ایرانی مقیم خارج از کشور عنوان کرد و افزود: مناطق آزاد برای اینکه بتوانند در توسعه اقتصاد اثر گذار باشند، باید موضوع محور گام بردارند.

وزیر کشور در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: در راستای مسئولیت های فرهنگی، ساخت شهرک های اربعین جهت سهولت زائرین اباعبداله الحسین(ع) باید در دستور کار مناطق آزاد قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • معرفی ۱۱۰ فرصت اقتصادی خراسان جنوبی به سرمایه‌گذاران
  • افزایش نقش چین برای استخراج معادن افغانستان
  • ظرفیت های استان تهران برای تعامل اقتصادی با «واسط»عراق مهیا است
  • ضرورت حمایت از سرمایه‌گذاران در جویم فارس
  • تسهیل گری برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی از وظایف مناطق آزاد است
  • ‌ ضرورت حمایت از سرمایه‌گذاران ‌در «جویم» فارس
  • گیلان با ۹۰ همت فرصت سرمایه‌گذاری در نمایشگاه اکسپو حضور دارد
  • مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصادی کشور تبدیل شوند
  • مخبر: مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصادی کشور تبدیل شوند
  • قشم به عنوان منطقه آزاد برتر در حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری انتخاب شد