Web Analytics Made Easy - Statcounter

طی ماه فروردین امسال میزان صادرات شمش «۵۶۶ هزار تن»، محصولات فولادی «۲۶۵ هزار تن» و آهن اسفنجی «۷۰ هزار تن» بوده است. خبرگزاری میزان - بنا به اعلام شاتا، طی ماه فروردین، ۲ میلیون و ۸۰۵ هزار تن شمش (بیلت، بلوم و اسلب) تولید شد. این رقم در مدت مشابه سال گذشته، ۲ میلیون و ۳۴۲ هزار تن بود.

همچنین میزان تولید محصولات فولادی (تیرآهن، میلگرد، ناودانی، نبشی، انواع ورق و غیره) در کشور طی نخستین ماه ۱۴۰۰، حدود یک میلیون و ۷۴۹ هزار تن بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میزان تولید این محصولات در کشور طی مدت مشابه سال گذشته، یک میلیون و ۴۶۱ هزار تن بود.
افزایش ۱۵ درصدی آهن اسفنجی
میزان تولید آهن اسفنجی نیز با رشد ۱۵ درصدی طی ماه فروردین ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال گذشته (۲ میلیون و ۶۲۶ هزار تن)، به ۳ میلیون و ۲۶ هزار تن رسید.
افزایش صادرات شمش، محصولات و آهن اسفنجی
بنا به این گزارش، طی ماه فروردین امسال میزان صادرات شمش «۵۶۶ هزار تن»، محصولات فولادی «۲۶۵ هزار تن» و آهن اسفنجی «۷۰ هزار تن» بود که در مقایسه با رقم تولید مدت مشابه سال گذشته (۲۴۱ هزار تن شمش، ۸۴ هزار تن انواع محصولات فولادی و ۲۰ هزار تن آهن اسفنجی)، به ترتیب ۱۳۵، ۲۱۵ و ۲۵۰ درصد افزایش داشت.
همچنین، در ماه فروردین امسال همچون مدت مشابه سال گذشته، واردات «شمش» و «آهن اسفنجی» انجام نشد و صرفا واردات ۵۳ هزار تن «انواع محصولات فولادی» وجود داشت که در مقایسه با رقم وادرات مدت مشابه سال گذشته (۴۸ هزار تن انواع محصولات فولادی)، ۱۰ درصد افزایش یافت.   بیشتر بخوانید: افتتاح ۶ طرح توسعه‌ای در صنعت مس

 

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار اقتصادی صادرات

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی صادرات مدت مشابه سال گذشته محصولات فولادی طی ماه فروردین آهن اسفنجی صادرات شمش هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۱۹۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند روبه رشد صادرات خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما خراسان شمالی؛ حجت امانی به خبرگزاری صدا و سیما گفت‌: این میزان صادرات از نظر ارزش دلاری ۹ درصد و از لحاظ تناژ کالا نیز ۱۵ درصد  درمقایسه بامدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.
وی افزود: عمده محصولات صادرشده از طریق گمرک شامل محصولات پتروشیمی (کود اوره و آمونیاک)، محصولات فولادی، مصنوعات پلاستیکی، رب گوجه فرنگی، الکترود و سایر محصولات بوده که به کشور‌های ترکمنستان، آلمان، عراق  و سایر کشور‌ها صادر شد.
کاهش ۶۳ درصدی واردات به استان
سرپرست گمرک استان در ادامه با اشاره به کاهش واردات کالا در فرودین ماه نیز افزود: در این مدت   بیش از ۳۰۰ تن کالا به ارزش ۶۹۵ میلیون دلار از طریق گمرک وارد استان شد که با کاهش ۶۳ درصدی حجم کالای وارداتی و همچنین کاهش ۷۶ درصدی ارزش دلاری کالا‌ها  درمقایسه بامدت مشابه سال قبل مواجه بوده است.
عمده محصولات وارداتی الیاف شیشه بود که از کشور‌هایی شامل چین، و برزیل به کشور وارد شده است.

دیگر خبرها

  • افزایش ۲ برابری صادرات محصولات صنایع دستی به خارج از کشور
  • صادرات ۵۰۰ میلیون دلار اقلام نساجی در سال گذشته
  • صادرات محصولات نساجی به ۴۸۹ میلیون دلار رسید
  • افزایش دو برابری صادرات محصولات صنایع دستی به خارج از کشور
  • روند روبه رشد صادرات خراسان شمالی
  • همایش دریافت کد شناسه محصولات کشاورزی در مرودشت
  • رشد ۲۶ درصدی ارزش صادرات از گمرکات سیستان و بلوچستان
  • صادرات محصولات پتروشیمی یک میلیون تن افزایش یافت
  • صادرات محصولات کشاورزی مراغه به ۲۰ کشور جهان
  • رشد بورس با افزایش تولید خودرو و صادرات محصولات پتروشیمی