Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست معاونت امور دانشجویان صندوق رفاه گفت: صندوق رفاه برای وام مازاد هزینه تحصیلی دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور تمهیداتی را در نظر گرفته است.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حاج جباری، سرپرست معاونت امور دانشجویان صندوق رفاه در خصوص وام مازاد هزینه تحصیلی دانشجویانِ تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشورگفت: در راستای اجرای بند "ج" تبصره ۹ قانون بودجه کل کشور در خصوص پرداخت مازاد هزینه تحصیلی دانشجویان تحت پوشش نهاد‌ها و سازمان مذکور، این وام از طرف صندوق با عنوان وام شهریه پرداخت می‌گردد، صندوق رفاه برای اجرای این تکلیف در سال ۱۴۰۰-۱۳۹۹ با مسئولین کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی مکاتباتی را انجام داده و شیوه نامه‌ای برای فرایند اجرا تدوین نموده است که توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) به تمامی مراکز استانی این نهاد حمایتی ابلاغ گردیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: در این شیوه نامه شرایطی از جمله تضمین بازگشت مبالغ وام دانشجویان جامعه‌ی هدفِ نهادِ مذکور به صورت جمعی توسط آن نهاد صورت می‌پذیرد که نیاز به ضامن فردی نمی‌باشد و بازپرداخت وام مذکور پس از فراغت از تحصیل و پس از اشتغال پیش بینی شده است.برای سال تحصیلی پیش رو هم این وام در دستور کار صندوق رفاه قرار دارد و قابل پرداخت می‌باشد.

حاج جباری در خصوص طرح ارتقاء خوابگاه‌ها و آشپزخانه‌ها و سالن‌های غذاخوری دانشجویی اظهار داشت: در سال جاری با توجه به تعطیلی خوابگاه‌ها و آشپزخانه‌ها در فصل تابستان به منظور بازسازی و بهسازی و مرمت فضای کالبدی خوابگاه‌ها و تجهیزات آشپزخانه ها، صندق رفاه برنامه ریزی لازم جهت اجرای این طرح را در نظر دارد.

سرپرست معاونت امور دانشجویان صندوق افزود: خوشبختانه تعداد خوابگاه‌های با رتبه‌ی ۵ درطرح ارتقاء سال ۱۴۰۰ به رتبه‌های ۲ و ۳ کاهش یافته اند و این نویدِ بهبودِ فضا‌های خوابگاهی برای دانشجویان ساکن در خوابگاه خواهد بود. بر همین اساس تعداد زیادی از دانشگاه‌ها با اعلام آمادگی جهت شرکت در طرح مذکور صندوق را بر آن داشته تا با تشکیل کمیته تخصصی نیاز‌های دانشگاه‌ها را به روش‌های مختلف مورد بررسی و ارزیابی قرار دهد و تا ۲۰ هزار ظرفیت خوابگاهی را با کمک دانشگاه‌ها و خیرین نیک اندیش به سرانجام برساند.

وی خاطرنشان ساخت: امیدواریم طی ده روز آینده بتوانیم به جمع بندی خوبی در این زمینه برسیم.

پحاج جباری در مورد تمدید مهلت ثبت وام‌های دانشجویی بیان داشت: مهلت ثبت وام‌های دانشجویی که توسط خود صندوق پرداخت می‌شود تا ۲۵ خرداد ماه تمدید شده است و دانشجویان متقاضی وام‌های دانشجویی می‌توانند تا ۲۵ خرداد ماه برای دریافت وام ثبت نام کنند. وام‌های دانشجویی شامل وام تحصیلی، ضروری، ویژه دکتری، مسکن متاهلی و شهریه است که دانشجویان می‌بایست طبق روال در سامانه صندوق رفاه درخواست خود را تا زمان اعلام شده ثبت نمایند. وام‌هایی که توسط بانک‌ها پرداخت می‌شود نیز، دانشجویان تا تیرماه فرصت برای ثبت وام دارند.

حاج جباری در مورد افزایش سقف وام‌ها عنوان کرد: افزایش سقف وام‌ها جزو برنامه‌های صندوق در سال ۱۴۰۰ می‌باشد و بر اساس مصوبه هیات امناء محترم صندوق صورت می‌پذیرد؛ و همانطورکه اطلاع رسانی در رسانه‌ها کردیم امسال وام ویژه دکتری نیز از ماهانه ۷۰۰ هزار تومان به یک میلیون تومان در ماه افزایش یافت که به صورت شش ماهه به دانشجویان واجد شرایط پرداخت می‌شود.

سرپرست معاونت امور دانشجویان صندوق رفاه با توجه به شرایط اقتصادی، اجتماعی و تداوم شیوع بیماری کرونا تصریح کرد: صندوق رفاه دانشجویان از ابتدای شیوع بیماری کرونا در کنار دانشجویان بوده و تمهیداتی برای رفاه حال این عزیزان اندیشیده که می‌توان به همکاری در خصوص اجاره بهای خوابگاه‌های دانشجویی و تقویت وام‌های دانشجویی و افزایش مبالغ وام‌های دانشجویی که برخی تا دو سه برابر رشد داشتند و هدفمند کردن آن‌ها اشاره نمود.

لازم به ذکر است، همچنین صندوق رفاه برای کرونا، وام موارد خاص را پیش بینی نمود که با تشخیص معاون دانشجویی دانشگاه به دانشجو تعلق می‌گیرد و همچنین وامی برای دانشجویانی که خودشان و خانواده شان مبتلا به بیماری خاص هستند نیز در نظر گرفته شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: صندوق رفاه دانشجویان حاج جباری وام تحصیلی دانشجویان بی بضاعت مازاد هزینه تحصیلی دانشجویان کمیته امداد امام خمینی سازمان بهزیستی وام های دانشجویی صندوق رفاه خوابگاه ها تحت پوشش وام ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۲۰۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمهیدات لازم برای برگزاری آزمون سراسری در همه مناطق كشور اندیشیده شده است

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، عبدالرسول پورعباس، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور درباره برگزاری آزمون سراسری در برخی نقاط کشور که دچار حادثه سیل شده اند، گفت: هماهنگی‌های لازم با وزارت کشور و استانداران و بویژه استانداری سیستان و بلوچستان برای برگزاری آزمون انجام شده است و از همه ظرفیت‌ها برای برگزاری آزمون سراسری استفاده خواهد شد.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: دستگاه‌های اجرایی، انتظامی، امنیتی و قضایی به صورت فعال برای برگزاری آزمون سراسری در امنیت و سلامت کامل در حال فعالیت هستند که جای تقدیر و تشکر دارد و با همکاری پلیس فتا شبکه‌های کلاهبرداری در فضای مجازی شناسایی شده و برخورد لازم با آنها انجام می‌شود لذا بار دیگر از داوطلبان و خانواده‌های آنها درخواست می‌شود فریب این شبکه‌های اجتماعی کلاهبرداری مدعی تقلب کنکور را نخورند که خسارات وارده و محرومیت‌ها به هیچ عنوان قابل گذشت و جبران نیست.

وی در مورد زمان برگزاری آزمون سراسری، گفت: در این آزمون در مجموع یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب ثبت نام کرده‌اند و آزمون گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح پنجشنبه ۶ اردیبهشت ماه، هنر و زبان‌های خارجی عصر همان روز و گروه آزمایشی علوم تجربی صبح جمعه ۷ اردیبهشت ماه در ۴۱۲ شهر، ۶۲۴ حوزه اصلی و ۱۹۹۳ حوزه فرعی برگزار خواهد شد.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای داوطلبان به این عزیزان توصیه کرد ضمن مطالعه دقیق اطلاعیه‌های صادر شده، با توجه به وضعیت هوای کشور پیش بینی‌های لازم را به منظور حضور به موقع در جلسه آزمون به عمل آورند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مجلس ، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد
  • جزئیاتی از پرداخت وام‌های دانشجویان علوم پزشکی / برگزاری ۷ طرح ملی دانشجویی
  • ماجرای «خبر خوش» برای مستمری بگیران بهزیستی و کمیته امداد چیست؟
  • وعده مسئولان صندوق رفاه دانشجویی با بودجه ۱۴۰۳ محقق می‌شود؟
  • وعده مسئولان صندوق رفاه دانشجویی با بودجه ۱۴۰۳محقق می‌شود؟
  • هیچ معلولی پشت نوبت مستمری نیست
  • تمهیدات لازم برای برگزاری آزمون سراسری اندیشیده شده است
  • تمهیدات لازم برای برگزاری آزمون سراسری در همه مناطق كشور اندیشیده شده است
  • ۵۰۰۰ دانشجوی دستیاری و دکترای تخصصی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند
  • تمهیدات لازم برای برگزاری آزمون سراسری در همه مناطق کشور اندیشیده شده است