Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام غلامرضا نجفی گفت:راه اندازی مراکز مشاوره با منابع انسانی متعهد و توانمند در محیط های دانشجویی می تواند به تسهیل ازدواج های دانشجویی با تأکید بر همسان گزینی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی ناشی از تجرد کمک شایانی کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون؛ حجت الاسلام غلامرضا نجفی، سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری سیستان و بلوچستان در نشست هم اندیشی مسئولان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در دانشگاه های سیستان و بلوچستان و علوم پزشکی زاهدان که امروز در محل این معاونت برگزار شد، گفت: جایگاه دانشگاه و مراکز علمی-پژوهشی در حوزه تحولات اجتماعی و جامعه پذیری دینی بسیار رفیع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: متأسفانه بسیاری از هنجارهای اجتماعی به واسطه بروز آسیب های نوظهور و نقش و اثرگذاری فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، دستخوش تغییرات جدی شده و ضرورت دارد تا با اتخاذ تمهیدات روانشناسانه و تحلیل های اجتماعی، ریشه های پایبندی به ارزش های دینی و باورهایمقبول اجتماعی را تقویت کرد.

نجفی افزود: راه اندازی مراکز مشاوره با منابع انسانی متعهد و توانمند در محیط های دانشجویی می تواند به تسهیل ازدواج های دانشجویی با تأکید بر همسان گزینی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی ناشی از تجرد کمک شایانی کند.
سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان افزود: در این راستا تفاهم نامه همکاری مشترکی بین معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها منعقد شد و ضرورت دارد تا با توجه به چالش ها و تهدیدات اولویت دار استان، این تفاهم در استان نیز تعریف و اجرایی شود.

نجفی گفت: بافت جامعه دانشجویی استان، جوان و دستخوش تقابل با برخی از آسیب های اجتماعی است و سیاست های آموزشی و ترغیبی در قالب کارگاه های علمی و کاربردی و بهره گیری از اساتید دغدغه مند می تواند نسبت به پیشگیری از آسیب های اجتماعی شایع جوامع دانشجویی اثرگذار باشد.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب، ابلاغی مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی یکی از مباحث و سرفصل های مدنظر مقام معظم رهبری است که طی نشست های گوناگون ابراز نارضایتی ایشان به استماع مسئولان و سیاستگذاران اجتماعی و فرهنگی رسیده شده است. وی اظهار کرد: ضرورت دارد تا با همگرایی دستگاه های متولی، شکاف های تصمیم گیری و راهبری مرتفع و نهادینه سازی ارزش های اجتماعی در این گروه تسریع شود.

نجفی ابراز امیدواری کرد؛ با توسعه آموزش های پیش از ازدواج و تجهیز ذهنی جوانان به مبانی حقوقی، روانشناسی ، مذهبی و اجتماعی، بخش اعظمی از رفتارهای نابهنجار اجتماعی اصلاح و رفتارهای مقبول دینی اشاعه یابد.
    
انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: آسیب های اجتماعی مقام معظم رهبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۲۲۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«سرقت» انگیزه کار و تلاش و سرمایه ‌گذاری را از بین می‌برد

 معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تهران گفت: امروزه به لحاظ پیچیدگی روابط اجتماعی و وجود رابطه اجتناب‌ناپذیر در زندگی شهروندان، سرقت نه تنها شخص مال‌باخته، بلکه به‌موازات آن امنیت جامعه را نیز متزلزل می‌کند و انگیزه کار و تلاش و سرمایه ‌گذاری را از بین می‌برد.

به گزارش ایسنا،  ابوالفضل نیکوکار در این باره گفت: امروزه به لحاظ پیچیدگی روابط اجتماعی و وجود رابطه اجتناب‌ناپذیر در زندگی شهروندان، سرقت نه تنها شخص مال‌باخته، بلکه به‌موازات آن امنیت جامعه را نیز متزلزل می‌کند و انگیزه کار و تلاش و سرمایه ‌گذاری را از بین می‌برد.

وی افزود: سرقت موجب افزایش هزینه‌های تولید می‌شود و بخش‌های زیادی از بیت‌المال و سایر امکانات کشور باید صرف پیشگیری از سرقت و مبارزه با تبهکاران و سارقان، اداره زندان‌ها، تأمین زندگی خانواده‌های زندانیان و غیر آن شود، که آثار زیان‌بار آن بر مصرف‌کننده‌ها و شهروندان تحمیل و اضطراب و نگرانی دامن‌گیر خانواده‌ها می‌شود و از لحاظ سیاسی، امنیت داخلی مخدوش شده و موجبات نارضایتی و اعتراض مردم را فراهم می‌کند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تهران تصریح کرد: در راستای ارتقاء هماهنگی بین دستگاه قضایی و نیروی انتظامی در پیشگیری از جرم، به همت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تهران در پیگیری مصوبات، جلساتی برگزار شده است که اقدامات صورت گرفته منجر به کاهش ۶/۱ درصدی ورودی پرونده‌های سرقت مستوجب تعزیر در شهر تهران شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کارگروه ویژه پیشگیری از طلاق در راور تشکیل شد
  • فرج‌الله شوشتری به‌عنوان سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان منصوب شد
  • کاهش ۵۰ درصدی نقاط حادثه‌خیز استان خوزستان
  • اجرای ناقص و ناتمام قوانین یکی از اشکال‌های قانون‌گذاری است
  • تاکید استاندار بر پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش آموزی
  • جلوگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار از اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • سمن‌ها و گروه‌های مردمی بر حوزه دانش آموزان تمرکز کنند
  • اجرای طرح‌های آبخیزداری در کشور راه مقابله با سیلاب است
  • «سرقت» انگیزه کار و تلاش و سرمایه گذاری را از بین می‌برد
  • «سرقت» انگیزه کار و تلاش و سرمایه ‌گذاری را از بین می‌برد