Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا در این مراسم شرکت کنندگان با شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل جنایات استکبار جهانی را در منطقه محکوم کردند.

یکی از مدرسان افغانستانی حوزه علمیه مشهد در این مراسم طی سخنانی از ابراز همدردی ملت ایران با مردم افغانستان به ویژه خانواده های شهدای مکتب سید الشهدای کابل قدردانی کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران ام القرای مظلومان جهان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام سید جواد وحیدی افزود: ملت و مسوولان بزرگوار ایران در طول چهار دهه گذشته در برهه های مختلف و حوادث و مشکلات فراوان پیش آمده همواره ملت مظلوم افغانستان را یاری کرده اند و از زمان یورش ارتش سرخ به کشور افغانستان، دوره سیاه طالبان و تا کنون ملت ایران از هیچ کمکی در حق ملت مسلمان و مظلوم افغانستان دریغ نکرده اند.

او اضافه کرد:ملت مظلوم افغانستان هر روز با وحشیگری و قساوت با هدف تفرقه افکنی و اختلاف توسط ایادی استکبار کشتار می شوند جنایتی که در مکتب سیدالشهدا انجام شد به طور قطع یک جنایت برنامه ریزی شده استخباراتی بود و افغانستان محل تاخت و تاز صد ها سازمان استخباراتی از کشورهای هزاران کیلومتر دورتر و برخی از کشورهای همسایه شده‌است.

این مدرس افغانستانی حوزه علمیه مشهد گفت: برخی از این سازمان ها با برپایی مکاتب و مدرسه ها به شدت تفکرات سلفی گری و تکفیری ضد شیعی را ترویج می کنند و بسیاری از آنان آزادانه از رسانه های مختلف از جمله رادیو و تلویزیون برخوردار هستند که لازمه نجات از این وضع اسفبار وجود یک دولت مقتدر ملی در زمینه اجرایی و اتحاد همه مردم و قومیت های افغانستان با تکیه بر آگاهی و دانش برای همزیستی همراه با صلح است .

رییس جامعه المصطفی العالمیه شعبه خراسان نیز در این مراسم گفت: حادثه تروریستی کشتار دختران مظلوم مکتب سیدالشهدای کابل موجب تاثر خاطر همه آزادگان جهان به ویژه شیعیان شد اما نشان داد که ملت مسلمان ایران در همه شرایط در کنار ملت مظلوم افغانستان بوده است و این ۲ ملت مسلمان ایران یک روح در ۲ بدن و امت واحده است.

حجت الاسلام محمد رضا صالح افزود: در امت واحده مرزها معنی ندارد چون دلها به هم پیوند دارد و نگاه اسلام ، نگاهی جهانی برای حمایت از همه مظلومان است و در فر هنگ اسلامی ظلم ستیزی یک راهبرد دقیق و تعریف شده است.

وی ادامه داد: دشمن سیاهدل حق زندگی را از این نوباوگان گرفت، اینان دشمنان دانایی هستند تروریست ها بر جهل ملت ها سوارند و از آگاهی آنها می ترسند و این جنایت نشان از ترس آنها از بیداری ملت های مسلمان دارد.

در پایان این مراسم بیانیه ای قرائت شد که در بخشهایی از آن آمده است: در روزهای واپسین ماه رمضان، ماه رحمت و مغفرت، ماه ضیافت الهی که همگان خود را آماده جشن عید فطر می‌کردند جای جای جهان اسلام بار دیگر به خون نشست.

"در افغانستان قریب به 100 تن از نو گلان نشکفته و بی‌گناه که با شور و اشتیاق به‌سوی خانه‌هایشان روان بودند پرپر شدند و نه‌تنها مادران چشم‌به‌راه خود را داغدار کردند که قلب میلیون‌ها انسان را در سراسر دنیا جریحه‌دار ساختند.

در ادامه این بیانیه آمده است: دانش آموزان مکتب سیدالشهدا که همچون سرور و سالارشان امام حسین علیه السلام، مظلومانه و بی‌دفاع با قلم‌های کوچکشان در مقابل شمرهای زمانه و عروسکان خیمه‌شب‌بازی استکبار ایستادند به جهانیان فهماندند مکتب ما مکتب سیدالشهدا، مکتب پیروزی خون بر شمشیر، مکتب ایثار و جان دادن در راه آزادی و عدالت و  مکتب دانایی و انسانیت است.
"این روزه‌داران کوچک با لبانی تشنه به فجیع‌ترین شکل جان دادند تا چهره واقعی سفاک و متحجر جنایتکاران کوردل و خشونت‌طلب را به جهانیان نشان دهند. مزدوران وطن‌فروشی که به محراب و مسجد، مراکز آموزشی و فرهنگی و حتی بیمارستان‌ها رحم نمی‌کنند و قساوت را تا آنجا گسترش می‌دهند.

که دستان خود را به خون پاک‌ترین موجودات روی زمین آغشته نمایند.
 در سوی دیگر مردم مظلوم غزه، که خانه هاشان به دست جلادان صهیونیستی مورد موشکباران قرار گرفته و زنان و کودکان بیگناه را به فجیع ترین شکل به شهادت رسانیدند. مردمانی که بیش از شش دهه است، خونشان با شهادت آمیخته شده است و برای دفاع از حقوق اولیه خود، با دستان خالی به مبارزه با رژیم جعلی، سفاک و خونریز می روند. رژیمی که تحت هیچ شرایطی به ابتدایی ترین حقوق افراد و ساکنان اصلی آن احترام نمی گذارد و حاضر به رعایت الزامات حقوق بین المللی نیست.
ما دانشجویان جامعه المصطفی و تشکل های فرهنگی جهان اسلام، فارغ از قومیت، ملیت، رنگ و نژاد آسیایی و آفریقایی، اروپایی و آمریکایی، در کنار هم یکدل و یک‌صدا، شهادت جانکاه این آلاله‌های خونین را به خانواده‌های داغدار و مصیبت‌دیده‌شان و عموم آزادیخواهان از صمیم قلب تسلیت و تعزیت عرض می‌کنیم و با محکوم ساختن این فاجعه دردناک، به جهانیان اعلام می‌کنیم برای ما فرقی نمی‌کند در غزه باشد یا در کابل، افغانستان و کشمیر و میانمار باشد یا فلسطین و سوریه و بحرین و یمن یا سومالی و نیجریه هر جا مظلومی باشد و ندای مظلومیتش برخیزد ما در کنار او خواهیم بود که پیامبر فرمود: «مَنْ سَمِعَ رَجُلًا یُنَادِی یَا لَلْمُسْلِمِینَ فَلَمْ یجِبْهُ فَلَیْسَ بِمُسْلِم‏» 

روز هجدهم اردیبهشت ماه بمب گذاری مقابل در اصلی آموزشگاه دخترانه سیدالشهدا واقع در منطقه عمدتاً هزاره و شیعه نشین برچی کابل در غرب  افغانستان سبب کشته‌شدن دست کم ۸۵ تن شد و شمار زخمیان این رویداد در حدود ۱۵۰ نفر گزارش شده‌ است،

برچسب‌ها حوزه علميه بحرین مشهد میانمار کشمیر شیعه افغانستان کابل ایرنا سوریه اسرائیل ایالات متحده آمریکا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حوزه علميه بحرین مشهد حوزه علميه بحرین مشهد میانمار کشمیر شیعه افغانستان کابل ایرنا سوریه اسرائیل ایالات متحده آمریکا اخبار کنکور مظلوم افغانستان مکتب سیدالشهدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۲۲۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرامیداشت یاد شهدای مدافع حرم صادق شیبک و احمد غلامی در گالیکش و آزادشهر

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان مسئول نمایندگی ولی فقیه در ستاد عتبات عالیات گلستان در مراسم گرامیداشت شهید صادق شیبک در گالیکش با بیان اینکه وعده صادق سیلی محکمی به رژیم صهیونیستی بود گفت: با عملیات وعده صادق و جبهه مقاومت سیلی محکمی به دشمن زده شد و با این اقدام نیرو‌های اسلام همه کشور‌ها عظمت ایران اسلامی را مشاهده کردند.

حجت الاسلام موسوی پارسایی افزود: امروز پاسداری از آرمان‌های شهداء و حمایت از نظام مقدس جمهوری اسلامی و ولایت فقیه وظبفه همه ماست.

همچنین مراسم گرامیداشت هفتمین سالگرد شهادت شهید مدافع حرم حاج احمد غلامی و شهدای پایگاه مقاومت مسجد امام علی (ع) آزادشهر با حضور مردم ولایتمدار برگزار شد.

شهید صادق شیبک نهمین شهید و حاج احمد غلامی چهاردهمین شهید مدافع حرم از استان گلستان است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کابل خطاب به مسکو: حکومت افغانستان فراگیر است
  • گرامیداشت یاد و خاطره شهدای روحانی در مدرسه علمیه رضویه قم
  • گرامیداشت یاد شهدای معلم و مدافع حرم تویسرکان
  • ۶ کشته براثر ریزش کوه و صاعقه در افغانستان
  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • دیدار رایزن فرهنگی ایران با معاون سیاسی طالبان 
  • پایان نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل
  • یادواره شهید دانشجو در روستای داربیدخون
  • یادواره شهید دانشجو در خانوک
  • گرامیداشت یاد شهدای مدافع حرم صادق شیبک و احمد غلامی در گالیکش و آزادشهر