Web Analytics Made Easy - Statcounter

روستای میمند شهر بابک در آثار ملی و جهانی به ثبت رسیده است و به عنوان تنها روستای کهن سال زنده در ایران شناخته می‌شود؛ باستان‌شناسان، قدمت این روستا را بیش از ۳۰۰۰ سال تخمین زده‌اند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ محمدابراهیم یوسفی، ایرانگرد و طبیعت‌گرد کشور، از تجربه متفاوت حضور در روستای میمند شهر بابک که در آثار ملی و جهانی به ثبت رسیده است، در برنامه تلویزیونی«سلام تهران» گفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ایرانگرد، روستای میمند شهر بابک استان کرمان را چنین توصیف کرد: این روستا سال 1380 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده و در 1384 جایزه ملیناپولی از دولت یونان را دریافت کرد. این جایزه تایید شده مجامع تاریخی و ‌طبیعی یونان است. 1394 هم در فهرست آثار میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

 

یوسفی اشاره کرد: این روستا، تنها روستای کهن زنده است؛ باستان‌شناسان، قدمت این روستا را بیش از 3000 سال تخمین زده‌اند.

وی در پاسخ به این که سفر از تهران به میمند چگونه خواهد بود، گفت:  شهر بابک و این روستا در مسیر جاده ترانزیتی تهران ــ بندرعباس قرار دارد؛ از شهر بابک تا این روستا 40 کیلومتر جاده آسفالته است. از تهران تا این روستا 8 الی 9 ساعت راه است. 

وی درباره بافت جمعیتی و سنی این روستا بیان کرد: هم پیر و هم جوان در این روستا ساکن هستند. روستا چند چشمه آب دارد و مردم آن به کشاورزی و دامداری مشغول هستند.

این طبیعتگرد در پاسخ به سؤالی درباره قیمت اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی اینطور گفت: این قیمت‌ها توسط سازمان میراث فرهنگی تعیین می‌شود که عموما قیمت‌های مناسبی است؛ هزینه اقامت و خورد و خوراک برای هر نفر در روز حدود 250هزار تومان می‌شود. غذای محلی این منطقه بزقرمه است؛ از جاذبه‌های گردشگری این روستا مسجد و مدرسه و حمام تاریخی آن است مثلا قدمت مدرسه تاریخی آن به دوره قاجار برمی‌گردد؛ غار ایوب با بزرگترین دهانه غار در ایران، در این منطقه واقع شده است.

یوسفی گفت: متاسفانه تولید صنایع دستی این منطقه از جمله سبد بافی و نمدبافی و گلیم‌بافی که از قدیم بوده، تقریبا وجود ندارد، اما قالی بافی هنوز رونق دارد.

بی‌مهری مسئولان به دست‌های پینه بسته زنان میمند؛ بازار داغ دلالان به صنایع دستی دنا رسید

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی گردشگری وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی گردشگری ثبت رسیده شهر بابک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۲۳۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مطالبات مردم روستاهای آبپخش پیگیری می‌شود

مصطفی سلیمی مفرد در بازدید از روستای چم درواهی بخش آب‌پخش در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: امروز با همراهی کارشناسان فنی این بخشداری از روستای چم درواهی بازدید شد.

سرپرست بخشداری آب‌پخش افزود: پس از برگزاری نشست با تعدادی از اهالی روستای چم در واهی، احداث زمین والیبال، اصلاح و تعریض ورودی روستا، آسفالت کوچه‌ها و نصب برج روشنایی در ورودی این روستا از مهم‌ترین مطالبات مردم هستند که پیگیری می‌شود.

کد خبر 6090445

دیگر خبرها

  • بهره‌مندی ۲۳۷ روستای آذربایجان‌غربی از نعمت گاز‌طبیعی
  • کارگاه آموزشی وسایل نقلیه کشاورزی ویژه رانندگان و کشاورزان فریدنی
  • این لک لک ها اهالی را مجبور به خانه سازی می کنند
  • مطالبات مردم روستاهای آبپخش پیگیری می‌شود
  • جاده پُر دست انداز یکی از روستا‌های فومن
  • رابطه این فیلم با ماجرای قتل بابک خرمدین | اسم فیلم را عوض کردم تا...
  • تامین آب آشامیدنی روستای کهن دژ
  • آب قنات؛ مهریه زنان طرشتی | ۵ قنات باغ‌های روستا را سیراب می‌کرد
  • روستای نظرلو در شهرستان شبستر به شهر تبدیل شد
  • ۳۲۰۰مترمربع از معابر روستای ابیانه سنگ‌فرش شد