Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-07@10:52:49 GMT

بررسی راهکارهای تقویت بازار سرمایه

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۲۵۸۴۳

‍‍‍‍‍‍

کارشناسان معتقدند دخالت دولت ها در تعیین نرخ ارز باعث بروز اختلال و توقف رشد بازار سرمایه می شود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، "احمد اشتیاقی" کارشناس بازار سرمایه در گفتگوی ۱۸:۳۰ شبکه خبر گفت: متغیر‌های کلان اقتصادی اثر مستقیم بر بازار سرمایه دارند. یکی از مهمترین متغیر‌های کلان اقتصادی نرخ ارز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متغیر‌هایی همچون قیمت ارز اثر مستقیم بر روی این بازار دارد.

او با اشاره به اینکه دولت‌ها نباید در بازار ارز دخالت کنند، افزود: اگر بازار ارز صحیح مدیریت شود در دراز مدت شاهد رشد بازار سرمایه خواهیم بود.

اشتیاقی بامحکوم کردن سیاست سرکوب نرخ ارز و اینکه بازار ارز نیاز به مدیریت بیشتری دارد، گفت: طی سال‌های ۱۳۸۴ تا سال ۱۳۹۰ و در زمان دولت‌های نهم و دهم قیمت ارز بطور مشخص (دلار) از ۸۸۰ تومان به ۱۰۲۰ تومان یعنی حدود ۱۴ درصد افزایش یافت، این درحالی است که طی مدت ذکر شده تورم کشور بالغ بر ۹۰ درصد و حجم نقدینگی در کشور حدود ۱۵۰ درصد بود و این سیاست در دولت‌های یازدهم و دوازدهم نیز ادامه پیدا کرد و دوباره در این دولت نیز از سال ۹۲ تا سال ۹۶ قمیت ارز (دلار) با قیمت ۳۳۰۰ تومان تا ۴۰۰۰ تومان نگه داشته شد و به همین دلیل میزان تورم و نقدینگی درسال‌های گذشته و سیاست سرکوب نرخ ارز از سوی دولت‌ها باعث شده شرکت‌های سود آوری نداشته باشند.

این کارشناس اقتصادی افزود: نرخ سود را متاثر از دیگر متغیر‌ها در بازار سرمایه است. در جایی که نرخ سود بدرستی محاسبه نشود بلافاصله این موضوع اثر خود را در عدم رشد بازار سرمایه خواهد گذاشت.

دکتر "بهروز خدا رحمی" دیگر کارشناس بازار سرمایه در برنامه ۱۸:۳۰ گفت: دولت‌ها علاوه بر بیان سیاست گذاری‌های بلند مدت درباره بازار سرمایه نباید در بازار سرمایه دخالت کنند.
خدارحمی افزود: دولت‌ها تلاش کنند از قیمت گذاری‌های متناقضی که بازار سرمایه را دچار سردرگمی می‌کند فاصله بگیرند.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی برچسب ها: گفتگوی 18 و 30 ، بازار سرمایه ، بایدها و نبایدها ، اقتصادی

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: گفتگوی 18 و 30 بازار سرمایه بایدها و نبایدها اقتصادی بازار سرمایه متغیر ها دولت ها نرخ ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۲۵۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موضع‌گیری وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه

آفتاب‌‌نیوز :

 فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان سعودی، در سخنرانی افتتاحیه اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی ضمن تبریک به گامبیا به خاطر ریاست این اجلاس، تصریح کرد که کشورش خواستار آتش بس فوری و دائمی در نوار غزه است.

به گزارش الجزیره،وزیر خارجه عربستان همچنین بر اهمیت تأمین گذرگاه‌های بشردوستانه امن برای پایان دادن به درد و رنج فلسطینیان در غزه تاکید دارد.

نشست سران سازمان همکاری اسلامی در بانجول، پایتخت گامبیا آغاز به کار کرد. موضوع جنگ علیه نوار غزه در راس اولویت‌های پانزدهمین اجلاس سازمان همکاری اسلامی قرار دارد. هدف از برگزاری این اجلاس تقویت وحدت در مقابله دسته جمعی با چالش‌های مبرم پیش روی امت اسلام و گسترش همکاری و همبستگی بین کشور‌های عضو در دستیابی به اهداف مشترک مندرج در منشور این سازمان است.

این اجلاس دو روزه با شعار «تقویت وحدت و همبستگی از طریق گفتگو برای توسعه پایدار» به بررسی مسائل و موضوعات جهانی از جمله وضعیت کنونی فلسطین و جنگ کنونی رژیم صهیونیستی در نوار غزه را که منجر به شهادت بیش از ۳۴ هزار نفر شده است؛ مورد بحث و بررسی قرار خواهد داد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • مالیات و کاهش قیمت طلا علت اعتصاب زرگران اردبیلی
  • بررسی راهکارهای توسعه زیرساخت‌های شبکه برق آذربایجان غربی
  • نرخ خرید در بازار مسکن؛ با ۶ میلیارد در منطقه ۲۱ ملک بخرید+ جدول
  • راهکارهای کاهش استرس
  • چرا بورس درجا می‌زند؟!
  • افزایش سرمایه بیش از ۴ هزار درصدی یک نماد بورسی
  • چرا داستان «جمشید بسم‌الله» دهه‌هاست تکرار می‌شود؟
  • بررسی تاثیر حملات حماس، اسرائیل و اتفاقات اخیر منطقه بر بازار‌های مالی
  • موضع‌گیری وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه
  • بررسی عملکرد نماگر‌های بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت