Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-07@15:20:44 GMT

مهرواره نقاشی اربعین تمدید شد

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۲۹۱۲۸

مهرواره نقاشی اربعین تمدید شد

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان، گفت: فراخوان مهرواره نقاشی اربعین تا دهم شهریور ماه ادامه دارد و آثار برگزیده کشوری و بین المللی در مواکب و محل راهپیمایی زائران اربعین ۱۴۰۰ قرار می‌گیرد.

محمد قلمکاریان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: اربعین سال ۹۹ فراخوان بین المللی مهرواره نقاشی اربعین به همت اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان در راستای اهمیت و توسعه روز افزون فرهنگ عاشورایی در بین کودکان و نوجوانان جهان منتشر شد تا بتواند تصویری ماندگار از این واقعه در اذهان حک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به هدف از برگزاری این مهرواره بین المللی، افزود: این مسابقه با هدف نشر و ترویج مفاهیم والای تربیتی، عهد با شهدا، تحکیم و نمایش پیوندهای عمیق از عاشورا تا ظهور منجی و ایجاد بستر مناسب برای بروز و شکوفایی استعدادهای هنری قشر آینده ساز جهان برگزار شده است.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان، ادامه داد: تصویر سازی احادیث، خطبه‌ها و اشعار مرتبط با اربعین حسینی، مسیر سبز اربعین، روایت راهپیمایی آن، اتفاقات و قرارها، شهادت، شهامت و ایثار، روایت عاشقی و دلدادگی، شهدای معاصر، خط سرخ شهادت و روایت آب و اربعین موضوعات در نظر گرفته شده برای سطح نوجوانان است.

قلمکاریان با اشاره به موضوعات این در نظر گرفته شده برای کودکان، تصریح کرد: موضوعاتی چون مراسم و آداب و رسوم در محله و شهر، پرواز در آسمان، مسیر سبز و روشن اربعین، خواب و رؤیای من در موکب ۳۱۳ و دوست من، همراه من، همپای من نیز برخی از موضوعات بخش کودکان است.

وی تصریح کرد: فراخوان مهرواره نقاشی اربعین تا دهم شهریور ماه ادامه دارد و آثار برگزیده کشوری و بین المللی در مواکب و محل راهپیمایی زائران اربعین ۱۴۰۰ قرار می‌گیرد.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان با بیان اینکه " مجموعه آثار رسیده در قالب کتاب "مسیر سبز اربعین " چاپ می‌شود" گفت: کودکان و نو جوانان ۶ تا ۱۸ سال می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره ٠٩٠١٩۶۶٩٢٠٢ تماس حاصل کنند و آثار خود را تا تاریخ ١۰ شهریور با موضوعات اربعین حسینی به آدرس اینترنتی isfahan.kpf.ir بخش مهرواره ها و mahrvare arbaeen@jmail.com ارسال کنند.

کد خبر 496269

منبع: ایمنا

کلیدواژه: جشنواره هنر نقاشی نقاشی اربعین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کانون پرورش فکری نوجوانان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۲۹۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) اگر نقاشی کودکان واقعیت داشت جهان چه شکلی می‌شد؟

تام کورتیس (Tom Curtis)، پدری اهل لندن است که نقاشی کودکانش الهام‌بخش او برای ساختن مجموعه‌ای جذاب از تصاویر شدند. کورتیس نقاشی‌های بامزه‌ی کودکان را در فتوشاپ به واقعیت تبدیل می‌کند تا فیل‌هایی که روی سرشان خرطوم دارند و شترمرغ‌هایی که دندان درآورده‌اند، فرصت زندگی بیابند.

قوه‌ی تخیل کودکان و نگاهشان به دنیا به‌قدری خاص و دست‌نخورده است که اگر کمی زاویه‌ی دیدمان را عوض کنیم، می‌توانیم با لذتِ تمام وارد دنیایی جدید شویم.

کودکان بدون نگرانی از قضاوت شدن هرآنچه را که دوست دارند به‌شیوه‌ی خاص خودشان نقاشی می‌کنند. ما هم وقتی که کودک بودیم بدون، چون و چرا هر چیزی که را دوست داشتیم، روی کاغذ می‌آوردیم. کودکان دنیا را به‌شکلی دیگر می‌بینند و همین باعث می‌شود که نقاشی‌هایشان بیشتر اوقات فرسنگ‌ها با واقعیت فاصله داشته باشد.

تام کورتیس (Tom Curtis)، پدری اهل لندن است که نقاشی کودکانش الهام‌بخش او برای ساختن مجموعه‌ای جذاب از تصاویر شدند. کورتیس نقاشی‌های بامزه‌ی کودکان را در فتوشاپ به واقعیت تبدیل می‌کند تا فیل‌هایی که روی سرشان خرطوم دارند و شترمرغ‌هایی که دندان درآورده‌اند، فرصت زندگی بیابند.

 امیدواریم از تماشای این شاتر نهایت لذت را برده باشید. برای دیدن تصاویر بیشتر به صفحه اینستاگرام تام کورتیس سر بزنید. دیدگاه شما در مورد تصاویر چیست؟ آیا تاکنون سعی کرده‌اید نقاشی‌های کودکانه را به واقعیت تبدیل کنید؟

منبع: خبرآنلاین

tags # کودک سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • منتخبان نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان تجلیل می‌شوند
  • نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری در رشت آغازشد
  • اجرای طرح هر کلاس یک قفسه کتاب
  • (تصاویر) اگر نقاشی کودکان واقعیت داشت جهان چه شکلی می‌شد؟
  • ترویج و آموزش مالکیت معنوی به کودکان و نوجوانان
  • اصفهان مهد نیروهای فرهنگی و فکری است/دانش آموزان و نوجوانان مخاطبان اصلی برنامه‌های فرهنگی
  • نقشی از شخصیت‌های قصه‌های ایرانی بر روی پوستر نمایشگاه کتاب
  • فراخوان جشنواره راویان غدیر در استان قزوین
  • آغاز به کار نوزدهمین جشنواره «هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان» کانون دراصفهان
  • آغاز به کار نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان