Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- ذخایر خون در سیستان و بلوچستان به دلیل نیاز و مصرف بالای خون در مراکز درمانی استان و همچنین، کاهش آمار اهدای خون، با کاهش مواجه شده است و بیماران در این استان نیازمند اهدای خون فوری مردم در مراکز انتقال خون هستند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط عمومی سازمان انتقال خون، ذخایر خون در سیستان و بلوچستان به دلیل نیاز و مصرف بالای خون در مراکز درمانی استان و همچنین، کاهش آمار اهدای خون همزمان با موج چهارم شیوع ویروس کرونا، با کاهش مواجه شده است و بیماران در این استان نیازمند اهدای خون فوری مردم در مراکز انتقال خون هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر این اساس، مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان از کلیه اهداکنندگان خون که شرایط اهدای خون را دارند، درخواست کرده است که با هدف افزایش ذخایر خون مورد نیاز بیماران به ویژه مبتلایان به تالاسمی ماژور در مراکز انتقال خون استان سیستان و بلوچستان حضور پیدا کنند.
اصلی‌ترین دلیل کاهش ذخایر خون در دومین استان پهناور کشور، کاهش آمار اهدای خون از سوی مردم به دلیل تقارن با موج چهارم شیوع کرونا و از طرفی میزان مصرف بالای خون به دلیل شمار زیاد بیماران تالاسمی ماژور در این استان است.
هر بیمار تالاسمی ماژور به صورت میانگین در ماه نیازمند دوبار تزریق خون است و 68 درصد خون‌های اهدایی در سیستان و بلوچستان به سه هزار و 200 بیمار تالاسمی ماژور ساکن در این استان که بیشترین شمار این بیماران در کشور را دارد، تزریق می‌شود.
خانم دکتر سهیلا خسروی پیشتر با بیان اینکه در سال گذشته 74 هزار و 938 نفر برای اهدای خون به پایگاه‌ها و مراکز سازمان انتقال خون سیستان و بلوچستان مراجعه کردند، شمار واحد‌های خون اهدایی در سال 1399 را 59 هزار و 57 واحد اعلام کرده است.
مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان با بیان اینکه این میزان اهدای خون حدود 60 درصد نیاز استان را تأمین می‌کند، عنوان کرده است: متوسط میانگین درخواست ماهانه خون و فرآورده‌های خونی مراکز درمانی استان 11 هزار و 834 واحد خون و فرآورده خون است.
به گفته وی، پارسال 45 هزار و 298 واحد خون از سایر استان‌ها به ویژه تهران، خراسان جنوبی و سمنان دریافت شده است.
سازمان انتقال خون با توجه به اینکه میزان اهدای خون مردم در استان سیستان و بلوچستان پاسخگوی نیاز کامل بیماران در این استان نیست، در قالب شبکه خون رسانی ملی، بخشی از خون مورد نیاز بیماران سیستان و بلوچستان را از استان‌های خراسان جنوبی و شمالی، سمنان، زنجان و اصفهان تامین می‌کند. مراکز انتقال خون این استان ها، معین و یاری رسان بیماران نیازمند خون در استان سیستان و بلوچستان هستند.
بر این اساس، سازمان انتقال خون از اهداکنندگان نوع دوست این استان‌ها نیز درخواست دارد که حضور چشمگیرتری در مراکز اهدای خون استان خود داشته باشند.
 
اعلام ساعت کاری مراکز اهدای خون در استان سیستان و بلوچستان
گفتنی است، مرکز امام مهدی (عج) در شهرستان زاهدان هر روز از ساعت 7 صبح تا ساعت 20 به همراه پنج مرکز دیگر در زابل هر روز از 7 صبح تا 19:30، چابهار هر روز 7 صبح تا 13، ایرانشهر هر روز 7 صبح تا 13، سراوان در روز‌های سه شنبه، چهارشنبه و پنج شنبه از ساعت 14 تا 19 و خاش در روز‌های سه شنبه هر هفته از ساعت 8 صبح تا 11:30، مجموعه مراکز اهدای خون در استان سیستان و بلوچستان هستند که در طول هفته چشم انتظار حضور پر مهر مردم نوعدوست و ایثارگر برای کمک به بیماران نیازمند به خون هستند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ذخایر خونی کرونا استان سیستان و بلوچستان سازمان انتقال خون مراکز انتقال خون تالاسمی ماژور اهدای خون ذخایر خون استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۳۱۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود مجمع نمایندگان استان تهران به مشکلات اداره کل انتقال خون

علی خضریان سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران در تشریح بازدید روز گذشته خود از اداره کل انتقال خون استان تهران گفت: این بازدید به نمایندگی از مجمع نمایندگان استان تهران و جهت آشنایی میدانی با دستاوردها، خدمات، ظرفیت‌ها و مشکلات این مجموعه مهم و حیاتی برگزار شد.

سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران افزود: با توجه به اینکه بر اساس گزارش ارائه شده از سوی مسئولین سازمان انتقال خون، این اداره کل تأمین کننده ۲۵ درصد خون و سایر فرآورده‌های خونی کشور و از مراکز حیاتی تهران است و خون، پلاسما، پلاکت، کرایو و ... از فرآورده‌های خونی است که این مجموعه برای بیمارستان‌ها و بیماران خاص، اعمال جراحی، بیماران سرطانی و ... تأمین می‌کند.

خضریان با بیان اینکه انتظارات اعتباری متناسب با وسعت و اهمیت این مجموعه از مهمترین مسائل اداره کل انتقال خون استان تهران است، گفت: با توجه به نیاز اداره کل انتقال خون به تجهیزات خاص برای تولید و انتقال محصولات خونی و حفظ سلامت این محصولات و هزینه بالای نیروی انسانی متخصص و شبانه‌روزی، مجموعه انتقال خون با کسری اعتبارات در سال گذشته مواجه بوده و این مسأله موجب نارضایتی بخشی از کارکنان و حتی ترک کار آنها و شرکت‌های طرف قرارداد شده است.

عضو هیأت رئیسه مجمع نمایندگان استان تهران ادامه داد: عدم مدیریت بحران برای وقایع طبیعی و آسیب پذیری برخی از اماکن وابسته به سازمان انتقال خون در برابر این حوادث و موضوعات مرتبط با حملات سایبری بخش دیگری از مشکلات انتقال خون کشور است که باید هرچه سریعتر مورد بازنگری و اصلاح قرار گیرد.

خضریان در پایان بیان کرد: با عنایت به برنامه دولت جهت افزایش نزدیک به ۵ هزار تخت بیمارستانی در سطح استان تهران، ضروری است موضوع نگاه ویژه به مراکز دریافت محصولات و فرآورده‌های خونی به عنوان یک امر حیاتی برای خدمات درمانی در تهران مورد توجه جدی قرار گیرد و در همین خصوص مقرر شد تا مجمع نمایندگان تهران در جلسات آتی خود با مسئولان وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران به این موضوع ورود نماید.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • وقوع سرقت در سیستان و بلوچستان ۱۸ درصد کاهش یافت
  • حمایت بسیج سازندگی از مهارت آموختگان آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان
  • کاهش سهمیه سوخت و تجمع تعدادی از کامیون داران جنوب سیستان و بلوچستان
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • ورود مجمع نمایندگان استان تهران به مشکلات اداره کل انتقال خون
  • حضور چشمگیر نیروهای هلال احمر در کاهش آلام سیل زدگان / امدادرسانی به بیش از ۵۷ هزار نفر
  • احداث سیل بند و بندسار برای جمع‌آوری روان‌آب
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود