Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-03@03:08:47 GMT

مسائلی که نباید تحت‌الشعاع قرار گیرند

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۳۱۸۳۷

مسائلی که نباید تحت‌الشعاع قرار گیرند

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، داوطلبین انتخابات ریاست جمهوری طبق روال جاری سنوات قبل، پس از ثبت‌نام طی مصاحبه‌های مطبوعاتی و رسانه‌ای خود مطالبی را در راستای حل مشکلات کشور مطرح کردند که امید است در صورت راهیابی هر کدام از بزرگواران به موقعیت موردنظر، در حد شعار باقی نماند.

این موضوع از آن جهت حائز اهمیت است که وعدهایی مانند حرکت در مسیر گسترش عدالت و محرومیت‌زدایی از ابتدا در ردیف مهم ترین آرمان‌های انقلاب اسلامی قرار داشته و بهبود اموری مانند  تولید، اشتغال، مسکن، معیشت مردم و یا شفاف‌سازی و مبارزه با فساد از مهم‌ترین دغدغه‌های مردم و مطالبات رهبری محسوب می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه براین عدم تحقق این موارد که اکثراً جزء شعارهای مشترک نامزدهای قرار داشته و دارد، می‌تواند به سلب اعتماد مردم نسبت به آنها و حتی بدبینی غیرواقعی نسبت به کارآمدی نظام اسلامی در اداره امور کشور منتهی شود.

این در حالی است که بخش عمده‌ ناکامی‌ها در این زمینه ناشی از انتخاب نادرست خود ما در انتخابات مختلف و در نتیجه عدم شایسته‌سالاری و ناتوانی افراد در تحقق شعارهایشان بوده و بخشی از آن نیز حاصل انبوه توطئه‌های کشورهای خارجی و مزدوران آنها در داخل کشور بوده است.

با این حال به‌نظر می‌رسد، همچنان چند موضوع مورد غفلت نامزدهای انتخابات قرار دارد که چنانچه این کم‌توجهی استمرار پیدا کند، می‌تواند برای امنیت و آینده کشور زیانبار باشد.

نامزدها از سیاه‌نمایی اوضاع پرهیز کنند

تحلیل‌گر مسائل سیاسی استان مرکزی در این رابطه به خبرنگار فارس در اراک می‌گوید: اگرچه وجود مشکلات به‌خصوص مشکلاتی که طی سال‌های اخیر بروز و ظهور پیدا کرده قابل انکار نیست، اما تمرکز بر مشکلات و بیان آنها به‌ویژه در جریان سخنرانی‌ها، مناظره‌ها و مصاحبه‌های مطبوعاتی و رسانه‌ای نباید به‌گونه‌ای باشد که به تضعیف موقعیت کشور و سیاه‌نمایی اوضاع و در نتیجه ناامیدی جامعه منتهی شود.

احمدرضا هدایتی می‌افزاید: موضوع دیگری که متأسفانه علی‌رغم تأکیدات مکرر رهبر معظم انقلاب همچنان در اظهارات داوطلبین انتخابات مورد کم‌توجهی قرار دارد، بیان ظرفیت‌ها و به تعبیر رهبری، نیروهای درونزا و امکانات و منابعی است که در اختیار داریم.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران با عنایت الهی از مجموعه کشورهایی است که تقریباً از تمام مؤلفه‌های اصلی تولید ثروت و قدرت ملی به شکل بالفعل یا بالقوه برخوردار است.

تحلیل‌گر مسائل سیاسی استان مرکزی ادامه می‌دهد: نکته دیگری که متأسفانه از گذشته مورد غفلت اغلب داوطلبین و مسئولین کشور قرار داشته این است که بخش عمده مشکلات موجود، معلول کم‌توجهی به عوامل مهم‌تری است که اصلی‌ترین آنها عبارتند از عدم توجه به ضرورت تقویت و توسعه علوم انسانی به عنوان زیربنای فکری و فلسفه وجودی سایر مباحث، ضعف نظام تعلیم و تربیت برای تربیت نیروی انسانی و کادرسازی تراز انقلاب اسلامی، ضعف نظام کنترلی و نظارتی برای پیشگیری از بروز ناهنجاری‌ها و مبارزه با فساد و کم‌توجهی به طراحی مدلها و الگوهای بومی و در عین حال راهبردی و کاربردی مبتنی بر مبانی و اصول و ارزش‌های اسلامی که قابلیت تدریس در مراکز علمی و قابلیت اجرا در نظام اداری داشته باشند.

 نحوه برخورد با رقبای انتخاباتی را معیاری برای قضاوت

هدایتی در ادامه پیرامون نحوه انتخاب اصلح، نحوه برخورد با رقبای انتخاباتی را معیاری برای قضاوت دانسته و می‌گوید: تجارب انتخابات سال‌های اخیر گویای این واقعیت است که متأسفانه گاهی برخی از داوطلبین رقابتهای انتخاباتی برای کسب پیروزی در رقابت‌ها، مبادرت به طرح مباحثی می‌کنند که نه‌تنها آبرو و حیثیت رقبای خود را زیر سوأل می‌برد، بلکه جایگاه و اعتبار کل نظام و دستاوردهای انقلاب اسلامی را نیز دچار خدشه می‌کند.

وی بیان می‌کند: به عبارت دیگر برخی از داوطلبین حاضرند به هر قیمتی و به هر شکل ممکن (به حق یا نا به حق) از دیگران به‌عنوان نردبانی برای موفقیت خود بهره ببرند، بدیهی است، این رویکرد ناصواب و خسارتبار بیانگر آن است که تقوای الهی جایگاهی در وجود این افراد ندارد و به همین دلیل این رفتار غلط می‌تواند، معیاری برای خارج کردن چنین افرادی از لیست نامزدهای برگزیده ما باشد، چرا که قطعاً چنین فردی نمی‌تواند قابل اعتماد باشد.

هدایتی ادامه می‌دهد: در واقع از آنجا که در رقابت‌های انتخاباتی، قضاوت و تصمیم‌گیری نهایی بر عهده مردم است، این درست نیست که رقبا به جای اثبات توانمندی‌های شخصی خود، تمام تلاش خویش را بر اثبات ناکارآمدی، ناتوانی و احتمالاً مشکلات (راست یا دروغ) اخلاقی و رفتاری رقیب متمرکز کنند.

این تحلیل‌گر می‌گوید: همچنین بیان هرگونه سخن غیرمستند و گاهی حتی مستند که امنیت و منافع کشور را در معرض خطر و تهدید قرار دهد و به تضعیف نظام و موقعیت کشور منجر شود، نیز می‌تواند دلیلی بر ناپختگی و بی‌لیاقتی داوطلب باشد و وی را از لیست افراد منتخب ما خارج کند.

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری انقلاب اسلامی استان مرکزی اراک کم توجهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۳۱۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعالی آموزش و پرورش بالندگی ایران اسلامی را به همراه دارد

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، مراسم تجلیل از فرزندان و همسران شهدای معلم استان با حضور استاندار یزد برگزار شد.   استاندار یزد در این مراسم، ضمن تبریک هفته بزرگداشت مقام معلم اظهار کرد: این نشست به واسطه حضور معلمین و انتساب آنان به مقام والای شهدا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.   مهران فاطمی در ادامه با اشاره به سه ثروت شاخص استان یزد گفت: یزد به لحاظ «منابع طبیعی» استان دوم معدنی کشور و استان اول از نظر تنوع مواد معدنی نظیر سوخت هسته‌ای، طلا، مس، کویر دسترس پذیر و... است.   وی «فرهنگ، اصالت و شاهکار‌های معماری و هنری» را ثروت دیگر استان یزد برشمرد و تصریح کرد: فرهنگ یزد در کشور زبانزد خاص و عام بوده و بافت به هم پیوسته و اصیل خشتی همراه با روح زندگی در آن در کشور بی‌نظیر است.   استاندار یزد از «منابع انسانی» به عنوان سومین و بزرگترین ثروت یزد نام برد و گفت: بر اساس آیات قرآن شرافت هر مکانی به انسان‌های مستقر در آن است؛ لذا فرهنگ، اصالت و تاریخ یزد به واسطه وجود زنان و مردان افتخارآفرین این جغرافیا شکل گرفته است.   وی با بیان اینکه یزد؛ تبلور و نماد غلبه اراده انسانی بر محدودیت‌ها است، عنوان کرد: تمامی افراد برجسته یزد بعد از نهاد خانواده در نهاد تعلیم و تربیت رشد کرده‌اند و این دو نهاد به مثابه دو بال برای ایجاد سازندگی، عمران، آبادانی، پیشرفت و بالندگی است.   فاطمی با تاکید بر اینکه متوسط قد توسعه و پیشرفت در هر جامعه به هیچ عنوان ز متوسط قد نظام تعلیم و تربیت آن بزرگتر نیست، یادآور شد: هر اندازه آموزش و پرورش متعالی‌تر باشد، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بالنده‌تر خواهد بود.   وی در پایان با اشاره به مقام والای معلم و همچنین جایگاه ارزشمند نظام تعلیم و تربیت، خاطرنشان کرد: بر این اساس بر تعظیم کل جامعه در برابر زحمات معلمان و فرهنگیان در هفته گرامی‌داشت مقام معلم تاکید شده است.

دیگر خبرها

  • شوراهای شهر و روستا نقش اساسی و مهمی در کشور دارند
  • شوراهای شهر و روستا نقشی اساسی و مهمی در کشور دارند
  • تشکیل شورا نماد برجسته مردم سالاری است/ جان‌بخشی به نظام شورایی مزیت بزرگی برای کشور است
  • ضرورت آرایش‌جنگی رسانه‌ها دربرابر رسانه‌های نظام سلطه
  • ضرورت آرایش جنگی رسانه‌های کشور در برابر رسانه‌های نظام سلطه
  • ترویج آموزه‌های اخلاقی در اولویت فرهنگیان باشد
  • سردار سلامی: رهبر انقلاب فرمودند سپاه در بحث آموزش مجاهدت کند
  • سردار سلامی: «وعده صادق» استثنایی‌ترین تصمیم نظام بود
  • تعالی آموزش و پرورش بالندگی ایران اسلامی را به همراه دارد
  • سپاه و ارتش بازوان قدرتمند نظام جمهوری اسلامی اند