Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین گفت: در صورت تامین بموقع اعتبارات فاز اول طرح انتقال آب از سد طالقان به شهرستان آبیک تا پایان تیرماه تکمیل شده و به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ حمید رضا عدل معاون امور زیربنایی، تولیدی و فنی سازمان برنامه و بودجه کشور روز چهارشنبه از پروژه انتقال آب شرب از سد طالقان به شهرستان آبیک بازدید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بازدید که یدالله ملکی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای، یاری رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی  فرخزاد معاون عمرانی استانداری و احمد پور فرماندار آبیک نیز حضور داشتند روند پیشرفت فیزیکی پروژه  مورد ارزیابی قرار گرفت. 

یدالله ملکی در این بازدید با ارائه گزارشی از روند اجرای این طرح اظهارداشت: مطالعه پروژه های آبی استان در دهه ۸۰ شروع شد و دو پروژه مهم در لینک شمال برای تامین آب شرب ۱۴ شهر و ۱۹۴ روستا کلید خورد و در سال ۹۶ نتواتستیم ردیف اعتباری بگیریم و کار متوقف شد.

وی افزود: برآورد احداث خط اصلی ۶۰۰ میلیارد تومان پیش بینی شد که با ۶۰ میلیارد تومان تخصیص کار آغاز شد به طوری که در سال ۹۸ حدود ۸ درصد پیشرفت داشت. 

ملکی بیان کرد: با طولانی شدن طرح و افزایش هزینه ها در حال حاضر هزینه اجرا به ۲ هزار میلیارد تومان رسیده است که مجبور به فازبندی و اولویت بندی شدیم. 

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین یادآور شد: به دلیل مشکلات کیفی نبودن آب شرب شهرستان آبیک و بحرانی که این منطقه داشت و مطالبات دیرین مردم تامین آب گوارا و استاندارد، آبرسانی به آبیک در اولویت قرار گرفت. 

وی گفت: پروژه خط انتقال آب از سد طالقان به شهرستان آبیک به طول  ۱۷.۵ کیلومتر تاکنون ۵۵  درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ۱۵۰ میلیارد تومان برای اجرای آن هزینه شده است. 

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین تصریح کرد: با اختصاص بموقع ۶۱۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز این طرح قادریم تا ۲۰  تیرماه آن را تکمیل و آماده بهره برداری کنیم‌. 

ملکی گفت: در صورت تامین اعتبار این طرح مهم در تابستان افتتاح شده و جمعیتی بالغ بر  ۱۰۰ هزار  نفر تا افق  ۱۴۲۵ از آب شرب سالم و گوارا برخوردار خواهند شد. 

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین اظهارداشت:ادامه این پروژه از سد طالقان به استان قزوین به طول ۳۰۰ کیلومتر با ۲ هزار میلیارد تومان در مرحله انتخاب گروه سرمایه گذاری است. 

وی ادامه داد: طرح مهم انتقال آب شرب از سد طالقان به استان برای تامین آب شرب گوارای ای ۱۴ شهر و ۱۹۴ روستا از سال ۹۶ آغاز شده و با اعتباری بالغ بر ۲۵۰۰ میلیارد تومان پس از انتخاب سرمایه گذار در سه سال آینده تکمیل خواهد شد.

ملکی اظهار کرد: با اجرای این طرح تامین آب لینک شمالی استان محقق شده و لینک جنوبی از سدبالاخانلو برای جمعیت ساکن در ۵ شهر و ۳۶ روستا تامین می شود. 

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین گفت: با تکمیل طرح انتقال آب سد طالقان به استان قزوین   آب شرب گوارا و استاندارد بیش از ۸۰ درصد جمعیت استان تا ۲۵ سال آینده تامین خواهد شد.

ملکی افزود: در تولید لوله و خرید وقفه نداریم و بزرگترین کارگاه استان قزوین راه اندازی شده و در  آخر تیر ماه اتصال شبکه برقرار خواهد شد. 

وی بیان کرد: در اجرا مشکل نداریم فقط نگران تولید لوله هستیم و خوشبختانه پیمانکار خوبی داریم فقط تامین لوله انجام شود کار بسرعت انجام می شود و بزودی میزان پیشرفت فیزیکی به بیش از ۸۰ درصد خواهد رسید. 

ملکی گفت: برای اجرای فاز دوم طرح از آبیک به تاکستان فراخوان دادیم و ۲۰ شرکت،  شرکت کردند و هفته آینده فراخوان دوم تعیین سرمایه گذار انجام می شود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: شرکت آب منطقه ای قزوین مدیرعامل شرکت آب منطقه ای سد طالقان میلیارد تومان شهرستان آبیک استان قزوین انتقال آب تامین آب آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۳۲۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قزوین قعرنشین جدول تامین بارش استان‌ها

مدیرکل هواشناسی استان قزوین گفت: قزوین در مقایسه با سایر استان‌ها، کمترین میزان تامین بارش در سال آبی جاری را به خود اختصاص داده است.

یوسف شیخ‌الملوکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین درباره آخرین وضعیت میزان بارندگی در استان، اظهار کرد: طبق نمودار مقایسه درصد تأمین بارش در سال آبی جاری، قزوین با کمتر از ۵۰ درصد تأمین بارش در مقایسه با سایر استان‌ها کمترین میزان تأمین بارش در سال آبی جاری را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه قزوین نسبت به زمان مشابه در بازه زمانی بلندمدت ۳۲.۷ درصد کسری تأمین بارش در سال آبی دارد، افزود: در واقع قزوین از نظر کسری تأمین بارش در سال آبی جاری صدرنشین بین همه استان‌هاست و در مقایسه با معدل کشوری تأمین بارش در کشور که ۱۱.۳ درصد کسری بارش را نشان می‌دهد، قزوین ۲۱.۴ درصد بیشتر هم کسری بارش دارد.

عضو شورای سازگاری با کم‌آبی استان قزوین ادامه داد: طبق نمودار یادشده دو استان سیستان و بلوچستان و یزد بهترین وضعیت تأمین بارش نسبت به وضعیت بلندمدت در بین همه استان‌ها دارند که به ترتیب ۴۳.۹ و ۳۲.۳ درصد بیشتر از میانگین بلندمدت تأمین بارش در سال آبی جاری داشته‌اند.

شیخ‌الملوکی اضافه کرد: از ابتدای سال آبی یا زراعی جاری یعنی از ابتدای مهرماه ۱۴۰۲ تاکنون ۱۴۸.۴ میلی‌متر بارندگی در استان قزوین داشتیم که ۴۸.۳ میلی‌متر از بارش مورد نیاز در سال آبی کامل را تأمین کرده است.

وی تاکید کرد: میزان بارش استان قزوین در یک سال آبی کامل به صورت میانگین ۳۰۷.۱ میلی‌متر است و با وجود زمان اندکی تا پایان سال زراعی جاری پیش رو داریم و فصل پربارش را هم پشت سر گذاشتیم، وضعیت مناسبی در تأمین بارش نداریم.

مدیرکل هواشناسی استان قزوین با بیان اینکه در حوزه آب‌های زیرزمینی، زیرسطحی، سدها و در کل منابع آبی وضعیت خوبی نداریم، گفت: به همین خاطر جهاد کشاورزی امسال الگوی کشت خود را عوض و به کشاورزان ابلاغ کرده و برای نمونه کشت خربزه و هندوانه در مناطقی مانند بویین‌زهرا را ممنوع کرده است و در صورت کاشت این محصولات جرم اتفاق افتاده و قوه قضائیه به موضوع ورود می‌کند.

کد خبر 748404

دیگر خبرها

  • تلف شدن ۵۷ راس گوسفند در برخورد با قطار در آبیک
  • تلف شدن ۵۷ رأس گوسفند در برخورد با قطار در قزوین
  • تلف شدن ۵۷ رأس گوسفند در برخورد با قطار در آبیک
  • دغدغه کارگران روی میز مسئولان قزوین
  • تکمیل سد مشمپا از اولویت‌های شرکت آب منطقه‌ای است
  • قزوین قعرنشین جدول تامین بارش استان‌ها
  • بهره‌برداری از بخش نخست رینگ چهارم ترافیکی اصفهان تا پایان سال
  • تامین نیاز آبی ۴ شهر و ۳۷ روستا در بستک
  • تامین سوخت سه هزار و ۴۴۰ هواپیما از آبادان
  • توسعه دزفول در گرو اجرای طرح‌های مصوبه سفر استاندار خوزستان