Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-05@23:10:30 GMT

کانال‌های بورسی بدون مجوز مسدود می‌شوند

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۳۵۹۸۹

کانال‌های بورسی بدون مجوز مسدود می‌شوند

کارشناس بازار سرمایه گفت: طی ۶ ماه گذشته یکسری اقدامات توسط سازمان بورس از جمله اقدام به شکایت از کانال‌های بورسی صورت گرفت که منجر به مسدود شدن چند کانال غیر مجاز شد.

به گزارش سرویس بورس مشرق، محمد خبری زاده کارشناس و فعال بازار سرمایه در مورد تصمیمات جدید اداره دیده بان سلامت سازمان بورس مبنی بر رصد دقیق تر عملکرد کانال های بورس، اظهار کرد: طی دو سال اخیر با گسترش فضاهای مجازی اهمیت رسانه هایی که تخصصی در حوزه  بازار سرمایه کار می کردند افزایش یافت  به گونه ای که آن ها  با  یک سخن یا یک خبر قادر هستند که بر  بازار سرمایه تاثیر بگذارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: این کانال های بورسی  طی سال های اخیر چند حسن  داشتند که نخست  می توان به گسترش دایره اطلاعات مالی  به منظور سرمایه گذاری  و دوم  قرار دادن  مسائل تحلیلی در زمینه بازار سرمایه  در دست سهامداران اشاره کرد.

این کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد:  این کانال ها در مقابل مزایا معایبی را هم داشتند به طور مثال هر شخصی با هر میزان دانشی می توانست اقدام به تاسیس این کانال ها کند، همین امر سبب شده بود، تا اشخاصی که در دسته سهامداران خرد و تازه وارد قرار داشتند، در شرایطی که بازار با نوسان مواجه شد  ضرر و زیانشان افزایش یابد.

خبری زاده گفت: طی ۶  ماه گذشته یکسری اقدامات توسط سازمان بورس از جمله اقدام به شکایت از  کانال های بورسی صورت گرفت که  منجر به مسدود شدن چندین کانال غیر مجاز شد در نتیجه سبب شد تا آن ها اعلام کنند که هیچکس نمی تواند بی آنکه مجوزی داشته باشد کانال بورسی را تاسیس کنند.

او بیان کرد: این دستور العمل سبب شد تا تر و خشک با هم بسوزند، یعنی اشخاصی که واقعا از طریق کانال ها توانسته بودند یک بازوی کمکی برای بازار سرمایه باشند فعالیتشان متوقف شد.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: اما این دستور العمل جدید که قرار است به تازگی  منتشر شود، مبنی بر آن است که اگر کسی قصد دارد در زمینه بازار سرمایه کانالی را تاسیس کند باید در برهه نخست مجوزی را  دریافت کرده باشد، همچنین لازم است گفته شود که دریافت این مجوز چندان کار  پیچیده ای نیست،  به سبب آنکه فقط نیاز است که اشخاص از لحاظ علمی مورد تائید سازمان قرارگیرند.

خبری زاده اظهار کرد: چنین خبری می تواند  یک پالس مثبتی به بازار سرمایه باشد به طور  حتم   اگر اجرای  امر مذکور سرعت بخشیده شود می توان گفت ما یک سری رسانه های تخصصی برای بازار سرمایه  خواهیم داشت که زیر نظر سازمان بورس فعالیت می کنند.

او بیان کرد: طبیعتا این امر سبب خواهد شد تا خوراک تحلیلی ، تقریبا درست تری در دست سهامداران قرار گیرد، در نهایت بسیاری از سیگنال دهی های نادرست از بین خواهد رفت همچنین لازم است یاد آور شوم منظور از بحث مذکور صفر شدن خطاها نیست بلکه نسبت به گذشته  روند  نزولی تری خواهند گرفت.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: در حال حاضر  تعداد شرکت های مشاور سرمایه گذاری رسمی در بازار سرمایه محدود  است و از آنجایی هم  باین شرکت های مالی از هزینه های نسبت زیادی  برخوردار هستند، نمی توانند چندان خدمات رایگانی را به مشتریان ارائه دهند، همین عاملی شده بود تا هنگامی که سهامداران خرد تا یک تحلیل رایگانی را مشاهده می کنند به سمت آن ها جذب شوند.

خبری زاده گفت: به همین خاطر چنین تصمیمی که سازمان به تازگی اخذ کرده است شاید در کوتاه مدت اثر چندانی نداشته باشد اما در بلند مدت به نفع بازار سرمایه و سهامداران خرد خواهد بود.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا فلسطین بازار سرمایه بورس بازار بورس بورس تهران شاخص بورس فرابورس اخبار بورس بازار بازار سهام سهام کارشناس بازار سرمایه کانال های بورسی کانال های بورس سازمان بورس خبری زاده کانال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۳۵۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی بورس در هفته سوم اردیبهشت ۱۴۰۳/ پیشتازی فولادی‌ها و پالایشی‌ها در این هفته

یک کارشناس بازار سرمایه روند این بازار در هفته سوم اردیبهشت را متعادل مثبت دانست و صنایع فولادی، پالایشی و همچنین نماد‌های تک‌سهم را به عنوان پیشتازان این هفته بورس معرفی کرد.

گروه بانک و بورس بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «بهنام صمدی» کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بازارنیوز پیرامون روند این بازار در هفته سوم اردیبهشت ماه اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود که بورس در این هفته روند متعادل مثبتی را تجربه خواهد کرد.


این کارشناس بازار سرمایه توضیح داد: در طول هفته‌های اخیر شاخص کل بورس موافق شد که از محدوده مقاومتی ۲ میلیون ۲۷۰ هزار واحد عبور کند. با تحقق این مسئله اصلاح قیمت در این محدوده تکمیل شد و اکنون بورس آمده است که یک روند صعودی را در پیش بگیرد. حال باید دید که اخبار بنیادین تا چه حد می‌تواند بر این مسئله موثر واقع شود.


وی اخبار مربوط به احتمال تغییر نرخ ارز نیمایی را به عنوان یکی از اخبار موثر بر این بازار عنوان کرد و درباره آن گفت: در حال حاضر این مسئله یکی از اخبار مهم و در عین حال موثر بر بازار سهام است. تاکنون نامه‌نگاری‌های متعددی برای تحقق این موضوع صورت گرفته است.


صمدی همچنین درباره اثرگذاری نامه‌نگاری برخی از انجمن‌های تولیدی کشور با مقام معظم رهبری برای تغییر نرخ ارز نیمایی بر روند بازار سرمایه گفت: این نامه خود به تنهایی اثری بر بازار نخواهد گذاشت، بلکه این تصمیم بانک مرکزی درباره تغییر نرخ ارز نیما است که می‌تواند وضعیت بازار سهام را بهتر کند.


این کارشناس سرمایه اصلاح بند س تبصره ۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۳ را به عنوان یکی دیگر از عوامل اثرگذار بر بورس دانست که تعیین تکلیف آن می‌تواند شرایط مثبتی را برای این بازار رقم بزند.


وی در پایان پیرامون نماد‌های پیشتاز بازار سهام در هفته سوم اردیبهشت ماه هم توضیح داد: با توجه به اخبار مربوط به تغییر نرخ ارز نیمایی، انتظار می‌رود که در این هفته صنایع فولادی، پالایشی و همچنین تک سهم‌ها از وضعیت خوبی نسبت به سایر صنایع و یا نماد‌های بورسی برخوردار شوند.


پایان پیام//

نام نویسنده: برچسب ها: بازار سرمایه ، بازار سهام ، بازار بورس ، بهنام صمدی ، نماد بورسی ، شاخص بورس لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000TA5

دیگر خبرها

  • چرا بورس درجا می‌زند؟!
  • افزایش سرمایه بیش از ۴ هزار درصدی یک نماد بورسی
  • خروج نقدینگی از بازار سرمایه ادامه‌دار شد
  • سود ۱۳۵۰ درصدی صندوق سهامی سرو!
  • آینده بورس در چند پرده
  • پیش‌بینی بورس در هفته سوم اردیبهشت ۱۴۰۳/ پیشتازی فولادی‌ها و پالایشی‌ها در این هفته
  • آیا بورس به تنهایی می‌تواند باعث رونق تولید شود؟ 
  • دو طرفه شدن بازار سرمایه مهم‌ترین عامل ایجاد قرارداد آتی تک سهم+ فیلم
  • پیش بینی بورس یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • سرمایه‌گذاری در ۱۰۰ شرکت بورسی ایران هیچ ریسکی ندارد | بزرگ‌ترین بازار بورس ناشناخته جهان مربوط به ایران است