Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-05-05@15:55:40 GMT

تعطیلی استخراج رمز ارزها تا پایان شهریور

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۳۶۳۰۴

تعطیلی استخراج رمز ارزها تا پایان شهریور

رئیس جمهور گفت: از امروز تا پایان تابستان هرگونه فعالیت برای استخراج ارزهای دیجیتال حتی از سوی کسانی که مجوز دارند، غیرقانونی است.

به‌گزارش «انرژی امروز» از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیئت دولت، با تشکر از وزیر نیرو بابت عذرخواهی از مردم برای قطعی‌های برق اظهار داشت: گاهی مشکلاتی پیش می‌آید که برای مثال این چند روز راجع به برق مردم دچار مشکل شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خوشحال شدم از اینکه وزیر نیرو رسما از مردم عذرخواهی کرد. ما هر جا قصور داریم، باید از مردم عذرخواهی کنیم و برویم به مردم بگوییم.

وی ادامه داد: مردم دچار مشکل شدند که البته دلیل آن را همه می‌دانند و خشکسالی امسال یکی از ریشه‌های مهم مسئله است. معمولا مصرف برق در هر سال نسبت به سال قبل یک یا دو درصد اضافه می‌شود، یک دفعه امسال نسبت به پارسال 20 درصد اضافه شده است و این یک فشار فوق‌العاده‌ای به وزارت نیرو آورده است.

رئیس جمهور تاکید کرد: باید همه توان خود را به کار بگیریم که ان‌شاءالله اولا بتوانیم این وضعیت را حفظ کنیم و اگر خدای ناکرده یک کمبودی هم بود، وزارت نیرو از قبل با دقت به مردم اعلام کند. بر فرض هم روزی ناچار شدیم خاموشی بدهیم، همه بدانند از این ساعت تا آن ساعت و دچار سرگردانی و مشکل نشوند.

وی افزود: نیروگاه اتمی ما هم به مدار آمده و ان‌شاءالله در روزهای آینده به حداکثر ظرفیت می‌رسد و برخی از نیروگاه‌های دیگری هم که در دست تعمیر است به مدار خواهد آمد. همه تلاش خود را انجام خواهیم داد.

روحانی ادامه داد: مردم بدانند که همین حالا می‌توانیم تولید برق آبی خود را بالا ببریم، اما اثر آن این است که باید آب بیشتری را رها کنیم و لذا برای تابستان مشکل پیدا می‌کنیم. الان می‌توانیم تولید برق آبی را بالا ببریم، ولی چه می‌شود؟ نمی‌توانیم به خاطر تابستان این کار را بکنیم، به خاطر اینکه به خاطر خشکسالی امسال سدهای ما شرایط قبل را ندارد و از آ‌ن طرف هم همه مردم باید با دولت همکاری کنند و همه در کنار هم باشیم.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون نیروگاه اتمی وارد مدار شده و به زودی به حداکثر ظرفیت می‌رسد، افزود: نیروگاه‌های درحال تعمیر نیز سریع‌تر به مدار باز خواهند گشت تا مشکل قطعی برق برطرف شود.

وی ادامه داد: برای کمک به حل این مشکل از امروز تا پایان تابستان هرگونه فعالیت برای استخراج ارزهای دیجیتال حتی از سوی کسانی که مجوز دارند، غیرقانونی است تا مشکلی در تامین برق مردم پیش نیاید.

برچسب هاایران پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون) حسن روحانی وزارت نیرو

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: ایران حسن روحانی وزارت نیرو آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سازمان کشورهای صادر کننده نفت اوپک سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو وزارت نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۳۶۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متخلفان استخراج غیرمجاز رمز ارز ١٠٠ برابر نرخ انرژی جریمه می شوند

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مرادی ظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: ماینر هایی که از این طریق کشف و ضبط شود، به مقامات قضائی تحویل داده شده و بر اساس قوانین جدید امحا می‌شوند.

وی با بیان اینکه دومین مرکز استخراج غیرمجاز رمز ارز در یاسوج شناسایی شد، گفت: پنج دستگاه استخراج غیرمجاز رمز ارز، در بلوار قرنی شهر یاسوج در اقدامی عملیاتی با همکاری دادستانی و نیروی انتظامی کشف و ضبط شد.

مرادی تصریح کرد: از ابتدای طرح شناسایی و جمع آوری مراکز غیر مجاز استخراج رمز ارز ۸۰ مکان در تعرفه‌های خانگی، کشاورزی و صنعتی در سطح استان شناسایی شده است.

وی افزود: ۹۵۰ دستگاه ماینر غیرمجاز از این مراکز ضبط و به مراجع قضائی تحویل داده شد.

مرادی تصریح کرد: این مرکز در یک واحد مسکونی برای نوبت دوم اقدام به استفاده غیرمجاز از برق برای استخراج غیر مجاز رمز ارز کرده است.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های ماینر، علاوه بر مصرف بالای برق، باعث فشار مضاعف به شبکه، ایجاد نوسان و در نهایت، خسارت به لوازم برقی مشترکان می‌شود، گفت: هم استانی‌ها می‌توانند اطلاعات خود درباره استفاده غیرمجاز از برق برای استخراج رمز ارز در سامانه " سمات" شرکت توانیر، ثبت کنند.

کد خبر 6097165

دیگر خبرها

  • متخلفان استخراج غیرمجاز رمز ارز ١٠٠ برابر نرخ انرژی جریمه می شوند
  • آخرین تحولات اوکراین| درخواست کی‌یف از اروپا برای اعزام نیرو
  • تشکیل سالانه ۶۰ هزار پرونده قضایی در وزارت نیرو
  • وزارت نیرو: امسال خاموشی نداریم
  • انهدام انبار مهمات ارتش اوکراین به دست روس‌ها
  • قیمت مهمترین ارزها در بازار تهران/ لیر ترکیه تحت تأثیر چه اتفاقی است؟
  • تداوم امدادرسانی به افراد متاثر از بارندگی و آبگرفتگی‌ها در خوزستان
  • انتقاد امام جمعه اردبیل از وزارت نیرو در مدیریت سدها
  • بازداشت بیش از ۱۰۰ دانشجو در دانشگاه یو سی ال‌ ای
  • همتی: دولت ۶۰۰ هزار میلیارد پول چاپ کرده | از زمان هوخشتره تا شهریور ۱۴۰۰ بیشتر!