Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دادگستری خراسان شمالی، حجت الاسلام اسدالله جعفری اظهار کرد: هشت نفر در ارتباط با پرونده پول‌شویی سازمان یافته سه هزار میلیارد ریالی معدن آلبلاغ اسفراین در این استان بازداشت شدند.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی ادامه داد: این پرونده پول‌شویی در پوشش تخریب محیط زیست و اموال عمومی به ویژه معادن آلبلاغ در اسفراین به طور سازمان یافته و هماهنگ با همدستی افراد منفعت طلب و سودجو در حال انجام بود که از سوی سربازان گمنام امام زمان عجل الله کشف و ۸ نفر از عوامل اصلی آن دستگیر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این پرونده در شعبه ویژه بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب اسفراین تحت نظارت مستقیم دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان تحت رسیدگی قضائی قرار دارد.

حجت الاسلام جعفری گفت: ۶ نفر از ۸ متهم یاد شده با صدور قرار بازداشت موقت و ۲ نفر دیگر هم متعاقب صدور قرار وثیقه، به لحاظ عجز از تعرفه وجه الوثاق روانه زندان شده‌اند.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی تصریح کرد: تا کنون حجم اموال نامشروع تحصیل شده از سوی متهمان در این پرونده طی فرایند پول‌شویی، بالغ بر ۳ هزار میلیارد ریال بوده که پیش بینی می‌شود با دستگیری دیگر عوامل مرتبط و تکمیل تحقیقات این مبالغ به بیش از میزان برسد.

وی افزود: متهمان با فروش اموال عمومی و ذخایر ارزشمند معدنی به مناطق مختلف کشور از جمله به برخی استان‌ها به طور سازمان یافته و شبکه‌ای عمل می‌کردند و باعث تضییع حقوق عامه شده‌اند.

حجت الاسلام جعفری اضافه کرد: همه عوامل مربوط به این رویداد چه افراد بومی و غیر بومی که به نحوی در این جریان دخالت داشته‌اند تحت تعقیب کیفری قرار گرفتند.

مدیرکل دادگستری خراسان شمالی در انتها گفت: کسانی که در امر برداشت و بهره برداری غیرمجاز از معادن و نیز در خرید و فروش اموال عمومی به هر میزان و در هر سطحی فعالیت‌های غیرقانونی و مجرمانه داشته‌اند و همچنین کلیه اشخاصی که عالمانه و عامدانه بسترهای لازم را برای تسهیل و تسریع سازوکار غیرقانونی پول‌شویی عوامل اصلی فراهم کرده باشند نیز تحت تعقیب کیفری و قضائی قرار دارند.

کد خبر 5221440

منبع: مهر

کلیدواژه: دادگستری خراسان شمالی پولشویی اسفراین معدن آلبلاغ انتخابات 1400 ویروس کرونا چالش شایستگی بوشهر جنبش ازما کرمانشاه سوم خرداد فتح خرمشهر گرگان واکسن کرونا آمار کرونا آزادسازی خرمشهر چالش شفافیت اردبیل عکس استانها دادگستری خراسان شمالی پول شویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۳۶۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عوامل پشتیبانی جیش العدل در راسک بازداشت شدند

آفتاب‌‌نیوز :

روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه اعلام کرد: به اطلاع امت شهیدپرور ایران اسلامی می‌رساند بامداد امروز رزمندگان قرارگاه قدس طی یک عملیات مشترک اطلاعاتی و عملیاتی با اداره کل اطلاعات استان سیستان و بلوچستان چند تن از عوامل تامین و پشتیبانی کننده که نقش محوری در دو عملیات گروهک تروریستی جیش الظلم در تاریخ‌های ۲۴ آذر ۱۴۰۲ در ستاد انتظامی و ۱۶ فروردین سال جاری در سپاه شهرستان راسک را داشته و در مدرسه دینی انوارالحرمین روستای پشامگ از توابع این شهرستان مخفی شده بودند را با همکاری مردم شریف منطقه شناسایی و دستگیر نمودند.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • عوامل پشتیبانی جیش العدل در راسک بازداشت شدند
  • ۲ کوهنورد مفقود شده در ارتفاعات خراسان شمالی پیدا شدند
  • صدور مجوز زیست‌محیطی برای معدن آلبلاغ خراسان شمالی مصوب شد
  • رکود طرح‌های زیرساختی‌های خراسان شمالی در چهار سال گذشته
  • آگاه‌سازی عمومی برای کاهش ورود پرونده‌ به دادگستری
  • کمک ۱۳ میلیاردی تومانی خیران زنجانی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد
  • نگاهی به پرونده بابک زنجانی
  • آخرین جزئیات پرونده بابک زنجانی
  • دلیل نقض حکم اعدام بابک زنجانی چه بود؟
  • جزییاتی جدید از پرونده بابک زنجانی