Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در این نامه آمده است؛

*جناب حجت‌الاسلام رئیسی دامت برکاته*

با اهداء سلام و آرزوی سلامتی، از این که جناب‌عالی هم خواستار رقابتی شدن انتخابات ریاست جمهوری شده‌اید خرسند شدم. این امر نشانه آن است که ضعف عملکرد شورای نگهبان را پذیرفته‌اید. قطعاً این ضعف ناشی از نوع ترکیب و تفکر حاکم بر این شوراست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

می‌خواهم بگویم بخشی از ریشه این ضعف به خود جناب‌عالی به عنوان رئیس قوه قضائیه برمی‌گردد.

حتما به یاد دارید که برای انتخاب سه حقوقدان شورای نگهبان توسط مجلس دهم شما پنج نفر را معرفی کردید. آقای دکتر غلامی خوش‌فکرترین آنها بود، شاید به دلیل تسلطی که بر آثار استاد مطهری دارد. اما چند دقیقه قبل از آنکه ایشان نطق خود را شروع کند از طرف یکی از سه حقوقدان دیگر شورای نگهبان با ایشان تماس گرفته و به ایشان گفته شد که انصراف بدهد تا فلان شخص رأی بیاورد. آقای غلامی هم با فشار برخی اعضای هیئت رئیسه مجلس که با آن تماس‌گیرنده هماهنگ بودند انصراف داد و بعداً در پیامکی برای من نوشت که این انصراف غیر ارادی بود.

در نتیجه مجلس می‌بایست از میان چهار نفر پیشنهادی به سه نفر رأی می‌داد. تصدیق می‌فرمایید که دست مجلس تقریباً بسته بود. اکثر این چهار نفر هم دچار جمود فکری بودند و برخی از آنها هم اساساً حقوقدان به معنی واقعی کلمه نبودند؛ در حالی که در دوره قبل آن، افراد خوش‌فکری مانند دکتر ابراهیمیان به مجلس معرفی و انتخاب شدند که فضای شورای نگهبان را تغییر دادند و در مقابل جمود فکری این شورا تا مرز استعفا ایستادند. 

غرض این که معرفی حقوقدان ها به شورای نگهبان از طرف قوه قضائیه می‌تواند در فضای فکری این شورا بسیار مؤثر باشد. اولاً برای انتخاب سه حقوقدان نباید کمتر از شش نفر معرفی شوند و ثانیاً این افراد باید از میان حقوقدانان سطح بالا و باتجربه و خوش‌فکر به مجلس معرفی شوند. می‌بینید یکی از آن سه حقوقدانی که با معرفی شما به شورای نگهبان راه یافتند امروز در بررسی صلاحیت یکی از نامزدهای ریاست‌جمهوری مشکل آفریده و حق او را ضایع کرده است، همان طور که در انتخابات مجلس یازدهم نیز برخورد غیرمنطقی و جمودآمیز با من داشت. به هرحال از این که به نقص فهرست منتشره شورای نگهبان از نامزدهای تأیید صلاحیت‌شده انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرده‌اید سپاسگزارم. 

*با تقدیم احترام

علی مطهری

2727

کد خبر 1519155

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: علی مطهری شورای نگهبان شورای نگهبان سه حقوقدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۳۷۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشای دلایل رد صلاحیت حسن روحانی از سوی شورای نگهبان

حجت‌الاسلام‌ حسن روحانی در جلسه دوره‌ای خود با وزیران و معاونان رئیس‌جمهور در دولت‌های یازدهم و دوازدهم که دیروز برگزار شد، با تبریک روز کارگر و معلم به این دو قشر مهم جامعه، از انتشار پاسخ خود به نامه شورای نگهبان برای ردصلاحیت در انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در آینده‌ای نزدیک خبر داد.   او در بخشی از اظهارات خود  از انتشار پاسخ خود به نامه شورای نگهبان برای ردصلاحیت در انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در آینده‌ای نزدیک خبر داد و تصریح کرد: من به ایرادات شورای نگهبان پاسخ خواهم داد تا مردم از سطح درک اعضای این شورا از مسائل حیاتی کشور مطلع شوند. موارد ردصلاحیت یکی ادعای اهانت به قوه قضائیه و شورای نگهبان است و دیگری عدم ایستادگی در برابر غرب و اشکال در اجرای برجام و… این پاسخ هم به این دلیل است که باور دارم جایگاه شورای نگهبان مقدس است و این شورا شکل گرفته تا مردم اطمینان حاصل کنند قوانین تدوین‌شده خلاف موازین اسلامی و قانون اساسی نیست. اگر داوری شورای نگهبان مورد تردید قرار بگیرد، به جمهوریت و اسلامیت ما ضربه وارد خواهد شد. مجلس اقلیت، دولت اقلیت و خبرگان اقلیت به نفع کشور و نظام نیست. به همین جهت باید احساس مسئولیت کنیم، ساکت ننشینیم و مردم را به مشارکت در همه امور و پشتیبانی از نظام و کشور تشویق کنیم.   منبع: انتخاب tags # حسن روحانی سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ اطلاعاتی جالب درباره زندگی انسان در کره ماه؛ از قیمت زمین تا وام مسکن در ماه! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • نامه سوم روحانی به شورای نگهبان درباره ارائه مستندات ردصلاحیت
  • نامه سوم روحانی به شورای نگهبان درباره ارائه مستندات ردصلاحیتش
  • نامه سوم روحانی به شورای نگهبان
  • روحانی باز هم به شورای نگهبان نامه نوشت
  • افشای دلایل ردصلاحیت حسن روحانی در انتخابات
  • افشای دلایل رد صلاحیت حسن روحانی از سوی شورای نگهبان
  • لایحه برنامه هفتم پیشرفت اصلاح شد
  • آغاز جلسه علنی عصر مجلس
  • چرا موافقت نامه همکاری امنیت اطلاعات ایران و روسیه در شورای نگهبان بررسی نشد؟!
  • نامه سرگشاده محمد قوچانی به تامین اجتماعی؛ چرا کسی حرفه ما را به رسمیت نمی‌شناسد؟