Web Analytics Made Easy - Statcounter

پاکدل با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گفت: اجرای قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران از اهم برنامه های بنیاد شهید است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از البرز به نقل از ایثار واحد خبر استان البرز، « محمود پاکدل » بعد از ظهر امروز چهارشنبه 5خردادماه در آخرین برنامه سفر استانی خود به استان البرز در نشست شورای اداری اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران در جمع کارکنان بنیاد البرز با گرامی داشت یاد و خاطر شهدا و ایثارگران با اشاره به قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران گفت: تلاشهای زیادی توسط ایثارگران و بنیاد برای تصویب و اجرای قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران صورت گرفته است و تعداد زیادی  از مواد آن اجرا شده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران به خدمات ارائه شده در طی سالهای اخیر به ایثارگران اشاره کرد و افزود: برقراری کمک معیشت برای ۵۰ هزار نفر از ایثارگران و خانواده های آنان و حق پرستاری برای 55هزار نفر از والدین شهدا، افزایش مبلغ  ماده 22، اجرایی شدن بند پ ماده 89 قانون برنامه ششم ، همسان سازی حقوق شهدا و پرداخت دو مرحله معوقات مشمولین ماده ۳۸ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران  و پرداخت پاداش پایان خدمت و ذخیره مرخصی از جمله خدماتی است که طی دو سال اخیر با افزایش چشمگیری مواجه بوده و با تلاش های مهندس اوحدی و کارکنان بنیاد و همکاری دیگر دستگاه های اجرایی به ثمر نشسته است.

برقرای حق پرستاری و کمک معیشت برای ایثارگران یکی از اولویت های بنیاد در جهت رفاه ایثارگران است که امیدواریم با تلاش های صورت گرفته بتوانیم ظرفیتی در این زمینه ایجاد و نیاز ایثارگران را برطرف کنیم. 
این مقام مسئول ادامه داد: در بحث اشتغال ایثارگران نیز زیرساخت هایی در حال فراهم شدن است تا دغدغه ایثارگران در این زمینه کاهش پیدا کند، علاوه بر اجرای بند ج ماده ۸۷ قانون برنامه ششم و افزایش اعتبار و تعداد وام های خود اشتغالی تا به امروز 4 تفاهم نامه با دستگاه های اجرایی متولی ایجاد اشتغال و ۳۰ استانداری انعقاد و ابلاغ شده است، تفاهم نامه های دیگری نیز در حال پیگیری است که انشاءالله در آینده نزدیک منعقد خواهد شد.

معاون تعاون و اموراجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه با تاکید بر اینکه برخی خدمات همچون احراز و کمیسیون پزشکی فقط مختص بنیاد است، گفت: خیلی از امورات و خدماتی که به ایثارگران ارائه میشود طبق قانون در اختیار بنیاد نبوده و دیگر دستگاه های اجرایی متولی آن هستند ولی بنیاد پیگیری های لازم را در جهت تحقق این خدمات انجام داده و خواهد داد.

پاکدل افزود: در سال ۱۴۰۰ برنامه هایی برای هریک از ادارت کل معاونت تعاون برای گذر از مشکلات پیشبینی شده است که امیدواریم بتوانیم با اجرای این برنامه ها قدم های موثری در جهت خدمت به ایثارگران برداریم.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه در روند خدمت دهی به ایثارگران معظم همواره دو رکن قانون و تامین اعتبار باید درنظر گرفته شود، گفت: هر آیین نامه ای که در جهت خدمت به ایثارگران تصویب میشود در ابتدا باید تامین اعتبار شود، لذا در ابتداء باید قانونی تصویب شود که اعتبار آن تامین شده باشد تا در روند اجرای آن قانون با مشکل مواجه نشویم.
این مقام مسئول ادامه داد: قابل ذکر است با محدودیت های زیادی هم در اجرای قانون جامع مواجه هستیم  که یا آیین نامه ندارد، یا نیاز به تامین اعتبار دارد و یا بعضا ابهام دارد، به هر حال در تلاش هستیم تا این مشکلات را برطرف کنیم.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه بر رضایتمتندی ایثارگران از ارائه خدمات ارائه شده تاکید کرد و تصریح کرد: رعایت عزتمندی در ارائه خدمات، اولین موضوعی است که در ارائه خدمات به ایثارگران باید مدنظر قرار گیرد، باید به این نکته توجه کرد که هرچه قدر ما تلاش کنیم نمیتوانیم ذره ای از  ایثارگری های ایثارگران را جبران کنیم.

وی افزود: ارائه خدمات به ایثارگران در سریع ترین زمان و بهترین راه ممکن و تسهیل در ارائه خمات به این عزیزان همچون الکترونیکی کردن خدمات از دیگر موضوعاتی است که در جهت ارائه خدمت به ایثارگران باید مدنظر قرار گیرد، بنیاد در بحث الکترونیکی کردن خدمات اقدامات خوبی انجام داده و در تلاش است تا ایثارگران بتوانند بیشتر خدمات مورد نیاز خود را از منزل دریافت کنند.

پاکدل ادامه داد ، رعایت عدالت و همچنین رعایت قوانین و مقررات از دیگر نکاتی است که در جهت خدمت به ایثارگران باید به آن توجه کرد، زیرا بنیاد دستگاه عصمت و طهارت است و کارکنان باید در ارائه خدمات قوانین را در نظر بگیرند، این مهم همواره مورد تاکید رئیس محترم بنیاد شهید و امور ایثارگران است.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان تاکید کرد: همه ما امروز به این نتیجه رسیده ایم که اگر استقلال داشته و عزتمندانه حرفی برای گفتن داریم، نشات گرفته از مجاهدت و ازخودگذشتگی شهدا و ایثارگران و نهادینه شدن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه بوده و قطع به یقین این فرهنگ راهگشای مشکلات کشور خواهد بود. 

 


 

پایان پیام/301

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسئولان و خدمات رسانی شهدا و ایثارگران بنیاد شهید و امور ایثارگران خدمات رسانی ایثارگران قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران بنیاد شهید و امور ایثارگران معاون تعاون و امور خدمت به ایثارگران اجرای قانون جامع ارائه خدمات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۳۹۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایثارگران اسوه عزت و پایداری انقلاب هستند

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری بعدازظهر پنجشنبه در دیدار با مدیر کل و اعضای شورای معاونان بنیاد شهید امور ایثارگران قم اظهار کرد: خانواده شهدا سنگربانان انقلاب هستند و صیانت از آنان هم مقام با صیانت از خون شهیدان است‌.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان کرد: دشمن فرهنگ جامعه و بخصوص ایثارگران را نشانه رفته است تا نسل ایثارگر را از مسیر و ریل شهدا خارج کند.

وی تصریح کرد: ایثارگران اسوه عزت و پایداری انقلاب هستند و ما می‌بایست آنان را در برابر هجمه‌های دشمن صیانت کنیم.

آیت الله حسینی بوشهری خاطرنشان کرد: جنگ امروز متمرکز بر هویت ملی، مذهبی و افکار است و راه مقابله با آن آگاه سازی نسل جوان می‌باشد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم نیز در این جلسه گفت: خدمت رسانی به جامعه ایثارگری و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از ماموریت های بنیاد شهید و امور ایثارگران است.

حسن هنرمند عنوان کرد: برپایی ۱۱ هزار یادواره شهدا در مدارس استان قم، پیگیری مشکلات مسکن جامعه ایثارگری و احراز جانبازی بیست از هزار نفر بخشی از اقدامات بنیاد شهید قم بوده است.

کد خبر 6088775

دیگر خبرها

  • خانواده‌های شهدا پشتوانه‌های اصلی نظام هستند
  • استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای خدمت به خانواده شهدا
  • واگذاری ۲ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه‌تمام ایلام به بخش خصوصی
  • برنامه ریزی برای واگذاری۲هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام ایلام
  • لزوم تقویت برنامه‌های فرهنگی و معنوی در بنیاد شهید استان ایلام
  • بازدید مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران از طرح های اقتصادی ایثارگران در سیستان
  • واگذاری زمین به خانوار‌های ایثارگر در آذربایجان شرقی
  • زمین به ۱۷۷ خانوار ایثارگر آذربایجان شرقی واگذار شد
  • ایثارگران اسوه عزت و پایداری انقلاب هستند
  • شهدا سرمایه اصلی نظام هستند