Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@02:57:02 GMT

چرخه نوغانداری در خراسان جنوبی تکمیل می‌شود

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۴۰۳۲۶

چرخه نوغانداری در خراسان جنوبی تکمیل می‌شود

ایسنا/خراسان جنوبی مدیر جهاد کشاورزی فردوس اظهار کرد: پیگیر هستیم تا چرخه را کامل کنیم و از پرورش تا نخ کشی در شهرستان انجام شود.

موسی سلیمانی، چهارشنبه شب ۵ خرداد به رسانه‌ها گفت: این شهرستان مقام اول را در پرورش کرم ابریشم در سطح خراسان جنوبی دارد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: در سال جاری ۹۲ جعبه تخم نوغان بین ۳۱ بهره بردارتوزیع شده که پیش بینی می‌شود حدود ۳۵۰۰ کیلوگرم پیله تولید شود که درآمد حاصل شده ۴۵۰ میلیون تومان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی فردوس اظهار کرد: نوغانداری شغلی مکمل در کنار سایر مشاغل است که در اقتصاد خانوار روستایی نقش بسزایی دارد، پرورش ۴۵ روز بوده و با توجه به اینکه پرورش نوغانداری در شهرستان روبه رشد بوده و ضرورت است در شهرستان توتستان‌های جدید احداث شود.

مدیر جهاد کشاورزی فردوس یادآور شد: در حال حاضر دو پرورش دهنده کرم ابریشم از سایر بهره‌برداران پیله‌های کرم ابریشم را خریداری کرده و کار خشک کردن را انجام می‌دهند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی نوغانداری شهر تون فردوس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۴۰۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید ۵۳۰ تن گوشت مرغ منجمد در استان قزوین

بهزاد غیاثوند مدیر کل پشتیبانی امور دام استان قزوین گفت: ۵۳۰ تن گوشت مرغ منجمد شیرینگ پک شده خریداری و در سردخانه‌های این شرکت ذخیره سازی شده است.

وی افزود: این طرح از اواخر سال ۱۴۰۲ تاکنون در استان آغاز شده است و همچنان  ادامه دارد.

مدیر کل پشتیبانی امور دام استان قزوین گفت: این طرح در راستای اجرای سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی با هدف حمایت از تولید و طبق مجوز‌ها و دستورالعمل‌های ابلاغی و پس از هماهنگی با سازمان جهاد کشاورزی، تشکل‌ها و کشتارگاه‌های صنعتی انجام شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • خرید ۵۳۰ تن گوشت مرغ منجمد در استان قزوین
  • خام فروشی محصولات یکی از عوامل اصلی درآمد پایین کشاورزان
  • قلع و قمع تصرفات غیر قانونی در آباده
  • افتتاح طرح آبرسانی فلارد یک در شهرستان فلارد
  • پیش بینی برداشت ۲۰۰۰ تن سیب زمینی در ایرانشهر
  • توزیع تخم نوغان یارانه‌ای بین پرورش دهندگان کرم ابریشم
  • تک‌کشتی پسته، کشاورزی خوشاب را تهدید می‌کند
  • اضافه شدن هزار و ۴۸۰ نیروی جدید به آموزش و پرورش خراسان جنوبی
  • تک‌کشتی پسته، کشاورزی خوشاب خراسان رضوی را تهدید می‌کند
  • ۴۸۰ کودک بازمانده از تحصیل در خراسان جنوبی به چرخه آموزش برگشتند