Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-30@02:07:37 GMT

محصولات 9 شرکت سیمانی شستا در راه بورس کالا

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۴۱۷۴۰

خبرگزاری آریا - محمد رضوانی‌فر، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی با اشاره به ورود محصول 9 شرکت سیمانی تابعه شستا و سیتا به بورس کالا خبر داد: شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی با هدف افزایش شفافیت و کاهش نقش واسطه‌گری بین تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان سیمان از روز یک شنبه 9 خرداد محصولات سیمانی خود را در بورس کالا عرضه می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش خبرگزاری آریا ، رضوانی‌فر با تاکید بر این که عرضه و تقاضا باید نقش اصلی قیمت‌گذاری را بازی کند، توضیح داد: پیش از این در مقطعی شکاف قیمت سیمان از کارخانه تا بازار مصرف معادل 300 درصد قیمت کارخانه بود و مصرف کننده مجبور بود با قیمت بسیار گزافی این محصول را خریداری کند. این اتفاق که به ضرر مصرف کننده و تولیدکننده بود و تنها واسطه‌ها از آن سود می‌بردند با ورود سیمان به بورس کالا رفع می‌شود و از این پس نظام عرضه و تقاضا بر قیمت گذاری نقش خواهد داشت. خوشبختانه با ورود سیمان به بورس کالا علاوه بر افزایش شفافیت اقتصادی در حوزه مبادلات سیمان قیمت سیمان نیز متعادل می‌شود و مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان نیز می‌توانند با قیمت مناسب‌تری به مبادلات اقتصادی خود ادامه دهند.
وی با اشاره به این که شستا در این اقدام محصولات بزرگترین کارخانه های تولید سیمان خاورمیانه و کشور را وارد بورس کالا می‌کند، از شرکت‌های مورد پذیرش نام برد: محصولات شرکت های سیمانی آبیک، ساوه، صوفیان، فارس نو، فارس، غرب، خزر و خاش آماده ورود به بورس کالا هستند و روز یکشنبه نخستین عرضه انجام می‌شود.
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی همچنین خبر از ورود محصولات تولیدی دیگر شرکت‌های سیمانی شستا داد و گفت: روز یکشنبه محصول 9 شرکت از مجموعه شستا و سیتا وارد بورس کالا می‌شود و دیگر شرکت‌های سیمانی تابعه شستا نیز در آینده بسیار نزدیک محصولات خود را وارد بورس کالا می‌کنند.
رضوانی فر معتقد است که شستا با عرضه سیمان به بورس کالا موفق می‌شود یکی از صنایع استراتژیک کشور را از مخاطراتی که به دلیل قیمت گذاری دستوری ایجاد شده بود رهانیده و همچنین زمینه ساز منطقی‌تر شدن فضای مبادلاتی می‌شود.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: بورس کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۴۱۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معامله ۳۶ همت انواع کالا و محصول در بورس کالا

معامله ۳ میلیون و ۲۸۱ هزار تن انواع کالا و محصول به ارزش ۳۶.۱ هزار میلیارد تومان در هفته گذشته در بورس کالا انجام شد. - اخبار بازار -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، آمار معاملات بازار فیزیکی بورس کالای ایران نشان می دهد در هفته‌ای که گذشت 400 شرکت در تالارها و بازار فرعی کالا و محصولشان را عرضه کردند که به معامله 3 میلیون و 281 هزار تن انواع کالا و محصول به ارزش 36.1 هزار میلیارد تومان منتهی شد. ارزش معاملات 10 شرکت برتر 15.9 هزار میلیارد تومان برآورد شد.

بر این اساس بورس کالای ایران برترین های بورس کالا در هفته منتهی به 7 اردیبهشت را براساس ارزش فروش شرکت ها در بازار فیزیکی اعلام کرد که جزییات رتبه‌بندی جایگاه شرکت‌ها از لحاظ فروش به شرح زیر است:

. ملی صنایع مس ایران (فملی) با ثبت معامله 6 هزار و 400 تن تمس کاتد، مس کم عیار، مس مفتول و سولفور مولیبدن به ارزش 2 هزار و 805 میلیارد تومان در رتبه نخست ایستاد.

. فولاد خوزستان (فخوز) با فروش 138 هزار و 400 تن شمش بلوم، آهن اسفنجی، تختال و آرگون به ارزش 2 هزار و 729 میلیارد تومان، دوم شد.

. فولاد کاوه جنوب کیش (کاوه) با فروش 85 هزار و 500 تن شمش بلوم و ضایعات نرمه آهن اسفنجی به ارزش 2 هزار و 3 میلیارد تومان، سوم شد.

. مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب با ثبت معامله 11 هزار و 850 تن شمش آلومینیوم به ارزش یک هزار و 821 میلیارد تومان در رتبه چهارم ایستاد.

. پالایش نفت اصفهان (شپنا) با فروش 104 هزار تن وکیوم باتوم، لوب کات سبک و گوگرد گرانوله به ارزش یک هزار و 486 میلیارد تومان پنجم شد.

. مجتمع فولاد خراسان (فخاس) با ثبت معامله 55 هزار تن شمش بلوم و میلگرد به ارزش یک هزار و 298 میلیارد تومان، ششم شد.

. معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با فروش 245 هزار تن کنسانتره و گندله سنگ آهن به ارزش یک هزار و 53 میلیارد تومان در رتبه هفتم ایستاد.

. معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) نیز با ثبت معامله 190 هزار تن گندله سنگ آهن به ارزش یک هزار و یک میلیارد تومان هشتم شد.

. پالایش نفت بندرعباس (شبندر) 64 هزار تن وکیوم باتوم، لوب کات سنگین و سلاپس واکس به ارزش 962 میلیارد تومان فروخت نهم شد.

. صنعتی و معدنی اپال پارسیان سنگان با فروش 162 هزار تن گندله سنگ آهن و ثبت ارزش 816 میلیارد تومان دهم شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عکس | اعلام قیمت محصولات سبک تجاری زامیاد
  • تولید کیت‌های استخراج DNA با یک‌بیستم قیمت نمونه اروپایی
  • تن ماهی و رب گوجه چند درصد گران می‌شود؟
  • عرضه‌های امروز بورس کالا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • سیمان، سنگ آهن و فولاد در صدر معاملات در بورس کالا
  • ورود صندوق ملی مسکن به بازار خرید سیمان از طریق بورس
  • ورود صندوق ملی مسکن به خرید سیمان/ واسطه‌ها حذف می‌شوند
  • بررسی معاملات بورس کالا
  • معامله ۴.۸ میلیون تن سیمان در بورس کالا در نخستین ماه امسال
  • معامله ۳۶ همت انواع کالا و محصول در بورس کالا