Web Analytics Made Easy - Statcounter

باقی زاده از برگزاری دوره آموزشی تصنیف سرائی و نوحه سرایی در استان گیلان خبرداد و گفت: هدف از برگزاری این دوره آموزشی تربیت نوحه سرایان و سبک سازان جوان و متعهد با نوآوری در سروده ها است.

«محمدصادق باقی زاده» با اشاره به برگزاری دوره آموزشی تصنیف سرائی و نوحه سرایی در استان گیلان به خبرنگار شبستان گفت: کارگاه نغمه سرایی آئینی "میرزا محمود بهجت" با همکاری جامعه ایمانی مشعر استان گیلان با حضور اساتید برجسته استان و کشور برای علاقه مندان به این حوزه برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 


مسئول مجمع شاعران اهل بیت (ع) استان گیلان با بیان این که استان گیلان استعداد خوبی جهت پرورش نوحه سرایان هنرمند و انقلابی و متعهد دارد گفت: هدف از برگزاری این دوره آموزشی تربیت نوحه سرایان و سبک سازان جوان و متعهد با نوآوری در سروده ها است. 

 


دبیر کارگاه نغمه سرایی میرزا محمود بهجت افزود: آشنایی با اصول پرکاربرد در نوحه، آشنایی با ظرافت های مداحی، شناخت قالب های نوحه و سبک سازی بر اساس وزن و دستگاه های آوازی ، وزن شعر و موارد مربوط به عروض از سرفصل های مهم این دوره هستند. 

 


باقی زاده با تاکید بر بایسته های شاعر آیینی افزود: آشنایی با تاریخ اهل بیت (ع)، پرورش مضمون در نوحه با توجه به تاریخ و بیانات اهل بیت (ع) مخصوصا ادعیه و زیارات منقول از اهل بیت (ع)، ظرایف و لطایف در نوحه گویی و توجه به بومی گرایی از دیگر مواردی است که در این دوره آموزشی به آن ها پرداخته می شود.  

 


وی با بیان این که در هر بخش از اساتید برجسته و مربوط به همان بخش استفاده خواهد شد گفت: زمان این دوره آموزشی یکساله خواهد بود و در طول دوره با استفاده از ظرفیت مداحان استانی و کشوری جهت انتقال تجربه و آشنایی بیشتر با فضای نوجه سرایی استفاده خواهد شد. 

 


باقی زاده با بیان این که افرادی که در گذشته ثبت نام کرده اند نیاز به ثبت نام مجدد ندارند بیان داشت: علاقه مندانی که می خواهند در این دوره ثبت نام کنند تا پایان خرداد ماه می بایست حداقل دو اثر تولید شده از خود را به همراه مشخصات فردی در فضای مجازی به شماره 09109940637 ارسال کنند. 

 

وی تاکید کرد: امکان شرکت برای افراد خارج از استان گیلان و شهر رشت نیز به صورت مجازی فراهم است.

 


گفتنی است، میرزا محمود بهجت، پدر آیت الله بهجت شاعر شعر معروف " مکن ای صبح طلوع"  در ۱۲۸۵ق در فومن متولد شد و در هشت سالگی، پدر را از دست داد. محمود پس از تحصیل در مکتب‌خانه همراه برادرش در نانوایی پدر مشغول کار شد. او دارای ذوق ادبی و خط خوشی بود و با دختری به نام مرضیه ازدواج کرد که حاصل آن، ۴ پسر و یک دختر بود. آخرین فرزندشان محمدتقی بود که اندکی پس از تولد او، مادر در ۲۸ سالگی از دنیا رفت.

محمود بهجت به کربلایی محمود شهرت داشت. زمان او همزمان با قیام میرزا کوچک خان جنگلی بود و حاکم فومن که از سوی میرزا منصوب شده بود، اختلافات میان مردم و سربازان میرزا را به او رجوع می‌داد و به حکمش احترام می‌گذاشت. میرزا محمود بهجت در ۲۸ صفر ۱۳۲۵ش درگذشت.

پایان پیام/84

منبع: شبستان

کلیدواژه: نوحه سرایی مداحان گیلانی دوره آموزشی استان گیلان باقی زاده اهل بیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۴۲۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قلع و قمع ۴۸ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی شهرستان سامان

حجت‌الله رئیسی اظهار داشت: از تعداد ۴۸ بنای غیرمجاز ۱۸ مورد در راستای تبصره ۲ ماده ۱۰ و مابقی در راستای اجرای احکام قطعی قلع و قمع شد که با تخریب این بنا‌های غیرمجاز تقریباً سه هکتار از اراضی کشاورزی از توابع بخش مرکزی و زاینده رود این شهرستان آزاد و به چرخه تولید بازگشت.

وی افزود: این عملیات در خصوص جلوگیری از تغییر کاربری‌های غیرمجاز و اجرای تبصره ۲ ماده۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها اجرا شده است.

رئیسی اضافه کرد: این بنا‌های غیرمجاز شامل احداث ساختمان، محوطه‌سازی و دیوارکشی بوده که با حضور نماینده دادستان، یگان حفاظت اراضی کشاورزی، امور اراضی شهرستان سامان و نیروی انتظامی اجرا شده است.

بیشتر بخوانید

رفع تصرف ۲۰ هزار مترمربع از اراضی ملی فرخشهر + تصاویر

وی با تاکید بر حفظ کاربری اراضی و اهمیت پیشگیری از تغییرکاربری ها، گفت: دو دوره آموزشی ترویجی حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی‌ها با تدریس کارشناس مسئول حفظ کاربری جهاد کشاورزی طی سال گذشته برگزار شد.

رئیسی ادامه داد: در این دوره آموزشی، قوانین حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی، تخلفات تغییرکاربری غیرمجاز و خردشدن اراضی کشاورزی و به خطر افتادن امنیت غذایی برای کشاورزان بیان شد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • بهترین دوره آموزشی تعمیرات موبایل برای خانم‌ها 
  • قلع و قمع ۴۸ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی شهرستان سامان
  • پوستر طرح تربیتی «هزار مشعل» رونمایی شد
  • دوره آموزشی تقنینی و نظارتی نمایندگان منتخب برگزار می‌شود
  • دعای خیر عباس‌میرزا در حق ناصرالدین‌شاه یک‌ساله: پنجاه سال خوشی‌ها ببیند
  • برگزاری دوره‌های آموزشی فعالان صنعت گردشگری در یزد
  • برگزاری دوره‌های آموزشی توانمندسازی شاغلان و فعالان صنعت گردشگری در یزد
  • دوره آموزشی «ماه»در استان ایلام برگزار می شود
  • افتتاح دستگاه MRI بیمارستان رازی رشت، به زودی
  • دوره آموزشی مدیریت مصرف آب ویژه دانش‌آموزان در سنندج برگزار شد