Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، با تکمیل شدن برنامه ایمن‌سازی همه داوطلبان شرکت کننده، مرحله سوم و نهایی آزمایش‌های بالینی کاندیدای واکسن کوبایی سوبرانا ۰۲ (Soberana ۰۲) علیه کووید-۱۹ به پایان رسید.  
در صورت تایید اثربخشی و کارآیی دو واکسن سوبرانا ۰۲ و آبدالا که پیشرفته ترین گزینه‌های واکسن کوبا هستند، مقام‌های این جزیره اجازه خواهند داشت نسبت به دریافت مجوز استفاده اضطراری در ماه آینده میلادی (ژوئن/ خرداد- تیر) اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 مرحله سوم کارآزمایی‌های بالینی واکسن سوبرانا روی ۴۴ هزار و ۱۰ داوطلب ۱۹ تا ۸۰ ساله انجام شد
کوبا که اکنون به رغم اعمال تدابیر پیشگیرانه با موج سوم شیوع ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کند، امیدوار است تا هر چه سریعتر طرح واکسیناسیون انبوه با واکسن بومی را آغاز کند.
دولت کوبا پیشتر از واکسیناسیون کامل جمعیت این جزیره تا پیش از پایان سال جاری میلادی (۲۰۲۱) خبر داد.
نهادهای علمی کوبا همزمان سه واکسن دیگر «سوبرانا ۰۱» «سوبرانا پلاس»  و «مامبیسا» را نیز در دست بررسی دارند.     مامبیسا نیز به عنوان تنها واکسن کوبایی که برای مصرف از طریق بینی تجویز شده، در میان افرادی که طی مرحله نخست آزمایش ها آن را دریافت کرده اند، اثربخشی و ایمنی خوبی نشان داده است.
کوبا در حال حاضر با ثبت روزانه حدود یکهزار مورد ابتلا به کووید-۱۹، کوچکترین کشور جهان با ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت خواهد بود، که به واکسن تولید داخل دست می‌یابد. بر اساس تارنمای آماری وِردومیترز تا کنون بیش از ۱۳۶ هزار نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده اند.
کوبا به عنوان یکی از کشورهای آسیب دیده از کرونا در منطقه آمریکای لاتین تاکنون از هیچ یک از واکسن های مورد استفاده در سایر کشورها ازجمله واکسن های  آسترازنکا، فایزر، اسپوتنیک وی یا  سینوواک وارداتی نداشته و به دنبال بهره برداری از واکسن های تولیدی کشور خود برآمده است.


  



منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: واکسن کرونا واکسن کوبایی واکسن کوبا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۴۲۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا،  مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی صبح امروز با حضور زالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد.

این مرکز رشد با ارائه یک مدل تحقیقات محور و پتانسیل علمی بالا، یکی از پیشتازان تولید دانش در حوزه سلامت است. این مرکز قادر است توانایی خود را به صورت عملی در پشتیبانی از تبد یل دانش به فناور‌ی های دانش محور حوزه سالمت به ویژه در حوزه، تکنولوژ‌ی های نوین پزشکی، هوش مصنوعی، تجهیزات پزشکی، بیوتکنولوژی، روش‌های جد ید درمانی، پزشکی دقیق و ... به کار برد و با هدف حمایت از بنگاه‌ها‌ی نوآور و کارآفرین و تبد یل آنها به محصولات مبتنی بر نوآوری، بازاریابی و تجاری سازی آنها در بازار‌های داخلی و بین المللی
و کمک به ایجاد فرصت‌های شغلی برای جوانان، خودکفایی در تولید تجهیزات و ملزومات پزشکی و به حرکت درآوردن
چرخ‌های اقتصاد ملی اقدام به تاسیس مرکزرشد فناوری‌های بالینی نموده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • شمشیربازی انتخابی زون آسیا| پایان کار شمشیربازان ایران بدون کسب سهمیه
  • پرونده شمشیربازی ایران با حذف سازنچیان بسته شد
  • مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • آزمایش واکسن سرطان پوست وارد فاز نهایی شد
  • بازتاب پیروزی سپاهان در جام حذفی توسط سایت پرتغالی
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • آزمایش اولین «واکسن شخصی» برای نوعی از سرطان روی بیمار انگلیسی